brunch

미술평론 뉴스 신작읽기 페이스북 게재 작품 37

미술평론-신작읽기 / Art Review-reading works 37

by 최철주

미술평론 뉴스-신작읽기/ Art Review News- Reading New Works: 현대미술 회화 디자인 [19] 개념적 의미 구조로서 개념추상 리얼리즘 추상화 디자인 프로세스, 개념적 추상 현실주의 추상화 디자인 방법론, The artwork posted on Facebook: Modern Art Artist Louis Choi Chul-joo Conceptual Abstract Work Criticism: Contemporary Art Critic Louis Choi Chul-joo's Contemporary Art - Conceptual Art, Abstract Art, Pop Art, Cartoon Criticism/ Louis Choi Chul-joo Abstract Art work ( https://opensea.io/Louisland ): 개념적 추상적 사실주의 개념 현실주의는 현실주의 이미지를 재현하여 비이데올로기적 형태로 개념적 객체로 추상화한 이미지입니다. 이 이미지는 존재가 외설적이고 평면으로 인식되는 가상의 이미지로, 현실주의 이미지를 실제 구조물처럼 보이게 합니다.여기서 이미지가 실제 구조와 다르더라도 동일한 언어적 의미를 말할 때, 상징적 구조로서의 추상화는 언어적 의미에서 창의성과 자율성을 지닌 실재론적 대상이라는 실존적 개념을 가지고 있으며, 이는 유사한 색상과 크기로 재생산됩니다. 따라서 언어적 의미에서 창의성과 자율성을 지닌 추상적 실재론 추상화의 개념은 타자의 욕망에 의해 억압된 무의식을 통해 개념적 추상적 실재론 대상의 언어적 의미로서의 또 다른 존재 이미지를 구성합니다 Conceptual Abstract Realism concept of realism is an image abstracted as a conceptual object in a non-ideological form by recreating the realist image. The image is a virtual image whose existence is obscene and is perceived as a plane, making the realist image appear as a real structure. Here, even if the image is different from the actual structure, when the same linguistic meaning is spoken, abstraction as a symbolic structure has an existential concept of a realism object with creativity and autonomy in a linguistic sense that reproduces in similar colors and sizes. Accordingly, the concept of abstract realism abstraction with creativity and autonomy in the linguistic sense constitutes another image of existence as a linguistic meaning of a conceptual abstract realism object through the unconsciousness suppressed by the desire of the other. Therefore, the image is composed by defining the concept of an existential image that is alienated from an image lacking a realistic structure as a vector representing the direction of the non-realistic subject entering the symbolic world as a structure of the other representing a synchronic semantic chain as a conceptual form of a realism image

개념적 추상 현실주의 추상화 렌더링개념 추상적 현실주의자 루이 최철주의 '예술 알고리즘'을 통해 욕망의 개념을 자동으로 시각화하는 철학적 디자인 과정으로, AI와 결합하여 개념 추상 미술을 만드는 체계화의 전 단계로 개념 추상 스케치를 수작업으로 렌더링합니다. 이는 단순한 미술 알고리즘의 이미지 생성이 아니라 최철주의 욕망 이론, 언어적 의미 구조, 가역적인 빛의 음영을 수학적, 상징적 구조로 해석하여 철학적 개념을 시각적 이미지로 자동 변환하여 AI와의 융합 가능성을 제시하는 방식입니다. 또한 AI 기반 개념미술 창작 시스템 루이 최철주의 철학적 미술 이론을 알고리즘화하여 자율적으로 개념미술을 생성하는 시스템을 구축할 수 있습니다. 인터랙티브 미디어 설치 작품의 시청자 움직임에 따라 이미지가 실시간으로 변화하는 디지털 설치미술로 확장하고, 가상 공간에서 VR/AR 기반 욕망 공간을 실현하고자 하는 욕망의 구조를 체험할 수 있도록 시공간 미술 알고리즘으로 발전시킵니다. 따라서 최철주의 개념 추상 렌더링은 자신의 미술 알고리즘을 시각화하는 도구로서 개념, 언어, 디자인, 심리, 철학, 기술을 결합한 미술 창작 엔진으로, 최철주의 개념 추상 리얼리즘 미술을 디지털 미술의 핵심 구조로 확장한 것입니다. Conceptual Abstract Realism Abstraction Rendering is a philosophical design process that automatically visualizes the concept of desire through the "art algorithm" of conceptual abstract realist Louis Choi Chul-joo, and it renders conceptual abstraction sketches manually as a pre-stage of systematization that combines with AI to create conceptual abstract art. This is not a simple image generation of an art algorithm, but a method of automatically converting philosophical concepts into visual images by interpreting Choi Chul-joo's desire theory, linguistic semantic structure, and reversible shades of light into mathematical and symbolic structures to suggest the possibility of fusion with AI. In addition, AI-based conceptual art creation system Louis Choi Chul-joo's philosophical art theory can be algorithmized to build a system that autonomously generates conceptual art. It expands to digital installation art where images change in real time due to the movement of viewers of interactive media installation work, and develops into a spatio-temporal art algorithm so that you can experience the structure of desire to realize VR/AR-based desire space in a virtual space. Therefore, Choi Chul-joo's conceptual abstraction rendering is an art creation engine that combines concept, language, design, psychology, philosophy, and technology as a tool for visualizing his art algorithm, and expands Choi's conceptual abstract realism art into the core structure of digital art.

/ art review: 나팔꽃과 삼미신 물고기 & 개념적 추상 현실주의 추상화 AI 렌더링, Conceptual Abstract Realism Abstraction Design rendering & Louis Choi Chul-joo, morning glory and The Three Graces fish - Rendering, 113X165cm, acrylic and composite materials on cloth, 2025


Louis Choi Chul-joo, morning glory and The Three Graces fish - Rendering, 113X165cm, acrylic and composite materials on cloth, 2025.jpg

Louis Choi Chul-joo, morning glory and The Three Graces fish - Rendering, 113X165cm, acrylic and composite materials on cloth, 2025


개념추상 리얼리즘 추상화 “나팔꽃과 삼미신 물고기 렌더링“

실제 구조에 맞는 욕망 구조를 언어적 의미의 이미지로 렌더링하는 것은 종교적 구세주에서 나누어진 추상적 구조를 상징적인 '세 가지 은혜' 물고기로 개념화하여 실존적 실재 구조를 구체화한 리얼리즘 이미지다.

