brunch

You can make anything
by writing

C.S.Lewis

by 최철주 Aug 17. 2023

Modern Painter LouisC. Artwork

contemporary art examples Choi Chuljoo11

Modern Painter Louis Choi Chul-joo's treacherous conceptual art abstraction and Art Review [11] contemporary art examples : Artworks Critique [3] Abstract Design <morning glory window 2023-1> & Louis Choi Chuljoo Dorsent: Abstract Painting Art Theory Presentation of the Concept of Desire & Famous contemporary artist, modern painter, abstract painter & contemporary abstract artist Louis Choi Chul-joo's treacherous conceptual art abstraction 'Morning Glory' pop art abstraction design: Exhibition of Louis Choi chuljoo' "morning glory" with the image of Desire's object.

 

Louis Chuljoo Choi, <a morning glory p26-2-7> / New York Exhibition: Louis Chul-joo Choi's "morning glory": Exhibition of Louis's "morning glory"with the image of Lacan's object ɑ and Picasso's Anamorphosis, 20220301~2022038 Flushing Town Hall, New York.


Conceptualization of Desire: Conceptualization of Desire Art is a visualization of progress and results as objects of imagination and existence, facing artistic ideas and portraying the desires of others as objects of imagination and existence. Louis Choi Chuljoo's Conceptual Abstract Art faces artistic ideas and visualizes progressive phenomena and consequences as objects of Desire's imagination and existence. ( ACN ・ 2021. 12. 28. 17:07 Louis Choi Chul-joo' theory of abstract art)

 

Shape image as a conceptual semantic structure: It refers to another image of the background of a real concept that represents a real morning glory by repeating the color of the shadow on the object image of desire, and it is the object of the concept of desire that depicts the shadow structure created from non-real images with reversible light.


The object is abstraction as a contemporary desire concept artwork, which is repeated by symbolizing and overlapping the desires of others with reversible shades of light in "morning glory" the background design concept of contemporary desire concept artwork.


Realistic structures reflect the shape by being distorted by light.  It is the outline and shadow that are determined by the shade of light that reveals its shape. Realistic abstractions as treacherous conceptual art take note of this and shape realistic concepts.

(Louis' Conceptual Art Theory on Realistic Abstract Painting)  

Therefore, realistic abstraction using treacherous conceptual art abstracts realistic concepts by confirming the formation of the shape as a shade of light that distorts the realistic structure in everyday events. 


As a background of culture, shape abstracts the concept of a realistic structure and determines its shape by reversible shading of light, but the background in which the shape disappeared as the whole is covered according to its shape time is summarized as contemporary light.

(Louis' Cultural Concept Theory of Realistic Abstract Painting with Treacherous Conceptual Art)

 

Louis, Chul-joo Choi, a morning glory outside the window 2023-1, 151X178cm, acrylic and composite materials on cloth


Realistic structures are reflected in the shape of shadow colors by light. It's the contours and shadows that are determined by the reversible shades of light that reveal that shape. This is the concept of desire, the art of realistic abstraction, which actually forms an abstract image of the concept of desire.



루이 최철주 추상화 나팔꽃 윈도우 개념: 

이것은 오브제ɑ의 결핍된 주체 형상에서 하나의 이미지가 다른 이미지를 비켜서 타자의 주체를 지나가는 순간적 형상을 드러내는 창문 밖에서의 가역적 빛으로 한 음영의 구조가 주체의 형상을 소외시키는 타자의 욕망을 개념하는 형상을 원인한다.

(ACN ・ 2023. 3. 9. 17:41 라캉 '해석의 네 방위'에 따른 최철주 '나팔꽃윈도우' 개념 해석)


그것은 나팔꽃추상화가 가역적 빛으로 음영된 오브제ɑ의 뒷면으로 전이되면서 결핍된 주체 형상에서 거울에 비춰진 하나의 이미지로서 <최철주나팔꽃 윈도우 2023-1 morning glory outside the window>가 타자의 욕망적 공간속에서 나팔꽃추상화 이미지를 거울에 비춰서 타자의 주체를 지나가는 순간적 형상을 창문 밖에서 드러내는 가역적 빛으로 한 음영의 구조로 귀결하고 나팔꽃추상화 주체의 형상을 소외시키고 타자의 욕망을 개념하는 앞면과 뒷면이 교차하는 천에 그려진 쓰레드 페인팅으로 음영된다.


<Choi chuljoo morning glory window 2023-1>은 나팔꽃의 실재를 의미하는 왜상(anamorphosis)적 이미지로 생성된 이미지를 수작업으로써 배면이 비춰지는 교직된 천의 형태에 그리진 육화된 닭의 오브제ɑ를 현대미술 회화 의미 구조로서 형상 이미지를 가역광으로 한 음영으로 변형한 현대 추상화 다.


