China's car price cut war Gas car 'signi
중국 자동차 가격할인 전쟁 엔진차 ‘대폭’ 전기차 ‘추가할인 대기’
중국 자동차 시장에서 가격인하 전쟁을 벌이며 내연기관 가스차는 ‘대폭’ 할인되고 전기차는 ‘추가할인’ 대기로 점점 가격 하락폭이 커지고 있다.
뉴욕타임스는 17일 “올해 중국에서 40개 이상의 자동차 제조업체가 전기 및 가스 구동 차량을 할인했다”며 “할인은 저렴한 모델의 경우 수백 달러, 고급 제품의 경우 수만 달러에 달했다”고 보도했다.
중국 전국승용차협회 자료에 따르면 3월 1일~19일 승용차 시장은 70만대를 판매해 전년 동기 대비 8%, 전월 동기 대비 4% 감소하며 올해 초 이후 누적 소매 판매는 337만9대로 전년 동기 대비 18% 감소했다.
자료는 도매 측면에서 전국 승용차 제조업체는 74,6대를 판매하여 전년 동기 대비 13%, 전월 대비 0% 증가했고, 올해 초 이후 누적 판매량은 381만2대로 전년 동기 대비 15% 감소했다고 ‘제1재경’이 3월 17일 밝혔다..
폭스바겐의 중국 합작회사는 3월 일주일 만에 전기차 가격을 3% 인하했다.
중국 국영 창강 자동차는 전기 자동차에 대해 현금 리베이트, 무료 충전 크레딧과 기타 인센티브를 제공했다.
중국 최대 전기차(EV) 제조업체 BYD는 일부 구형 모델에 대해 한 달 만에 두 번째 가격 인하를 발표했다.
중국 전역에 약 300개의 국내 EV 제조업체가 있다.
중국 승용차협회(China Passenger Car Association) 추이 동쉬 사무총장은 “EV를 대량으로 생산하는 것이 중요하기 때문에 가격 전쟁이 확실히 계속 될 것"이라며 "결국 매출이 적거나 기술이 좋지 않은 회사는 쉽게 제거 될 것"이라고 NYT에 말했다.
승용차협회 통계는 올해 첫 3개월 동안 13% 감소했다.
감소세는 전통적 연료엔진 자동 판매 급감에 전기 자동차의 성장 둔화로 확인됐다.
전통적 자동차 제조업체들은 7월부터 시작되는 엄격한 국가 배출 기준이 디젤 및 가스 구동 차량 판매를 어렵게 만들기 전에 구형 자동차의 재고를 낮추기 할인을 키우고 있다.
남부 선천의 도요타 판매 홍보 포스터는 온라인으로 “전기 스포츠유틸리티 차량인 bZ4X를 구매하면 휘발유 세단 무료”로 광고했으나 현재는 없어졌다.
자동차 회사 리 오토에는 ‘가격 보험 정책’이 도입돼 지난 3월 11일 “3월 11일부터 3월 31일까지 소유자가 리 오토의 공식 채널을 통해 고급형 L시리즈 모델(L7, L8, L9)을 주문했다가 주문일로부터 90일 이내에 구매 한 모델의 가격이 인하되면 리 오토가 차액 반환”하는 정책으로 판매 주도권을 시도했다.
전기차 회사 네자(Nezha)와 제로움(Zerorun)도 이후 가격 보험 정책을 시작했다.
중국 자동차딜러협회(China Automobile Dealers Association)는 3월 가격 인하 이후 대리점으로 가는 유동인구가 급증했으나 주문은 감소했다고 NYT에 밝혔다.
자동차회사 일부 경영진은 소비자들이 가격 인하를 기다리는 데 익숙해 질 것을 우려한다고 NYT에 밝혔다.
미국 전기차 테슬라는 3월 '투자자의 날' 행사에서 공정과 시간을 줄여 차세대 모델의 생산 비용을 '모델 3'이나 '모델 Y' 등 현 모델의 ‘절반 인하’를 밝혔다.
테슬라의 저가형 전기차 모델 가격이 하향 조정돼 2만5천∼3만 달러에서 시작할 것으로 예상으로 CNBC가 16일 밝혔다.
신생 전기차업체 피스커는 미국서 2만9천900달러에 피어(PEAR) 크로스오버를 내년 출시하고, 제너럴모터스(GM)는 올해 가을 3만 달러 이하의 스포츠유틸리티차(SUV) 쉐보레 이쿼녹스를 출시한다고 CNBC가 밝혔다.
