Tom Cruise . Give Us All a Break
[ Sorce from NYT] by 브루스 핸디
핸디 씨는 "할리우드 하이: 완전히 장대한, 매우 의견이 강한 십대 영화의 역사"의 저자입니다.
--오늘 의 소개 단편은 톰 아저씨 입니다.. 한국에는 더욱 친숙한 그이기에 30년전 아마도 탑건에 매료된 20대 숙녀 분들은 벌써 50대가 되었을 세월 입니다. ~~ 세월 만큼이나 그를 탄탄 하게 지탱 시켜 주는 요소가 몇가지 있다고 보는 데요, 필자는 그것이 자기 관리의 끝판왕 아닌가 봅니다.. 고난도 액션과 그 액션을 준비하기 위한 철저한 몸관리와 컨트롤 , 그리고 시간이 된다면 그의 일상생활을 좀더 분석해 보아야 하겠지만 매우 정확한 루틴데로 일 월 주간 단위로 생할 하고 있을 거라고 추정 됩니다... 지나간 세월 만큼이나 미래에 대한 도전에도 거침이 없는 그는 그의 나이대가 60대가 이슈가 되는것이 아님을 전 세계인들에게 눈으로 보여 주고 있습니다. ㅎㅎ 사실 , 이영화를 보는 많은 분들이 감탄을 했겠지만 서두요 .. 아뭏든 이 영화를 보신 분들은 예전 스토리와 맥을 같이 한번 짚어 보시고, 안보신 분들은 이편 하나라도 금방 톰 아저씨 펜덤이 생길 만한 의리 파 입니다... 아래 뉴욕 타임즈 오피니언 기사를 발췌 ? 실어보았습니다..
https://youtube.com/shorts/P4pGZEceopk?si=fPXyjziXyJzEI-iY
2025년 5월 24일
톰 크루즈의 새 영화 "미션 임파서블: 최후의 심판"은 제작 과정만큼이나 보는 것조차 지치게 합니다. 톰 크루즈는 직접 스턴트를 했다는 점이 이 영화의 가장 큰 매력 중 하나입니다. 하지만 타이거 밤이 얼마나 많은 공을 들였는지 생각하면 영화를 보는 것만으로도 믿기 어렵습니다. 톰 크루즈와 관객들이 그가 그렇게까지 애쓰지 않았다면 더 좋았을까요? 62세의 나이에도 그의 체력은 감탄할 만하지만, 영화가 마치 파티에서 마치 흥분해서 쉴 새 없이 말을 거는 남자에게 쫓기는 듯한 느낌을 주어서는 안 됩니다.
"최후의 심판" — 전체 제목조차 부담스러울 정도입니다 — 은 너무나 방대한 영화라, 제 계산으로는 맥거핀 세 개와 타이머가 울리기 전에 해체해야 하는 핵폭탄 장면 세 개가 등장합니다. (유대인들이 유월절에 부르는 다예누. 그런 축복이나 클리셰 하나면 충분했을 겁니다.) 크루즈 씨가 복엽기가 한 대도 아닌 두 대에 매달려 런던 거리를 남자답게 팔을 휘두르며 질주하는 모습을 볼 수 있습니다. 우버를 탈 수도 있었을 텐데 말이죠. 줄거리와 근육질 몸매를 과시하기 위해 사각 팬티만 입고 나오는 몇몇 장면에서, 우리는 그의 완벽한 탄탄한 몸매에 감탄하게 됩니다. 빌리지스의 피클볼 코트뿐 아니라 어떤 레크리에이션 시설에서든 부러움을 살 만한 모습입니다.
메리 픽포드부터 마고 로비까지, 모든 영화 스타는 코카콜라나 아이리시 스프링처럼 익숙하고 편안한 브랜드이며, 거의 변함없는 존재입니다. 하지만 50년 동안 A급 스타로 자리매김한 크루즈는 그 고귀한 지위를 넘어섰습니다. 그는 자신만의 장르를 구축했고, 그의 영화는 환상이 아닌 물리적, 육체적 현실을 다룬다는 점에서 포르노그래피와도 같습니다. 그는 연기한다기보다는 오히려 지속하며, 그의 스타덤은 순교와 맞닿아 있습니다.
https://youtu.be/vuOKO1LSIG8?si=6vgoAsBpwMQzc8N4
"사실 숨쉬기도 힘들어요." 그는 최근 피플지와의 인터뷰에서 복엽기 날개에 매달려 있는 것의 미묘한 점들을 이야기하며 이렇게 말했다. "너무 피곤하고, 시야도 흐릿해요. 날개에서 조종석으로 돌아갈 기력이 없을 때도 있었고, 거의 잠이 들 뻔한 적도 있어요. 날개에 있으면 착륙할 수 없었기 때문에 기어서 돌아올 기력이 생길 때까지 기다려야 했죠. 착륙했는데, 너무 추워서 걸을 수가 없었어요."