뉴욕(Flushing Town Hall & Yeomyeong Hall)에서 루이 <나팔꽃>은 2회 개인전 관련 현대미술 추상화 작품으로서 현대미술 회화 디자인 컨셉으로 한 포스터와 오브제 추상화를 제작했다 이것을 라캉적 의미 구조로서 형상의 회화 디자인 즉 추상화의 전시 이미지로서 기호화한 것이 <최철주나팔꽃> 이다.


가역적 빛으로 한 음영의 구조로 생성된 의미 공간에서 보이는 형상의 의미를 그려낸 오브제 <최철주나팔꽃>은 병아리가 타자의 욕망을 시간성에 감추어진 이미지를 가역적 빛의 음영속에 음영의 의미를 구조화하여서 그 오브제를 실제 형상으로 가역할 수 있는 추상 공간을 의미화하고 형상의 실제 변화된 움직임에 의해 가려지는 현대 추상의 의미 즉 오브제ɑ를 대리한다.

여기서의 오브제ɑ에서 출현한 예술성은 타자의 욕망적 관점에서 왜상적 이미지로 오브제의 이미지를 의미의 회화 구조로 변형함으로써 오브제의 또 다른 존재로서의 개념된 오브제ɑ를 드러내고 그 오브제ɑ가 창조성과 타자의 욕망의 자율성으로 한 예술적 개념 의미를 보인다.


그리고 회화적으로 육화된 닭의 배경에 감추어진 타자의 욕망으로서의 작은 조각은 그 형상의 실제로 바꾸는 기표적 의중 운동을 통해서 가역된 실제 추상적 공간을 대리한다. 이것은 추상적 오브제의 개념을 가리키며, 그 오브제는 실제 가역할 수 있는 추상 공간을 이루고 형상의 실제가 추상된 타자의 욕망을 가역적 빛의 음영으로 가려진 추상적 풍경속에서 추상적 형상으로 그 개념을 가리킨다. 


Louis, Chul-joo Choi, a morning glory outside the window 2023-1, 151X178cm, acrylic and composite materials on cloth



라캉적 개념미술로 한 회화 도슨트: 라캉적 개념미술은 예술적 관념을 직시하며 라캉의 상상과 존재의 대상을 그리는 것으로 진행 현상과 결과를 시각화. Painting docent as Lacan conceptual art: Lacan conceptual art faces artistic ideas. It visualizes the phenomenon of progressive phenomenon and results as painting objects of Lacan's an imagination and existence. ( ACN ・ 2021. 12. 28. 17:07 라캉적 도슨트)


개념적 의미 구조로서 형상 이미지: 이미지를 오브제로 디자인한 라캉의 오브제ɑ<morning glory 2023-1>은 비실재의 개념미술 이미지 화폭에 어두운 청색으로 연쇄하여서 실재 나팔꽃의 실재 개념미술 이미지다. 이것은 <Choi chuljoo morning glory woidow>에서 전이한 <Choi chuljoo morning glory window 2023-1>을 의미하며 비실재의 사실적 이미지를 가역적 빛으로서 왜상(anamorphosis)적 이미지로 수작업으로 그리진 라캉적 오브제ɑ다.

그 오브제ɑ의 형상은 현대미술 추상화 작품의 디자인 컨셉으로 한 <Choi chuljoo morning glory window 2023-1>에 타자의 욕망을 가역적 빛의 음영으로 중첩해 그려서 이것을 기호화하여서 연쇄한 현대 개념미술 작품으로서의 추상화 다. 


추상 의미 구조로서 형상 이미지를 가역광으로 변형한 오브제의 현대 추상화/ Thread painting = Louis, Chul-joo Choi, a morning glory outside the window 2023-1, 151X178cm, acrylic and composite materials on cloth

 

뉴욕(Flushing Town Hall & Yeomyeong Hall)에서 한국 화가 & 팝 아티스트 루이 <나팔꽃>개인전 관련 현대미술 추상화 작품으로서 디자인 컨셉으로 한 포스터를 제작하여서 이것을 라캉적 의미 구조로서 형상의 디자인 즉 회화의 전시 포스터 이미지를 기호화한 현대 추상화다.