<나팔꽃과 삼미신 물고기 렌더링>에서 삼미신 물고기는 시간성과 추상적 공간으로서의 여백에 물감의 흔적을 통해 선관적 자의식을 표현한 리얼리즘의 존재 형태다.

이 형태는 존재적 삼미신 물고기에 대한 인식 이전의 감각 구조, 즉 타인의 욕망 구조에 대한 언어적 구조를 추상화하여 현대 개념 미술의 문학적 성격을 넘어 형성 주제의 알레고리로서 관람자의 눈을 통해 보다 다양한 시공간적 형식과 회화적 형식이 교차하는 개념적 추상 이미지다. 여기서 추상 이미지의 실재는 물고기 등 새의 공격을 피하기 위해 주변 색과 유사한 보호색을 전달하는 언어적 의미로 가변적이었던 이미지입니다. 이는 욕망의 상징적 구조로서 개념적 추상적 리얼리즘의 관점에서 접근하면서 빛의 가역적인 흐름에 따라 자유로운 물고기 색을 만들어낸 최철주의 욕망 공식입니다. 이것은 언어 이전의 리얼리즘과 추상적 현실의 충돌 지점에서 식별할 수 있는 리얼리즘 이미지를 디자인한 실재를 렌더링한 이미지다.

이와 같이, 현실주의와 추상적 상징이 반복적으로 충돌하여 언어 이전의 상징적 구조로 식별될 수 있는 실재 이미지를 디자인한 리얼리즘 이미지의 렌더링이 드러낸다. 기호적 삼미신 물고기에서 욕망의 배경인 나팔꽃에 가역적인 그늘로 빛나는 삼미신 물고기는 상대방의 무의식적인 욕망을 드러내고 의식적 추상 구조의 언어적 의미를 실제 이미지의 욕망 대상으로 전이시킵니다. 이는 물고기가 항상 눈을 뜨고 소중한 것을 보호할 것이라고 믿게 만드는 상징적인 구조로, 현대 미술과 개념적 추상 리얼리즘 이미지의 형태로 계속 실현되고 있습니다.


'세 가지 은혜' 물고기에서 개념적 추상화는 물고기의 상징적인 이미지로 설계되어 물고기의 언어적 의미를 추상화로 해석합니다. 연못의 가역적인 빛 그늘의 역동적인 구조 속에서 시간성과 현실의 흔적을 현실적인 이미지로 사실적으로 묘사한 세 가지 은혜 물고기이다.

추상 구조의 삼미신 물고기 디자인 렌더링은 삼미신 물고기를 피사체로 보는 관점에서 삼미신 물고기를 해석하는 것이 아니라, 삼미신 물고기를 언어 이미지로 나누어 각도의 단면을 실제 이미지에 맞게 색칠하고, 가역적인 빛의 음영으로 디자인된 여러 시점의 해체를 결합한 사실주의 이미지로 렌더링합니다.

따라서 개념적 추상 리얼리즘 회화에 적용되는 추상적 디자인 렌더링은 언어적 의미의 이전 단계에 있는 개념적 추상 이미지이며, 움직이는 시청자의 시간이 시간성에 따라 무의식적으로 합성되는 무의식적 욕망 구조에 따라 가변적인 언어적 추상 이미지로 이미지가 전이됩니다. 즉, 빛의 색으로 보이는 현실에 가려진 우연한 추상 이미지에서 가역적인 빛 음영에 노출된 추상으로 개념적으로 추상화된 추상 구조가 결여된 실제 이미지를 추상화한다. 이는 실제 형태에 결여된 추상적인 구조를 모델링하는 필연성을 통해 실수로 캔버스에 이미지를 설치함으로써 실제 이미지를 평평하게 만듭니다. 그리고 실제 빛으로 보이는 색이 제거되고 빛의 색 그림자가 비현실적으로 인식되는 물체를 보는 데 사용된다는 전제하에, 조명 효과에 존재하는 가역적인 빛의 색이 대성에게 현실적으로 적용되도록 한다.


추상화의 렌더링은 물체의 빛의 경계를 시간의 밝기 차이에서 벗어나려는 순간 배경의 외부 표면과 동일시하여 색상을 통해 현실을 암시합니다.

현실의 렌더링은 단순히 사실적 설명을 상징하는 것이 아니라, 언어적 의미의 부재를 반복적으로 시각화하여 새로운 의미의 층을 드러내고, 현실과 추상 사이의 간극을 의미의 층으로 채우고, 현실적이고 실존적인 의미를 현실로 시각화하여 현상적 시선의 지연을 반영한 추상적 구조로 실재성을 드러낸다. 따라서 추상적인 구조의 실체를 드러내지 않는 현실적인 이미지는 사진처럼 경이롭게 보입니다.

무의식적인 언어적 의미로서, "나팔꽃"이라는 비유적 현실의 색상은 대상이 직면한 관습 보편성의 현실을 가역적인 빛의 색상으로 장식합니다. 이것은 삼미신 물고기와 삼미신에서 여신을 상징했던 모나리자가 장식된 모양에서 반사된 빛과 대조적으로 어두운 빈 공간에 한 자리에 머무르는(駐在) 나팔꽃이 만들어낸 현실의 그림자입니다. 여기서 언어의 의미에서 문법적 존재로서의 색채는 시선으로 보는 문화적 관습의 단일 이미지 리얼리즘을 추상적으로 표현한 이미지입니다. 이는 나팔꽃을 욕망의 구조로 모방한 물고기-모나리자를 추상화한 비실체 공간에서 상징되는 현실의 조각입니다. 이 조각품은 회화적 현실 이미지로 기능하며, 삼미신 물고기가 나팔꽃의 자리에서 물고기를 잡는 단편적인 현실 이미지로, 존재와 부재의 경계를 탐구하는 가역적인 빛에 의해 생성된 색채와 결합되어 모나리자가 삼미신 물고기의 다른 두 물고기 사이의 중심을 허물면서 서로 분리(離間)됩니다.


실제 자아와 사물 사이의 간극은 사물의 초상화가 아닌 개념적 주제를 가진 풍경 이미지이며, 사물을 실제 이미지로 나누는 과정을 가속화한 색채와 형태입니다. 자극적인 시각 효과에서 벗어난 언표행위(enunciation)로서의 발음 차원으로 무의식 속에서 일어나는 사실주의 구조의 추상화는 의식적 차원과 무의식적 차원 모두에서 함께 작용하여 형식성을 부여합니다.

