brunch

Contemporary Artist Movement11

contemporary artist works design review

by 최철주

Modern Art Movement [11] Choi Chul-joo's contemporary abstract art movement is that the abstract meaning of 'morning glory,' 'Bamboo Forest,' and 'Pond,' which are the backgrounds of desire, decorates the structure of desire with the color of light, which is the reality of conventional universality in which the color of meaning faces the object. The dark empty space contrasts with light in the form of shadows created in the subject's area. Here, color is a single-phase image of desire convention seen through the gaze as a real object. It is a verbal image that symbolizes the background of desire, and it symbolizes the concept of desire with imitated flowers, bamboo, and pond. Here, it is a piece of reality as a meaning of desire symbolized in the real space as a result of the image of desire.

This is a modern abstract art that expresses the absence of the concept of desire that exists in reversible temporality as a phenomenal image and expresses the structure of desire hidden in the shadow of reversible light in the intermediate stage, which represents the existence of various desires beyond the current abstract color and planar structure.:Louis Choi Chul-joo <morning glory 2022-i>


Louis Choi Chul-joo Contemporary Art Critic and Contemporary Art History Cartoonist Louis Choi Chul-joo Abstract Work Criticism on Contemporary Art = Contemporary Art Concept Cartoonist Louis Choi Chul-joo describes realistic pop art cartoons as conceptual art through the series "Bamboo Forest" of morning glory. And "The Missing Pond" / "The Desire Conceptual Abstract Design of Contemporary Art": abstract artist Louis Choi Chul-joo. A realistic abstraction of cartoon art and the conceptual abstract of contemporary desire based on the concept of desire of others: Art review of the artwork posted on Facebook: Famous contemporary artist, modern painter, abstract painter & contemporary pop art abstract artist


161A8046-3-i.jpg?type=w1

2022 New York Exhibition: Louis Choi Chul-joo's concept of desire is realistically abstracted on display, 20220301~20220308 Flushing Town Hall, New York.

Painting docent as Lacan conceptual art: Lacan conceptual art faces artistic ideas. It visualizes the phenomenon of progressive phenomenon and results as painting objects of Lacan's an imagination and existence. ( ACN ・ 2021. 12. 28. 17:07 라캉적 도슨트/ 루이 최철주)





Louis_Chul-joo_Choi,_morning_glory_2022-i,_147.5X183.5cm,_acrylic_and_compos.jpg?type=w1

Louis Chul-joo Choi, morning glory 2022-i, 147.5X183.5cm, acrylic and composite materials on cloth, 2022



<morning glory 2022-i>는 나팔꽃의 실재를 의미하는 왜상(anamorphosis)적 이미지로 생성된 이미지를 수작업으로써 배면이 비춰지는 교직된 천의 형태에 디자인된 육화된 닭의 오브제ɑ다.


뉴욕(Flushing Town Hall & Yeomyeong Hall)에서 루이 <나팔꽃>개인전 관련 현대미술 추상화 작품으로서 현대미술 회화 디자인 컨셉으로 한 포스터와 회화 디자인을 제작하여서 이것을 라캉적 의미 구조로서 형상의 회화 디자인 한다. 즉 회화의 디자인 이미지로서 사실적 구조의 추상적 개념을 기호화한 현대 추상화다.


사실적 추상화의 개념미술이란 사실적 구조는 빛의 왜곡을 받아서 형태를 반사한다. 그 형태를 드러내는 것은 빛의 음영으로 확정되는 윤곽과 그림자다. 배반적 개념미술로 한 사실적 추상화는 이것에 주목하여서 사실적 개념을 형상화한다. (사실적 추상화에 관한 최철주 개념미술이론)


Realistic structures reflect the shape by being distorted by light. It is the outline and shadow that are determined by the shade of light that reveals its shape. Realistic abstractions as treacherous conceptual art take note of this and shape realistic concepts.

(Choi Chul-joo's Conceptual Art Theory on Realistic Abstract Painting)


161A8049-%ED%8F%AC39_s.jpg?type=w1






IMG_5371-3.jpg?type=w1



가역적 빛으로 생성된 의미 공간에서 보이는 형상의 의미를 그려낸 오브제(루이 최철주 뉴욕 전시 포스터-39)는 병아리가 타자의 욕망을 공용이 화석된 긴 시간성에 감추어진 이미지를 가역적 빛의 음영속(morning glory 2022-i)에 어떤 형상의 의미를 구조화하여서 그 오브제를 실제 형상으로 가역할 수 있는 추상 공간을 의미화하고 형상의 실제 변화된 움직임에 의해 가려지는 추상의 의미 즉 오브제ɑ를 말한다.



161A8042-10-1-p39_s.jpg?type=w1






%ED%8F%AC%EC%8A%A4%ED%84%B039.jpg?type=w1

현대미술 작품: 루이 최철주 뉴욕 전시 포스터-39







161A8048-i-1.jpg?type=w1

Louis Chul-joo Choi, morning glory 2022-i, 147.5X183.5cm, acrylic and composite materials on cloth, 2022: 오브제ɑ




라캉의 오브제ɑ(루이 최철주 뉴욕 전시 포스터-39)로서 추상적 오브제를 재현하는 원근법적 시각체계의 기학적 도식에서는 추상 공간의 가역적 빛으로서 형상의 시각체계를 은폐하고, 무의적 욕망을 닭과 병아리로 육화된 형상으로 응시로 한 오브제ɑ는 순간적으로 드러낸다.

회화로서 오브제ɑ(morning glory 2022-i)는 일반성을 벗어나 예술성을 획득하고자 타자의 억압된 무의식에서 드러난 욕망을 통해 표출된 왜상적 이미지를 육화된 닭을 디자인하여서 형성된 존재로서의 오브제ɑ를 생성하여 의미적 회화 구조의 예술성을 드러낸다.

여기서의 오브제ɑ에서 출현한 예술성은 타자의 욕망적 관점에서 왜상적 이미지로 오브제의 이미지를 의미의 회화 구조로 변형함으로써 오브제의 또 다른 존재로서의 육화된 오브제ɑ를 드러내어서 오브제ɑ가 창조성과 타자의 욕망의 자율성으로 디자인한 예술적 의미를 보인다.


그리고 회화적으로 육화된 닭의 배경에 감추어진 타자의 욕망으로서의 작은 조각은 그 형상의 실제로 바꾸는 기표적 의중 운동을 통해서 가역된 실제 추상적 공간을 보인다. 이것은 추상적 오브제의 의미를 가리키며, 그 오브제는 실제 가역할 수 있는 추상 공간으로 디자인하여서 형상의 실제가 추상된 타자의 욕망에 가려지는 추상적 풍경 형상의 의미를 가리킨다.

추상적 풍경의 형상으로서 나팔꽃과 대나무를 문화적 배경으로 한 개념미술은 언어적 추상이다. 그 추상은 언어가 육성한 후속 현실의 형상을 바탕으로 개념구조를 만들고 순간적인 사건 속에서 타자의 욕망을 감춘다. / 글. 디자인평론가 최철주 (추상 화가 & 문화디자인박사)


Korean Contemporary Art Painter Louis Choi Chul-joo













keyword
작가의 이전글만평/ 산불로 마우이섬 주택 강풍속으로 귀신처럼 사라짐