비사실적 실재의 형상을 가역적 빛으로 생성된 의미 공간에서 보이는 형상의 의미를 그려낸 오브제(루이 최철주, 창문 밖에 나팔꽃)은 타자의 욕망을 시간성에 감춘 이미지를 가역적 빛의 음영으로 의미를 구조화하여서 그 오브제를 실제 형상으로 가역할 수 있는 추상 공간을 의미화하고 형상의 실제 변화된 움직임에 의해 가려지는 개념적 추상의 의미 즉 거울속의 이미지는 가상적인 비실재의 이미지로서 타자의 무의식적 욕망의 자리를 드러낸 추상적 이미지의 오브제ɑ를 보인다.


그 오브제ɑ 는 가역적 빛으로 생성된 의미 공간에서 보이는 형상의 의미를 그려낸 오브제(창문 밖에 나팔꽃)은 병아리가 타자의 욕망을 공용이 화석된 긴 시간성에 감추어진 이미지를 가역적 빛의 음영속에 어떤 형상의 의미를 구조화하여서 그 오브제를 실제 형상으로 가역할 수 있는 추상 공간을 의미화하고 전시 포스터 형상의 실제 변화된 움직임에 의해 가려지는 추상의 의미 즉 오브제ɑ를 말한다. 


현대미술 회화 디자인: 의미 구조로서 형상 이미지를 기호화한 오브제 디자인 = Louis, Chul-joo Choi, a morning glory outside the window 2023-1, 151X178cm, acrylic and composite materials on cloth



The abstract area of painting, which has a specific effect of desire as the meaning of <a morning glory outside the window 2023-1> as a conceptual art, is an image that allows you to see the desires of others functioning while staring at the landscape. 

This is a perverse planarity that appears to consistently mean the morning glory in the painting, which is identical to the reality in the mirror, but not the shape of the background. Abstraction as a conceptual semantic structure of a non-realistic form with the same meaning as the conceptual semantic structure, but abstract as the same meaning of another form is real non-realistic as an ideological non-realistic being of different color and size.

Its existence means the abstract meaning of exhibition poster concept art, which defines abstract space as a real reversible image, and whose image is obscured by real changes in the shadow of reversible light.


Desire Conceptual Art Abstraction, which replaces the phenomenal place of abstract meaning with exhibition posters, can distinguish the place of the shape while conceiving the meaning of the plane that interprets the shape. Shape is abstract in color and size similar to that of an ideological structure, so it has a different meaning, but in the imaginary world, the abstract meaning of the conceptual art is identified with reality, the image of the object and the abstract meaning are identified with the image of the object, and the subject forms an internally transformed abstract meaning. This refers to the abstract meaning of the figure, which defines the abstract space that can actually be reversible, and the design meaning of the abstract figure in which the shape changed by the actual changed movement of the shape is obscured by shading.


 In the abstract painting "Choi Chul-joo morning glory", the person who represents the desire of others is designed and reproduced as an abstract object with an object of desire (a morning glory outside the window), and in the graphic image of the perspective visual system, the visual system abstracts the object from the perspective of others' desires with another moment's gaze.

In this way, the image of an object abstracted as a desire concept art forms a distorted image expressed through the other's suppressed unconscious desire to acquire artistry beyond generality, and creates an object with a shadow of an exhibition image with the desire of the other. As a semantic entity, objects contain the formative value of the other's desires as an autonomous choice, change the image of the object into a meaningful structure from the perspective of the other's desires, and reveal objects as another entity of the object.


And a small piece of the other's desire, hidden painterly against the backdrop of morning glory, shows a real abstract space that is actually reversible through the movement of symbolic weight that changes shape. Here, the desire of the other is abstracted into a space where the object can actually be reversible in the sense that it is an abstract object.


<morning glory> 2022 New York Exhibition & Korean Painting Abstract Design Modern Artworks: Abstract Images Separated from Picasso's Stereotypes from Objects of Desire: <morning glory p26-2-1>



Abstract poster virtuality consists of cartoons similar to gaze images, virtual representations of distorted images that cannot be represented on the same plane, or stereoscopic representations of real places.

Shadows made up of other people's desires are clearly concealed without being exposed as reflected objects in the mirror, and there is no reality that humans see other objects in the mirror as reversible light. 


But the person who drew the picture replaces the other. And the position revealed by the gaze of desire is transferred to the subject that appears at the point of disappearance in the entire virtual image, the position of atopy with no specific place. The subject of the subject's position is the gaze viewed from the perspective of the other's desire, that is, the object revealed by reality.   /글. 미술평론가 최철주 (추상 화가 & 문화디자인박사)


Modern Painter Louis Choi Chul-joo



 





작가의 이전글 Pop Art Cartoon & Abstraction
브런치는 최신 브라우저에 최적화 되어있습니다. IE chrome safari