“나팔꽃과 삼미신 물고기 렌더링“에서 개념추상 리얼리즘 추상화 스케치는 개념적 추상화 이미지를 재현하여 관념적 비형식의 개념적 객체로 추상화된 이미지를 형성하며, 그 이미지는 그 존재를 숨기고 평면으로 리얼리즘 이미지를 실재 구조로 스케치한다. 여기서 상징적 구조로서의 추상화는 언어적 의미에서 창의성과 자율성을 지닌 실재론적 객체의 실존적 개념을 가진 이미지로, 스케치가 실제 구조와 다르더라도 유사한 색상과 크기로 재현됩니다. 따라서 언어적 의미에서 창의성과 자율성을 지닌 실존적 개념의 추상적 실재론적 추상 스케치는 타인의 욕망에 의해 억압된 무의식을 통해 개념적 추상적 실재론적 객체의 언어적 의미로서 다른 존재의 스케치로 구성됩니다.


IMG_0923.jpg


개념적 추상 현실주의 추상 스케치를 바탕으로 렌더링(R)은 최철주의 욕망 공식에 명시된 추상 객체를 개념화합니다. 상대방의 욕망 이미지를 문법적으로 해석하여 개념적 추상 현실주의 객체의 이미지가 실현되는 조건(i/d)을 언어적으로 해석하도록 디자인(D)한다.

또한 욕망의 주체로서의 개념적 추상화가 현실주의적 이미지로 전이될 때, 현실로서의 추상적 현실주의 이미지는 욕망의 주체가 스스로에게 추상적 구조가 무엇을 원하는지 묻고 특정 대상을 추상적 개념의 실제 이미지로 렌더링(r)하는 방식으로 추상 렌더링에 도달합니다. <DR(I...I')d=I(DR...D'I)ir>가 실현됩니다. 이는 추상화 과정에서 왜곡된 나팔꽃 이미지 조각이 반복적으로 결합되는 오브제의 자리 디자인 렌더링을 특징짓는 상징적 행동의 의미를 현실주의적 이미지로 렌더링합니다. 여기서 이미지 렌더링은 객체의 시각적 현상이 아니라 무의식의 흐름과 상징의 리얼리즘 이미지를 시각화하는 방법이다.

따라서 현실주의 추상화의 구성은 현실 객체의 추상화 형태로, 동기적 의미 사슬을 나타내는 타자의 구조와 상징 세계로 들어오는 비현실적 실존 주체의 방향을 나타내는 욕망 벡터이며, 현실적인 구조가 결여된 이미지에서 소외된 실존적 이미지의 개념을 정의하여 욕망 이미지를 추상화합니다.

실존적 주체로서의 개념적 추상화의 현실주의적 추상화는 분할을 통해 드러납니다. 이는 언어적 의미가 다른 이미지를 실제 객체로 표현할 수 없는 의미 구조로서 포괄적이고 즉각적인 방식으로 해결하는 방식으로 사후적 본질을 표현합니다. 이와 같이 비상상적 의미 구조를 의미 있게 해결하는 방향을 동의어로 표현하고 표현적 추상화와 같은 언어적 의미의 전체 단계로서 무의식적으로 예측할 수 없는 효과 이미지 규칙을 선택하고 해결하는 질서 있는 욕망 벡터입니다. 즉, 욕망 구조에서 개념적 추상화의 실제 이미지로 향하는 방향으로 현실주의 추상화로 전환합니다. 이는 추상적 구조가 상징적 세계로 들어가기 전에는 존재로서 해결할 수 없는 의미 구조로, 욕망 매듭을 추상화하는 사후 현실주의의 물질적 본질과 동일한 본질을 물리적으로 구분하여 개념적 추상적 현실주의를 실존적 주체로서 추상화하는 결과를 낳습니다.

추상화 “나팔꽃과 삼미신 물고기 렌더링“의 디자인은 순간적 욕망의 개념에서 벗어나 언어적 의미의 욕망의 구조로서 현실주의 이미지를 욕망의 알레고리로 연결하는 가역적인 빛의 음영으로, 가상의 존재로서 서로의 추상적인 관점에서 형성된 객체로 오브제를 디자인합니다.

언어적 의미의 사전 단계 추상화는 가역적 시간성에 의해 추상화된 객체의 위치와 분할된 소급 빛에 의해 비추어진 나팔꽃의 위치에서 객체가 이동하는 언어적 구조로서 실제 이미지로 개발됩니다. 그 대상의 움직임은 필요성의 표시로서 시간성과 연결되어 있으며, 상징이 그림의 언어로 번역되기 전의 감각 구조를 드러내고 초기 개념 미술의 문학적 성격을 넘어 형성적 현실로 기능하는 추상적인 공간이 됩니다.

따라서 추상화의 공간 구조에서 원근 객관성은 표면의 또 다른 시선 구조이며, 가역적인 빛에 의해 제한된 공간의 범위와 원근의 크기로 물체와 대조되는 실제 이미지의 추상화를 디자인한 렌더링 구조다.

개념적 추상적 사실주의 추상화 디자인 렌더링은 언어적 의미에서 이미지로 구성된 추상적 사실주의 오브제가 타인의 눈에 빛의 점으로 드러나는 미적 욕망 구조입니다. 미적 추상화는 철학적 장치로 설계되고 추상적 의미의 이미지는 동일한 의미로 나타나는 실존적 리얼리즘 오브제의 이미지로 렌더링된다. 이는 평면 구간의 접선으로 추상적 디자인을, 비원시적 시각 구조로 무의식적 존재를 표시하는 이미지 렌더링 방식입니다. 이는 상대방의 욕망을 반영한 거울 이미지로 해석되며, 동시에 대상을 응시하고 있다는 개념과 연결되며, 추상적 사실주의 추상화의 언어적 의미의 이미지는 대상의 시선으로 보는 사람의 위치에 따라 달라지는 광학적 사실주의 공간에서 렌더링으로 구조화됩니다. 렌더링은 현실주의 공간의 관점과 대상의 추상적 언어적 의미를 일치시키며, 욕망의 개념적 관점에서는 시간성에 따라 추상적이고 보이지 않는 대상이 시선 경로로 나타납니다.