폭스바겐은 출고가가 2만5천달러 가격의 ID. 2 모델 출시를 15일 발표했다.
블룸버그는 16일 상하이 오토 쇼에서 중국 전기차업체 샤오펑이 “내년 말까지 배터리 등 동력장치 비용 25% 감축에 지능형 주행 기능비 50% 절감”으로 생산단가 ‘절반 이상’을 밝혔다고 전했다.
전기차에서 저가차는 GM 셰비 볼트와 볼트EUV, 일본 닛산의 리프 등 3개 모델만이 권장소비자가격(MSRP) 3만 달러를 이하이다.
China's car price cut war Gas car 'significantly' Electric car 'waiting for additional discount'
As the Chinese automobile market wages a price cut war, gas cars with internal combustion engines are 'significantly' discounted, and electric cars are waiting for 'additional discounts', increasing the price drop.
The New York Times reported on the 17th, “More than 40 automakers in China discounted electric and gas-powered vehicles this year,” and “discounts amounted to hundreds of dollars for low-cost models and tens of thousands of dollars for luxury products.”
According to data from the China National Passenger Vehicle Association, from March 1 to 19, the passenger car market sold 700,000 units, down 8% year-on-year and 4% year-on-year. % decreased.
In terms of wholesale, passenger car manufacturers nationwide sold 74,6 units, an increase of 13% from the same period last year and 0% from the previous month, and the cumulative sales volume since the beginning of this year was 3,812 units, a decrease of 15% compared to the same period last year. ' said on March 17.
Volkswagen's Chinese joint venture cut the price of electric vehicles by 3% in one week in March.
China's state-owned Changgang Automobile has offered cash rebates, free charging credits and other incentives for electric vehicles.
China's largest electric vehicle (EV) maker BYD announced its second price cut in a month on some older models.
There are about 300 domestic EV manufacturers across China.
“The price war will definitely continue because it is important to mass-produce EVs,” said Cui Dongxu, general secretary of the China Passenger Car Association. “In the end, companies with low sales or poor technology will be easily eliminated. ' he told the NYT.
The Automobile Association's statistics declined 13 per cent in the first three months of the year.
The decline was confirmed by a sharp drop in sales of conventional fuel-powered vehicles and slowing growth in electric vehicles.
Traditional automakers are raising discounts to lower inventories of older cars before strict national emissions standards starting in July make selling diesel- and gas-powered vehicles harder.
A poster promoting Toyota sales in Shenzhen, southern China, advertised online as “a free gasoline sedan when purchasing a bZ4X, an electric sports utility vehicle,” but has now disappeared.
Automaker Li Auto introduced a ‘price insurance policy’ and on March 11, “From March 11 to March 31, owners can buy high-end L-series models (L7, L8, L9) through Li Auto’s official channels. After placing an order, if the price of the purchased model is reduced within 90 days from the order date, Li Auto tried to take the initiative in sales with a policy of returning the difference.
Electric car companies Nezha and Zerorun have also since launched price insurance policies.
The China Automobile Dealers Association told the New York Times that foot traffic to dealerships has soared since price cuts in March, but orders have declined.
Some automaker executives told the New York Times they were concerned that consumers would get used to waiting for price cuts.
At the 'Investor Day' event in March, Tesla announced that it would cut the production cost of next-generation models by half from current models such as 'Model 3' and 'Model Y' by reducing the process and time.
CNBC announced on the 16th that the price of Tesla's low-cost electric car model has been revised down and is expected to start at $25,000 to $30,000.
Fisker, a start-up electric vehicle company, will release the PEAR crossover for $29,900 in the US next year, and General Motors (GM) will release the Chevrolet Equinox, a sub-$30,000 SUV this fall. CNBC announced that it will be released.
Volkswagen ID with a factory price of $ 25,000. 2 model release was announced on the 15th.
Bloomberg reported that at the Shanghai Auto Show on the 16th, Chinese electric vehicle maker Xiaopeng announced that it would cut production costs by more than half by “reducing power unit costs such as batteries by 25% and intelligent driving function costs by 50% by the end of next year.”
Among electric vehicles, only three low-cost models, GM Chevy Volt and Volt EUV, and Nissan Leaf of Japan, have MSRPs of less than $30,000.
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