Maintaining Toyota engines, balancing hy
도요타 엔진유지 수소 전기 균형, ‘수동 전기차’ ‘수소 상용차’ 주력
도요타자동차가 엔진을 유지하며 수소차 전기차 균형 지속에서 ‘수동 전기차’와 ‘수소 상용차’에 주력을 밝혔다.
사토 쓰네하루 도요타 사장(53)은 3일 ‘자동차 매장 판매용 전기차’와 ‘상용차 집중으로 수소사회 건설’ 두 목표에서 자동차 에너지원에 대해 "전기와 수소 두 기둥이 궁극적 균형 이루며 존재한다"고 말했다.
그는 자동차의 전기차 전환에 대해 “전환 과정이 현실적이어야 한다. 내일부터 모든 것이 전기차(EV)가 된다면 사회 시스템이 순조롭게 전환될 수 있을까?”라며 “플러그인 하이브리드 자동차(PHV)가 보다 효율적이고 과도기적으로 존재할 때가 올 것이고, 일정량의 내연 기관이 있어야 한다”고 밝혔다.
전기차(EV)에 수동 모드 개발을 주도한다는 그는 “모터 이용의 전기차 추진력은 반응이 빠르고 강력한 구동력 즉시 생산할 수 있고 부가가치도 높일 수 있으나 소리와 진동이 없으면 감정적 요소가 손실된다”며 “수동으로 조작할 전기차는 향수가 아니다. 원동력에 감성적 요소를 더하면 지금까지 볼 수 없었던 '운전 즐거움' 연출할 기회”라고 설명했다.
전기와 수소의 두 기둥 사이에 균형 자동차 시대에 대해 “전기의 유용성을 의심하는 사람은 아무도 없으나 수소는 저장성이 뛰어나 형태를 바꾸기 쉽다”며 “에너지 안보에서 탈탄소화는 지속 가능 성장에 필요해 에너지원이 결국 전기와 수소의 두 기둥 사이에 균형”이라고 밝혔다.
그는 ‘수소 자동차 개발 상황’에 대해 “상용화 정점에서 일곱 번째 역 도달”이라며 “연소 제어 기술은 있고, 배기가스 처리 관련 기술 개발하고 있다”고 밝혔다.
그는 이어 “연료전지차량(FCV)이나 수소동력 차량의 우수성 여부는 차량과 주행 방법에 따라 다르다”며 “대형 트럭에 무거운 짐 실을 때 수소 동력 차량이 더 효율적이다”고 상용차에 수소 주도를 밝혔다.
그는 전기차와 수소차 모두 “‘수소 사회’ 계속 발전에 필요하다”며 “수소 소비는 상용차에 의해 주도되고, 인프라(수소) 개발이 장려되고 수소 중요성이 커지면 승용차에도 확산될 것"이라 순차 개발을 밝혔다.
도요타에 엔지니어로 입사한 그는 디젤엔진 개발에서 지난 1월 사장이 됐다.
도요타는 2분기 영업이익 1조1209억엔(10조원)으로 전년동기대비 94% 증가했다.
2분기 도요타·렉서스 전 세계 생산이 20% 증가의 254만대였고, 자회사 다이하쓰공업과 히노자동차를 포함한 도요타그룹 세계 판매는 275만대로 8% 증가했다.
도요타는 2분기에 하이브리드차(HV)와 렉서스 등 고급차가 잘 팔렸다고 1일 발표했다.
도요타의 2분기 매출액은 전년동기대비 24% 증가 10조5468억엔, 순이익은 78% 증가 1조3113억엔이다. kimjc00@hanmail.net
Maintaining Toyota engines, balancing hydrogen electricity, focusing on ‘passive electric vehicles’ and ‘hydrogen commercial vehicles’
Toyota Motor Corporation announced its focus on “passive electric vehicles” and “hydrogen commercial vehicles” in maintaining the balance of hydrogen and electric vehicles while maintaining the engine.
Toyota President Tsuneharu Sato (53) said on the 3rd that “the two pillars of electricity and hydrogen ultimately exist in balance” as the energy source for vehicles, “electric vehicles for sale at car stores” and “construction of a hydrogen society focusing on commercial vehicles.”
Regarding the conversion of cars to electric vehicles, he said, “The conversion process has to be realistic. If everything becomes electric vehicles (EVs) from tomorrow, will the social system be able to transition smoothly?”
Leading the development of a manual mode for electric vehicles (EVs), he said, “The propulsion of electric vehicles using motors is responsive and can produce strong driving force immediately and can increase added value, but without sound and vibration, the emotional element is lost.” Electric cars are not perfume. If you add emotional elements to the driving force, it is an opportunity to create a 'driving pleasure' that has never been seen before.”
A balance between the two pillars of electricity and hydrogen Regarding the automobile era, “No one doubts the usefulness of electricity, but hydrogen is easy to change because of its excellent storability.” In the end, it is a balance between the two pillars of electricity and hydrogen.”
Regarding the’development situation of hydrogen cars’, he said, “We have reached the seventh station from the peak of commercialization,” and said, “We have combustion control technology, and we are developing exhaust gas treatment related technology.”
He continued, “The superiority of fuel cell vehicles (FCVs) or hydrogen-powered vehicles depends on the vehicle and driving method. .
He said that both electric vehicles and hydrogen vehicles are “necessary for the continued development of the ‘hydrogen society’” and that “hydrogen consumption will be led by commercial vehicles, and as infrastructure (hydrogen) development is encouraged and the importance of hydrogen increases, it will also spread to passenger cars.” revealed
Having joined Toyota as an engineer, he became president of diesel engine development in January.
Toyota's operating profit in the second quarter was 1,120.9 billion yen (10 trillion won), up 94% from the same period last year.
In the second quarter, global production of Toyota and Lexus increased by 20% to 2.54 million units, and global sales of the Toyota Group, including subsidiaries Daihatsu Industries and Hino Motors, increased by 8% to 2.75 million units.
Toyota announced on the 1st that hybrid vehicles (HVs) and luxury cars such as Lexus sold well in the second quarter.
Toyota's second quarter sales increased 24% year-on-year to 10,546.8 billion yen, and its net profit increased 78% to 1,311.3 billion yen.
Toyota Motor Corporation, Passive Electric Vehicle, Hydrogen Society, Hydrogen Commercial Vehicle, Energy Security, Engine Maintenance, Fuel Cell Vehicle FCV, Automotive Energy Source, Zhejiang Province, Hybrid Vehicle PHV