대상의 주제를 통해 미적 가치와 인간의 욕망, 언어적 의미 구조 사이의 긴장과 조화를 욕망의 구조와 실재의 미적 개념을 리얼리즘 이미지로 시각화하지만, 이중적 오브제로서 구현된 “시간의 미적 흔적”으로 보인다. 시간의 미적 흔적을 모방한 추상 구조로서 항시적인 본체로서의 구상적 실재 오브제가 나팔꽃 공간에서 개념적 추상 이미지를 상징하는 언어적 의미의 리얼리즘 이미지 렌더링의 객체이다. 이렇게 인간이 삶 속에서 경험할 수 없는 추상의 자리를 언어적 의미 체계에서 균열한 추상 구조를 욕망의 대상으로 추상하여서 실제화한 존재적 욕망 개념에서 멈춰선 추상화가 리얼리즘 이미지 렌더링으로 디자인된다.

“나팔꽃과 삼미신 물고기 렌더링“에서는 가역적인 빛의 음영을 통해 현실을 숨기거나 드러내, 즉 과거의 빛이 지속 가능한 현재를 조명함으로써 인간 존재의 본질과 지각의 한계를 시각적으로 표현합니다. 이는 추상적 과거의 빛이 현재의 인공 조명과 같은 구조로 실제 이미지로 전달되고, 무의식적 과거의 형성 흔적을 타인의 욕망으로 대체하는 개념적 추상적 사실주의 이미지가 추상화되는 효과입니다.

타인의 욕망을 시각화하는 대상으로 나타나는 사물들은 언어적 의미와 실제 이미지 간의 충돌을 통해 원하는 형성 구조를 드러냅니다.

형성 구조의 철학적, 언어적 이미지를 전달하는 장치로서 최철주의 개념적 추상적 사실주의 추상화는 인간 존재의 본질과 지각의 한계를 은유로 재현하는 철학적 이미지로 설계되었으며, 실존적 현실을 구현하는 시간의 미학적 흔적이 현상적 이미지와 개념적 대상과 나란히 배열되어 있습니다. 초현실적이고 근거 있는 개념적 추상적 사실주의 이미지로서 시각 언어의 형성적 의미를 의미합니다.


IMG_0925.jpg


개념적 추상 현실주의 추상화 렌더링

개념 추상적 현실주의자 루이 최철주의 '예술 알고리즘'을 통해 욕망의 개념을 자동으로 시각화하는 철학적 디자인 과정으로, AI와 결합하여 개념 추상 미술을 만드는 체계화의 전 단계로 개념 추상 스케치를 수작업으로 렌더링합니다. 이는 단순한 미술 알고리즘의 이미지 생성이 아니라 최철주의 욕망 이론, 언어적 의미 구조, 가역적인 빛의 음영을 수학적, 상징적 구조로 해석하여 철학적 개념을 시각적 이미지로 자동 변환하여 AI와의 융합 가능성을 제시하는 방식입니다. 또한 AI 기반 개념미술 창작 시스템 루이 최철주의 철학적 미술 이론을 알고리즘화하여 자율적으로 개념미술을 생성하는 시스템을 구축할 수 있습니다. 인터랙티브 미디어 설치 작품의 시청자 움직임에 따라 이미지가 실시간으로 변화하는 디지털 설치미술로 확장하고, 가상 공간에서 VR/AR 기반 욕망 공간을 실현하고자 하는 욕망의 구조를 체험할 수 있도록 시공간 미술 알고리즘으로 발전시킵니다. 따라서 최철주의 개념 추상 렌더링은 자신의 미술 알고리즘을 시각화하는 도구로서 개념, 언어, 디자인, 심리, 철학, 기술을 결합한 미술 창작 엔진으로, 최철주의 개념 추상 리얼리즘 미술을 디지털 미술의 핵심 구조로 확장한 것입니다.


개념추상실재미술학에서 개념추상 리얼리즘 추상화 렌더링 프로세스

1. 개념적 추상주의 추상화 스케치는 개념적 추상화 이미지를 재현하여 개념적 객체로서의 추상적 이미지를 이념적 비형식의 형태로 구성하고, 그 이미지는 그 존재를 숨기고 현실적인 구조물로서 평면에 사실적인 이미지를 스케치하는 가상 이미지입니다.

수작업과 AI를 결합해 개념 추상화 스케치를 만드는 최철주 작가의 '미술 알고리즘'을 통해 욕망의 개념을 자동으로 시각화하는 철학적 디자인 프로세스의 도입 단계입니다. 즉, 현대미술의 스케치들과 병행하여 AI 체계화의 전 단계로서 개념 추상적 사실주의 스케치를 수작업으로 진행합니다. 여기서 상징적 구조로서의 추상화는 언어적 의미에서 창의성과 자율성을 지닌 실재론적 객체의 실존적 개념을 가진 이미지로, 스케치가 실제 구조와 다르더라도 유사한 색상과 크기로 재현됩니다. 따라서 언어적 의미에서 창의성과 자율성을 지닌 실존적 개념의 추상적 실재론적 추상 스케치는 타인의 욕망에 의해 억압된 무의식을 통해 개념적 추상적 실재론적 객체의 언어적 의미로서 다른 존재의 스케치로 구성됩니다.

2. 개념 추상주의 추상 렌더링(R)은 최의 욕망 공식에 명시된 추상적 객체를 개념화하고 상대방의 욕망을 넘어서는 언어적 의미를 문법적으로 해석함으로써 개념 추상적 실재론 객체의 이미지가 실현되는 조건(i/d)을 구두로 해석할 수 있는 경이로운 기회입니다. 이것은 최철주의 욕망 이론, 언어적 의미 구조, 가역적인 빛의 음영을 수학적 및 상징적 구조로 문법적으로 해석하여 철학적 추상화를 시각적 이미지로 자동 변환하는 추상적 디자인 과정으로, 현실주의적 추상 렌더링과 AI 렌더링이 동시에 객체 렌더링으로 융합될 가능성을 제시합니다.

욕망의 주체로서의 개념적 추상이 사실주의 이미지로 전이되면, 욕망의 주체는 추상적 구조가 무엇을 원하는지 스스로에게 묻고 추상적 개념의 실제 이미지에 특정 객체를 렌더링(r)하여 현실로서의 개념적 추상적 사실주의 이미지가 추상 렌더링 <DR(I...I')d=I(DR...D'I)ir>에 도달하도록 합니다. 이는 객체 좌석의 디자인 렌더링을 사실주의 이미지로 특징짓는 상징적 행위의 의미를 이미지로 렌더링하며, 추상화 과정에서 왜곡된 나팔꽃 이미지 조각들이 반복적으로 결합됩니다. 여기서 이미지 렌더링은 물체의 시각적 현상이 아니라 무의식의 흐름과 상징의 사실적 이미지를 시각화하는 방법입니다.

