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by 어쩌다 매거진 Aug 08. 2020

모바일 광고란 무엇일까?

어쩌다 테크마케터

본 영상은 구글이 운영하고 있는 유튜브 채널 Digital Garage의 콘텐츠를 정리 한 글입니다.



모바일 광고가 중요한 이유

안녕하세요! 요즘 사람들은 컴퓨터보다 스마트폰을 보는 데 더 많은 시간을 보냅니다. 모바일 기기는 사람들이 지속적으로 연결 상태를 유지할 수 있도록 해주며, 그들이 더 똑똑하고 현명한 쇼핑객이 되도록 돕고 있습니다. 스마트 기업은 모바일 광고를 통해 이러한 잠재 고객에게 다가가기 위해 더 많은 노력을 기울이고 있습니다.


이 비디오에서는 모바일에 최적화 된 (mobile-specific) 마케팅의 이점과 다양한 기회에 대해 알아보겠습니다. 또한 이러한 광고 접근 방식을 취할 때 고려해야 할 몇 가지 사항도 다루겠습니다.


모바일 광고의 목적과 장점

모바일 기기에서 사용자들에게 광고하는 것은 여러분이 많은 다른 것들을 성취하는데 도움을 줄 수 있습니다. 예를 들어, 모바일 광고는 더 많은 전화 통화와 질문을 받거나 더 많은 사람들을 가게나 웹사이트로 모을 수 있도록 도와줍니다. 또한 더 많은 사람들이 모바일 앱을 다운로드하도록 할 수 있습니다.


하지만 이것이 정말 흥미로운 부분입니다. 모바일 광고는 사람들이 휴대폰을 사용하는 동안 사람들과 연결할 수 있는 독특한 기회를 많이 제공합니다. 예를 들어, 위치에 따라 잠재 고객을 대상으로 하거나 "클릭하여 호출" 광고와 같은 유용한 도구를 제공할 수 있습니다.


모바일 광고에 접근하는 기업은 특정 시청자와 전반적인 비즈니스 목표에 크게 좌우될 것입니다. 하지만 모바일 시청자를 타깃으로 삼을 수 있는 몇 가지 장소를 살펴보겠습니다.


모바일 광고1 - 검색 광고


첫째, 웹 사이트는 검색 결과에 표시될 수 있으며, 사용자가 회사 또는 산업과 관련된 주요 용어를 검색할 때 나타나는 광고를 실행할 수도 있습니다.


여러분이 배관공이고 여러분의 서비스가 필요할지도 모르는 집주인들을 목표로 헌다고 가정 해보죠. 사람들이 "주변 배관공" 또는 "주방 싱크대 막힘"과 같은 용어를 검색할 때 검색 광고가 나타날 수 있습니다.


모바일 사용자가 검색할 수 있는 짧은 키워드 및 구문에 집중합니다. 기억하세요, 많은 사람들은 휴대폰을 타이핑할 때 손재주가 없어요. 그들은 컴퓨터에서와 같은 방법으로 검색하지 않습니다. 그들은 세부적인 긴 문구를 검색하는 경향이 훨씬 적습니다.



모바일 광고2 - 디스플레이 광고


디스플레이 광고를 사용하여 모바일 사이트를 검색하는 사용자를 대상으로 지정할 수도 있습니다. 광고는 이러한 웹 사이트의 텍스트, 이미지 또는 비디오 형식으로 나타날 수 있습니다. 모바일 광고는 당연히 작기 때문에, 매우 간결해야 하고 call-to-action이 분명한 메시지여야 합니다.


심지어 사람들이 모바일 앱을 사용하는 동안에도 광고를 할 수 있습니다. 예를 들어, 해당 지역의 사람들이 배관 서비스에 대해 알 수 있도록 하려면 Yelp 또는 What 등의 앱에 후기를 남기는 공간에도 광고를 게시할 수 있습니다. 현재 모바일 광고에는 많은 기회가 있습니다.


모바일 최적화가 중요하다


또한 돈을 투자하기 전에 고려해야 할 몇 가지 중요한 것들이 있습니다. 훌륭한 광고를 내보내는 것은 단지 싸움의 절반에 불과합니다. 모바일 친화적인 웹 사이트를 만드는 것은 마찬가지로 중요한데, 그렇지 않으면 인상적인 광고도 Google 또는 Facebook에서 망할 수 있습니다. 모바일 광고는 장치에 최적화되지 않은 사이트로 사람을 보내는 경우 고객 만족도가 현저히 떨어집니다.