3. 현실주의 추상화 구성은 현실 객체의 추상화 형태로, 동기적 의미 사슬을 나타내는 타자의 구조와 상징 세계로 들어오는 비현실적 실존 주체의 방향을 나타내는 벡터입니다. 또한, 현실적인 구조가 결여된 욕망 이미지에서 소외된 실존적 이미지의 개념을 정의하여 이미지를 추상화합니다.

이 추상적인 이미지는 욕망 구조를 가진 예술 알고리즘의 사실주의 이미지를 만듭니다

인공지능과의 융합 가능성을 제시하기 위해 최철주의 욕망 이론, 언어적 의미 구조, 가역적인 조명 음영을 현실적인 이미지로 자동 변환합니다. 실존적 주체로서의 개념적 추상화의 현실주의적 추상화는 분할을 통해 드러납니다. 분할은 사후 사실의 본질을 언어적 의미가 다른 이미지를 실제 객체로 표현할 수 없는 의미 구조로 포괄적이고 즉각적으로 해결하는 방식으로 표현합니다.

따라서 욕망 구조의 현실주의 추상화는 무의식적으로 예측할 수 없는 효과 이미지 규칙을 언어적 의미의 전체 단계, 예를 들어 표현 추상화와 같은 포괄적이고 즉각적인 방식으로 비상상적 의미 구조를 해결하는 방향을 나타내는 순서 벡터로 선택합니다. 이것은 추상적인 구조가 상징적 세계로 들어갈 때까지 존재로서 해결할 수 없는 의미 구조로, 욕망을 동기적인 의미로 추상화하고 실존적 주체로서 개념적 실재론의 추상화를 구성하는 사후 본질과 동일한 본질을 물리적으로 나눕니다.

4 개념적 추상 현실주의 추상화 디자인은 현실주의 이미지를 언어적으로 비유로 연결하는 추상적 이미지에서 벗어나 현실과 가상 존재로서 서로의 추상적 관점에서 형성된 객체로서의 구조를 욕망하기 위한 언어적 의미 구조의 스케치로서 순간적 욕망의 개념에서 벗어난 가역적인 빛 구조로 오브제를 디자인합니다.

언어적 의미의 사전 단계 추상화는 가역적인 시간성에 의해 추상화된 객체의 위치와 분할된 소급광에 의해 비추어진 나팔꽃의 위치에서 객체가 이동하는 회화적 언어 구조로 개발됩니다.

대상의 움직임은 필요성 자의식의 표시로서 시간성과 연결되며, 상징이 회화 언어로 번역되기 전의 감각 구조를 드러내고 초기 개념 예술의 문학적 성격을 넘어 형성적 현실로 기능하는 추상적인 공간이 됩니다.

현실주의 추상화의 AI 렌더링은 AI 기반 개념 예술 생성 시스템을 통해 루이 최철주의 욕망 개념을 적용한 욕망 공식을 '예술 알고리즘'으로 알고리즘화하여 자율적으로 현실주의 추상화를 생성하는 AI 시스템을 구현한 것입니다.

가역적 빛은 제한된 그늘 형태로, 현실 구조의 원근적 객관성에 맞춘 인터랙티브 미디어 설치 작업을 통해 시청자의 움직임을 통해 이미지가 실시간으로 변화하는 디지털 설치미술로 확장됩니다. 이곳은 가상 공간에서 VR/AR 기반 욕망 공간을 실현하고자 하는 욕망의 구조를 체험할 수 있도록 시공간 미술 알고리즘에 따라 연출된다.

반면에, 개념적 추상 현실에서 추상화의 공간 구조에서의 관점 객관성은 객체와 대비되는 실제 이미지의 추상화를 공간의 범위와 관점의 크기로 만들고, 현실주의 이미지가 또 다른 시선 구조로 표면에 겹쳐지게 합니다.

5. 개념적 추상적 사실주의 디자인 렌더링은 언어적 의미에서 이미지로 구성된 추상적 사실주의 객체가 다른 사람의 눈에 빛의 점으로 드러나며, 욕망의 시선 체계에서 드러나는 미적 욕망 구조입니다. 미적 추상화는 철학적 장치로 설계되고 추상적 구조와 실제 이미지는 같은 의미로 나타나는 실존적 사실주의 객체의 이미지로 렌더링됩니다. 이는 평면 단면의 접선으로 추상적 디자인을 나타내고 무의식적 존재를 비원시적 시각 구조로 표현하는 이미지 렌더링 방법입니다.

따라서 최철주의 개념 추상적 리얼리즘 렌더링은 자신의 욕망 공식을 예술 알고리즘으로 시각화하는 도구로, 개념, 언어, 디자인, 심리학, 철학적 리얼리즘 추상화가 설계되었습니다. 이곳은 인공지능 기술이 결합된 예술 창작 엔진인 최철주의 개념 추상적 리얼리티 아트를 디지털 아트의 핵심 구조로 확장한 자리이다.


리얼리즘 추상화 구조는 상대방의 욕망을 반영한 거울 이미지로 해석되며, 동시에 관람자가 응시하고 있는 개념과 연결되며, 개념적 추상화 사실주의 추상화의 언어적 의미 이미지는 관람자의 위치에 따라 달라지는 광학적 사실주의 공간을 대상의 시선으로 렌더링하여 구조화합니다. 렌더링은 현실주의 공간의 관점과 대상의 추상적 언어적 의미를 일치시키며, 욕망의 개념적 관점에서는 시간성에 따라 추상적이고 보이지 않는 대상이 시선 경로로 나타납니다. 사실주의 이미지로서의 추상화는 욕망 구조를 가진 추상으로서 예술 알고리즘으로서의 사실주의 이미지로 변환되는 추상적 실제 이미지입니다. 이것은 현대 미술로서 사실주의 추상화는 언어적 의미 구조로 개념적으로 상징되는 추상 구조가 현재의 가역적인 빛을 비추는 과거의 그림자 구조에 의해 현실에서 구조화되는 추상화로 돌아가기 때문입니다.

따라서 예술적 추상화 알고리즘을 통해 미적 가치, 인간의 욕망, 언어적 의미 구조 간의 긴장과 조화를 통해 욕망의 구조와 현실의 미적 개념이 사실주의 이미지로 시각화되지만, 이중 객체로 구현된 추상적 렌더링은 "시간의 미적 흔적"을 보인다. / 글. 개념추상실재미술학자 최철주 (문화디자인박사)


IMG_0919.jpg

Louis Choi Chul-joo, morning glory and The Three Graces fish - Rendering, 113X165cm, acrylic and composite materials on cloth, 2025


Conceptual Abstract Realism Abstract "morning glory and 'The Three Graces' Fish Rendering"

The rendering of the desire structure that fits the actual structure as an image of linguistic meaning is a realistic image that embodies the existential actual structure by conceptualizing the abstract structure divided in religious savior as a symbolic 'The Three Graces' Fish. In "morning glory and 'The Three Graces' Fish Rendering", 'The Three Graces' Fish is a form of existence of realism that expresses necessity and self-consciousness through traces of paint on the margins as time and abstract space.

This form is a conceptual abstract image in which more diverse space-time and pictorial formality intersect through the eyes of the viewer as an allegory of the formative theme beyond the literary nature of modern conceptual art by abstracting the sensory structure before the perception of the existential 'The Three Graces' Fish, that is, the linguistic structure of the other's desire structure.

Here, the substance of the abstract image is an image that has previously been variable in a linguistic sense, conveying a protective color similar to the surrounding color to avoid attacks from birds such as fish. This is Choi Chul-joo's desire formula, which created free fish colors according to the reversible flow of light while approaching from the perspective of conceptual abstract realism as a symbolic structure of desire. It is an image that renders reality that designs realism images that can be grasped at the collision point between realism before language and abstract reality.

In this way, realism and abstract symbols repeatedly collide, revealing the rendering of a realism image that designed a real image that can be identified as a symbolic structure prior to language through a metamorphic transfer.

In the symbolic 'The Three Graces' Fish, 'The Three Graces' Fish, which is illuminated with a reversible shade of light on the morning glory, the background of desire, reveals the unconscious desire of the other, and transfers the linguistic meaning of conscious abstract structure to the desire object of the real image. This is a symbolic structure that leads people to believe that fish will always keep their eyes open and protect precious things, and continues to be realized in the form of modern art and conceptual abstract realism images.

In 'The Three Graces' Fish, conceptual abstraction is designed as a symbolic image of a fish and interprets the linguistic meaning of the fish as an abstraction. It is a Three Graces Fish that realistically describes the traces of temporality and reality as a real image in a dynamic structure of reversible light shades in a pond.

The 'Three Grace' fish design rendering in the abstract structure does not interpret the 'Three Grace' fish from the perspective of seeing the 'Three Grace' fish as a subject, but divides the 'Three Grace' fish into language images, coloring the cross-section of the angle to match the real image, and rendering it as a realism image that combines the dismantling of multiple viewpoints designed with reversible shades of light.

Therefore, abstract design rendering applied to conceptual abstract realism paintings is a conceptual abstract image in the previous stage of linguistic meaning, and the image is transferred to a variable linguistic abstract image according to the unconscious desire structure in which the time of the viewer who moves is unconsciously synthesized according to the temporality. In other words, it is an abstraction of a real image that lacks an abstract structure that has been conceptually abstracted as an abstraction that has been exposed to reversible light shades from an accidental abstract image hidden by reality seen as a color of light. This flattens the real image by accidentally installing the image on the canvas through inevitability, which models the abstract structure lacking in the actual form.

And on the premise that the color seen with real light is eliminated, and the color shadow of light is used to see the non-realistically perceived object, making the color of the reversible light that exists in the lighting effect applied to Daesung realistically.


The rendering of abstraction equates the boundary of light on the object to the external surface of the background at the moment when it tries to escape the difference in brightness in time, suggesting reality through color.

The rendering of reality does not simply symbolize in factual description, but reveals a new layer of meaning by repeatedly visualizing the lack of linguistic meaning, fills the gap between reality and abstraction as a layer of meaning, and visualizes realistic and existential meaning as reality to reveal reality as an abstract structure reflecting the lag of phenomenal gaze.

Therefore, realistic images that do not reveal the reality of abstract structures appear phenomenal like photographs. As an unconscious language meaning, the color of the figurative reality of "morning glory" decorates the reality of the customs universality faced with the object with the color of reversible light. It is a shadow of reality created by the morning glory, in which 'Three Grace' fish and the Mona Lisa who represented a goddess in 'Three Grace remain in one place in a dark blank space in contrast to the light reflected from the decorated shape. Here, the color as a grammatical being in the meaning of language is a abstract image of the single image realism of the cultured customs seen as a gaze. This is a sculpture of reality symbolized in a non-real space that abstracts the fish- Mona Lisa imitating the morning glory as a structure of desire. The sculpture functions as a pictorial reality image and is a fragmented reality image in which 'Three Grace'-fish in the spot of the morning glory, combined with a shade of color generated by reversible light that explores the boundary between existence and absence, separated from each other by the Mona Lisa tearing down the center between the other two of 'Three Grace' fish.

The gap between the real self and the object is a landscape image with a conceptual theme rather than a portrait of an object, and the color and form that accelerated the division of the object as a real image. The abstraction of the realist structure, which takes place in the unconscious as a dimension of enunciation that breaks away from the stimulating visual effect, functions together in both conscious and unconscious dimensions to render formality.

In "morning glory and 'The Three Graces' Fish Rendering" a conceptual abstract realism abstraction sketch reproduces a conceptual abstraction image to form an abstract image as a conceptual object in the form of an ideological non-form, and the image is a virtual image that conceals its existence and sketches the realist image in a plane as a real structure. Here, abstraction as a symbolic structure is an image with the existential concept of a realist object with creativity and autonomy in a linguistic sense that reproduces in similar colors and sizes even though the sketch is different from the actual structure. Therefore, the abstract realist abstract sketch of an existential concept with creativity and autonomy in a linguistic sense consists of a sketch of another being as a linguistic meaning of a conceptual abstract realist object through the unconsciousness suppressed by the desire of the other.

Based on conceptual abstract realism abstract sketches, rendering (R) conceptualizes abstract objects specified in Choi Chul-joo's Desire Formula, designs (d) the other's Desire Image to grammatically interpret the linguistic meaning to verbally interpret the conditions (i/d) under which images of conceptual abstract realism objects are realized.

Furthermore, when conceptual abstraction as a subject of desire is transferred to a realist image, abstract realist images as reality reach abstract rendering in such a way that the subject of desire asks itself what an abstract structure wants and renders (r) a particular object to a realism image of the abstract concept. <DR(I...I')d=I(DR...D'I)ir> is realized. This renders as a realism image the meaning of symbolic action that characterizes the design rendering of a seat of an object, in which pieces of distorted morning glory image are repeatedly combined during the abstraction process. Here, image rendering is not a visual phenomenon of an object, but a way to visualize the flow of unconsciousness and realism images of symbols.