또한 모든 모바일 장치가 동일한 것은 아니라는 점을 기억해야 합니다. 그래서, 또 다른 유용한 수법은 광고를 맞춤 제작하는 것입니다. 그렇게 하면 다양한 화면에서 잘 작동할 수 있습니다. 이렇게 하는 한 가지 방법은 광고에 짧은 일반 텍스트를 사용하는 것입니다. Ad Extensions라고 하는 것도 사용할 수 있습니다. 이것들은 사람들에게 전화를 걸거나 가게의 주소를 알려주는 특별한 기능입니다. 이러한 기능은 모든 장치에 가장 잘 맞도록 자동으로 크기를 조정합니다. 이것이 바로 모바일 광고입니다.


요즘 사람들은 그 어느 때보다 휴대폰을 많이 사용한다는 것을 기억하세요. 그래서 그들이 휴대폰을 사용하는 동안 어떻게 휴대폰에 접근할 수 있는지에 대해 생각하는 것이 중요합니다.


검색 결과, 다른 웹 사이트, 소셜 네트워크 또는 앱 내에서 광고를 할 수 있습니다. 광고를 최대한 활용하려면 모바일 장치의 마케팅에 대해 전반적으로 잘 고려된 접근 방식을 사용하길 원할 것입니다.


저희와 함께 해주시면 모바일 광고의 세계를 더 자세히 다루겠습니다.



Hi there!


These days people spend more time looking at their smartphones than they do at their computers. Mobile devices allow people to stay constantly connected and are helping them become smarter and savvier shoppers. Smart businesses are catching on and putting more effort into reaching these potential customers through mobile advertising.


In this video, we'll talk about the benefits of mobile-specific marketing and its many opportunities. We'll also cover a few things you should consider when taking this approach to advertising.


Advertising to users on mobile devices can help you achieve a lot of different things. For example, mobile advertising can help you get more phone calls and inquiries, or drive more people into your shop or website. It can also get more people to download your mobile app. 


But here's where it gets really interesting. Mobile advertising gives you a lot of unique opportunities to connect with people while they're using their mobiles. For instance, you can target potential customers based on their location or offer them useful tools like "click to call" ads.


Your businesses approach mobile advertising will depend a lot on your specific audience and your overall business goals. But let's look at a few places where you can target your mobile audience.


First, your website can show up in search results and you can also run ads that appear when people search for key terms related to your business or industry.


Say you're a plumber and you want to target homeowners who might need your services. Your search ads might appear when people search terms like "plumbers near me" or "kitchen sink clogged".


Try to focus on shorter keywords and phrases mobile users might search. Remember, many people are all thumbs when it comes to typing on their phones. They're not searching in the same way they do on a computer. They're much less likely to search for detailed long phrases.


You can also use display ads to target people who are browsing mobile sites. The ads can appear in text, image, or video form on these websites. Since mobile ads are naturally small, they should present a strong concise message with a clear call-to-action.


You can even advertise to people while they're using mobile apps. For example, if you wanted people in your local area to know about your plumbing services, you could post ads inside apps like Yelp or Which where customers leave reviews.


Now, while there are many opportunities within mobile advertising

there are also a few important things you should consider before investing money.


Running brilliant ads is only half the battle. It's equally important to have a mobile-friendly website or your impressive ads on Google or Facebook could still fall flat.


Because your mobile ads will send people to a site that hasn't been optimized for their device leaving them with a less than stellar customer experience.


Also, remember that not all mobile devices are the same. So, another useful trick is customizing ads. That way they'll work well across a variety of screens. The one way to do this is to use short clear text in your ads. You can also use what is called Ad Extensions. These are special features that will help you call people or get directions to your shop's address. These features will automatically resize themselves to best fit any device. So, that's mobile advertising.


Just remember, that these days people are using their mobiles more than ever, so it's important to think about how you can reach them while they're using those devices.


You can advertise on search results,  other websites, social networks, or even within apps. To get the most out of your ads you'll want to have a well-considered overall approach to marketing on mobile devices.


If you stick with us we'll cover the world of mobile advertising in much more detail.





정리한 사람 하케터 - 현재 대기업 IT 회사에서 테크 마케터로 일하고 있습니다.

영상 저작권을 가진 사람 Digital Garage

번역한 사람 네이버 파파고

자막 추출한 사람 VREW

영상 출처 https://www.youtube.com/watch?v=pEg3YzvCtxA

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