Accordingly, the composition of realism abstraction is a form of abstraction of a real object, a structure of the other that represents a synchronic semantic chain, and a desire vector representing the orientation of a non-realistic existential subject entering the symbolic world, and abstracts the desire image by defining the concept of an existential image that is alienated from an image lacking a realistic structure.

The realist abstraction of conceptual abstraction as an existential subject is revealed through division, which expresses the essence of ex post facto in a comprehensive and immediate way of solving an image with a different linguistic meaning as a semantic structure that cannot be expressed as a real object. In this way, it is an orderly desire vector that expresses the direction of meaningfully solving non-imaginary semantic structures in synonyms and subconsciously selects and solves unpredictable effect image rules as a whole stage of linguistic meaning such as expressive abstraction. In other words, it transitions from desire structure to realism abstraction with a direction toward the real image of conceptual abstraction. This is a semantic structure that cannot be solved as a being before the abstract structure enters the symbolic world, and it physically divides the material and same essence of ex post realism, which abstracts desire knots into synchronic meanings, resulting in abstraction of conceptual abstract realism as an existential subject.

The design of the abstract painting "morning glory and 'The Three Graces' Fish Rendering" designs the object as a reversible light structure that deviates from the concept of instantaneous desire from abstract images to reversible light shades that connect realism images into allegories of the desire in linguistic sense as a structure of desire as a structure of desire as a reality and as a virtual being, as an object formed from each other's abstract perspective.

Pre-stage abstraction of linguistic meaning is developed as a real image as a linguistic structure of abstraction in which the object moves from the position of the object abstracted by reversible temporality and the position of the morning glory illuminated by the segmented retroactive light. The movement of the object is linked to temporality as a sign of necessity, revealing the sensory structure before the symbol is translated into the language of painting and becoming an abstract space that functions as a formative reality beyond the literary nature of early conceptual art.

Therefore, perspective objectivity in the spatial structure of abstraction is another gaze structure on the surface, and it is a rendering structure that designs an abstraction of the real image of an object in contrast to the object as the range of space limited by reversible light and the size of the perspective.


IMG_0921.jpg


Conceptual Abstract Realism Abstraction Design rendering is an aesthetic desire structure in which an abstract realist object, which is an image-structured in a linguistic sense, is revealed as a point of light to the eyes of others, is revealed in the gaze system of desire. Aesthetic abstraction is designed as a philosophical device, and an image in an abstract meaning is rendered as an image of an existential realism object that appears in the same meaning. This is an image rendering method that displays abstract design as a tangent line in a flat section and unconscious existence as a non-perspective visual structure. This is interpreted as a mirror image reflecting the desire of the other, and it is connected with the concept that the viewer is staring at the object at the same time, and an image of the linguistic meaning of abstract realism abstraction is structured as rendering in the optical realism space that varies depending on the viewer's position as the gaze of the object. The rendering matches the perspective of realist space with the abstract linguistic meaning of the object, and from the conceptual point of desire, an abstract and invisible object appears as a gaze path according to temporality.

Through the subject of the object, the tension and harmony between aesthetic values, human desires, and linguistic semantic structures are visualized as realist images of the structure of desire and the aesthetic concept of reality, but it appears to be an "aesthetic trace of time" embodied as a double object.

As an abstract structure that imitates the aesthetic traces of time, the figurative reality object as a constant body is an object of rendering a realistic image in a linguistic sense that symbolizes a conceptual abstract image in the morning glory space. Abstracts that have stopped from the concept of existential desire, which has been realized by abstracting abstract structures cracked in the linguistic semantic system as objects of desire, from where humans cannot experience in life, are designed as realistic image rendering.

In "morning glory and 'The Three Graces' Fish Rendering" each image visually expresses the nature of human existence and the limitations of perception by concealing or revealing reality through reversible shades of light, that is, by illuminating the present in which light from the past is sustainable. This is the effect that light from the abstract past has been transferred to a real image as the same structure as the current artificial lighting, and the conceptual abstract realism image, which takes the place of the formative traces of the unconscious past as the desire of others, is abstracted. Objects that appear as objects that visualize the desires of others reveal the desired formative structure through the conflict between linguistic meaning and real image.

As a device that communicates the philosophical and linguistic images of the formative structure, Choi Chul-joo's conceptual abstract realism abstraction is designed as a philosophical image that reproduces the essence of human existence and the limitations of perception as a metaphor, and the aesthetic traces of time that embody existential reality are arranged side by side with phenomenal images and conceptual objects. It refers to the formative meaning of visual language as a surreal and grounded conceptual abstract realism image.


IMG_0928.jpg


Conceptual Abstract Realism Abstraction Rendering is

It is a philosophical design process that automatically visualizes the concept of desire through the "art algorithm" of conceptual abstract realist Louis Choi Chul-joo, and it renders conceptual abstraction sketches manually as a pre-stage of systematization that combines with AI to create conceptual abstract art. This is not a simple image generation of an art algorithm, but a method of automatically converting philosophical concepts into visual images by interpreting Choi Chul-joo's desire theory, linguistic semantic structure, and reversible shades of light into mathematical and symbolic structures to suggest the possibility of fusion with AI. In addition, AI-based conceptual art creation system Louis Choi Chul-joo's philosophical art theory can be algorithmized to build a system that autonomously generates conceptual art. It expands to digital installation art where images change in real time due to the movement of viewers of interactive media installation work, and develops into a spatio-temporal art algorithm so that you can experience the structure of desire to realize VR/AR-based desire space in a virtual space. Therefore, Choi Chul-joo's conceptual abstraction rendering is an art creation engine that combines concept, language, design, psychology, philosophy, and technology as a tool for visualizing his art algorithm, and expands Choi's conceptual abstract realism art into the core structure of digital art.


Conceptual Abstract Realist The process of rendering a Realist abstraction in art is as follows

1.Conceptual Abstractionist Abstraction Sketch reproduces a conceptual abstraction image to form an abstract image as a conceptual object in the form of ideological non-formality, which hides its existence and sketches realistic images on a plane as realistic structures. This is the introduction stage of a philosophical design process that automatically visualizes the concept of desire through Choi Chul-joo's 'art algorithm', which combines manual work and AI to create sketches of conceptual abstraction. In other words, in parallel with the scotch of contemporary art, a sketch of conceptual abstraction realism as a pre-stage of AI systemization is done manually. Here, abstraction as a symbolic structure is an image with the existential concept of a realist object with creativity and autonomy in a linguistic sense that reproduces in similar colors and sizes even though the sketch is different from the actual structure. Therefore, the abstract realist abstract sketch of an existential concept with creativity and autonomy in a linguistic sense consists of a sketch of another being as a linguistic meaning of a conceptual abstract realist object through the unconsciousness suppressed by the desire of the other.

2. Conceptual Abstractism Abstract rendering (R) is a phenomenal opportunity to verbally interpret the conditions (i/d) under which images of conceptual abstract realism objects are realized by conceptualizing abstract objects specified in Choi's Desire Formula and grammatically interpreting linguistic meanings beyond the other's desires. This is an abstract design process that automatically converts philosophical abstraction into visual images by grammatically interpreting Choi Chul-joo's desire theory, linguistic semantic structure, and reversible light shades into mathematical and symbolic structures to present the possibility of convergence of realist abstract rendering and AI rendering as object rendering at the same time.

When the conceptual abstraction as the subject of desire is transferred to a realism image, the subject of desire asks itself what the abstract structure wants and renders (r) a specific object to the actual image of the abstract concept, so that the conceptual abstract realism image as a reality reaches abstract rendering <DR(I...I')d=I(DR...D'i)ir>. It renders as an image the meaning of symbolic action that characterizes the design rendering of the object seat as a realism image, which combines pieces of distorted morning glory image repeatedly during the abstraction process. Here, image rendering is not a visual phenomenon of an object, but a method of visualizing the flow of unconsciousness and the realism image of symbols.

3 Realism Abstraction Composition is a form of abstraction of real objects, a structure of the other that represents a synchronic semantic chain, and a vector representing the orientation of the non-realistic existential subject entering the symbolic world, and abstracts the image by defining the concept of an existential image that is alienated from the desire image that lacks a realistic structure. This abstract image creates a realism image of an art algorithm with a desire structure

In order to present the possibility of convergence with AI, Choi Chul-joo's desire theory, linguistic semantic structure, and reversible light shades are automatically converted into realistic images.

The realist abstraction of conceptual abstraction as an existential subject is revealed through division, which expresses the essence of ex post fact in a comprehensive and immediate way of solving an image with a different linguistic meaning as a semantic structure that cannot be expressed as a real object.

Thus, realism abstraction of desire structures subconsciously selects unpredictable effect image rules as ordered vectors that indicate directions toward solving non-imaginary semantic structures in a comprehensive and immediate way as a whole step in linguistic meaning, such as representation abstraction.

This is a semantic structure that cannot be solved as a being until the abstract structure enters the symbolic world, abstracting desire knots into a synchronous meaning and physically dividing the same essence as the ex post essence that constitutes the abstraction of conceptual realism as an existential subject.

4. Conceptual Abstract Realism Abstraction Design designs objects as a reversible light structure that deviates from the concept of instantaneous desire from abstract images that connect realism images into allegories in linguistic terms as sketches of linguistic meaning structures to desire structures as objects formed from each other's abstract perspectives as reality and virtual beings.

Pre-stage abstraction of linguistic meaning is developed as a pictorial linguistic structure in which the object moves in the position of the object abstracted by reversible temporality and in the position of the morning glory illuminated by the divided retroactive light.

The movement of the object is linked to temporality as a sign of necessity self-consciousness, reveals the sensory structure before the symbol translated into pictorial language, and becomes an abstract space that functions as a formative reality beyond the literary nature of early conceptual art.

AI rendering of realism abstraction is an abstraction that implements an AI system that autonomously generates realism abstraction by algorithmizing the desire formula that applies Louis Choi Chul-joo's desire concept as an "art algorithm" through an AI-based conceptual art generation system.

Reversible light is a limited shade form, and it is expanded to digital installation art in which images change in real time through the movement of viewers through interactive media installation work tailored to the perspective objectivity of the real structure. This place is directed according to a spatio-temporal art algorithm so that you can experience the structure of desire to realize VR/AR-based desire space in a virtual space.

On the other hand, perspective objectivity in the spatial structure of abstraction in conceptual abstract reality renders the abstraction of the real image of the object contrasted with the object as the range of space and the size of the perspective, where the realist image is superimposed on the surface as another gaze structure.

5. Conceptual Abstract Realism The design rendering is an aesthetic desire structure in which an abstract realist object, which is an image-structured in a linguistic sense, is revealed as a point of light to the eyes of others, and is revealed in the gaze system of desire.

Aesthetic abstraction is designed as a philosophical device, and the abstract structure and the real image are rendered as an image of an existential realism object that appears in the same meaning. This is an image rendering method that represents abstract design as a tangent line of a flat cross-section and unconscious existence as a non-perspective visual structure.

Therefore, Choi Chul-joo's rendering of conceptual abstract realism is a tool that visualizes his desire formula as an art algorithm, and concept, language, design, psychology, and philosophical realism abstraction are designed. This place expands Choi's conceptual abstract reality art, which is an art creation engine that combines AI technology, into the core structure of digital art.


The realism abstraction structure is interpreted as a mirror image reflecting the desire of the other, and it is connected to the concept that the viewer is being stared at at at the same time, and the image of the linguistic meaning of conceptual abstraction realism abstraction is structured by rendering the optical realism space that varies depending on the viewer's position as the gaze of the object. The rendering matches the perspective of realist space with the abstract linguistic meaning of the object, and from the conceptual point of view of desire, an abstract and invisible object appears as a gaze path according to temporality. Abstraction as a realist image is an abstract real image that is transformed into a realist image as an art algorithm as an abstract with a desire structure. This is because, as modern art, realist abstraction returns to abstraction, in which the abstract structure conceptually symbolized as a linguistic semantic structure is structured in reality by the shadow structure of the past that shines a reversible light in the present.

Thus, through the tension and harmony between aesthetic values, human desires, and linguistic semantic structures through artistic abstraction algorithms, the structure of desire and the aesthetic concept of reality are visualized as realism images, but abstract rendering implemented as a double object shows "the aesthetic trace of time."/ Writing. Choi Chul-joo, a Conceptual Abstract Realism Art Scholar Critic (Doctor of Cultural Design)


최철주사진-1.jpg Choi Chul-joo, a Conceptual Abstract Realism Art Scholar



keyword
작가의 이전글概念抽象実在学|概念抽象実在学者の崔徹柱の概念抽象実在論 2