크루즈 씨는 실제 전투기에 탑승하고, 잘생긴 얼굴에 어울리지 않는 중력 가속도를 기꺼이 감수하며, 2022년 전 세계적으로 15억 달러의 수익을 올리고 팬데믹 이후 관객들을 극장으로 돌아오게 했습니다. 스티븐 스필버그의 말을 빌리자면, 그는 "할리우드의 엉덩이를 구했다"는 평을 받았습니다 . 하지만 영화, 세상, 그리고 2000년대 중반 소파에서 뛰어내리고 브룩 쉴즈를 혹평했던 그의 대중적 이미지까지, 이제 메디케어 가입 자격을 거의 다 얻은 지금, 그는 얼마나 많은 것을 저축해야 할까요?
크루즈 씨는 달리거나 매달리지 않을 때 재능과 카리스마를 모두 갖춘 훌륭한 배우가 될 수 있으며, 이는 "7월 4일생", "어 퓨 굿 맨", "제리 맥과이어", "매그놀리아"(모두 20세기에 제작)와 같이 다양한 영화에서 볼 수 있습니다. 경력 초기에 십대 영화에 출연한 그는 "아웃사이더스"의 많은 출연진 중에서도 단역으로 돋보였습니다. "리스키 비즈니스"에서 그의 매력은 스크린의 중심을 차지했을 뿐만 아니라 미국식에 대한 신랄한 뉴 할리우드 스타일의 풍자를 기업가 정신에 대한 흥겨운 레이건 시대의 경례로 바꿔 놓았습니다. 이는 반드시 주제적으로 좋은 것은 아니었지만 크루즈 씨를 스타로 만들었습니다.
초창기 영화들에서 그의 연기는 마치 힘들이지 않은 듯 느껴졌는데, 물론 이는 환상일 뿐입니다. 그의 노고와 작품에 대한 헌신을 폄하하려는 것은 아닙니다. 하지만 크루즈의 말년은 점점 더 노력하는 시기입니다. 2017년 실화를 바탕으로 한 영화 "아메리칸 메이드"가 개봉한 지 거의 10년이 흘렀습니다. 이 영화에서 그는 소년처럼 호감 가는 파일럿을 연기했지만, 결국 CIA를 위해 마약을 운반하게 됩니다. 크루즈의 연기를 보면 과장된 면이 없지 않지만, 그의 필모그래피에서 우리의 넋을 잃게 하는 오락거리를 위해 대퇴골 골절이나 두개골 움푹 패인 위험을 감수하지 않은 마지막 영화였습니다.
저는 1990년대에 짧고 무명의 TV 작가 생활을 접었기에 할리우드 진로 상담가로는 적합하지 않습니다. 하지만 팬으로서 크루즈 씨가 좀 더 여유를 갖고, 너무 무리하지 않았으면 좋겠습니다. 그의 스턴트 연기는 스펙타클에서 엉터리 연기로 전락할 위험이 있으니까요. 비행기 안에 있어도 괜찮습니다.
나이 든 팝스타들은 때때로 동시대 히트곡을 포기하고 어쿠스틱 블루스나 그레이트 아메리칸 송북 컬렉션처럼 나이에 맞는 장르에 더 끌리곤 합니다. 크루즈가 지금 톰 행크스처럼 촌스러운 역할을 맡아야 한다는 건 아닙니다(물론 크루즈가 "엘비스"에서 매력적으로 역겨운 파커 대령 역을 맡았을 수도 있었겠지만요). 하지만 좀 덜 과시적인, 신랄하게 쓰인 드라마 코미디나, 좀 더 자극적인 심리 스릴러, 아니면 "트로픽 썬더"에서처럼 터무니없는 코믹 카메오 같은 건 어떨까요? 아니면 좀 더 콧김을 내뿜고 투덜거리는 장면은 줄이고 좀 더 일관성 있는 액션 영화도 어떨까요? 그가 우리에게 너무 많은 고통을 요구하는 대신, 배우가 아닌 배역 자체에 더 신경 쓰일 수 있는 그런 영화 말입니다.
https://youtube.com/shorts/RYjdt0fcoRU?si=zfUPIaE_pb-epZNJ
30 Shows to Watch This Summer
How a Times Reporter Eluded a Ban on the Word ‘Gay’
How to Tackle Your To-Do List if You Struggle With Executive Functioning
크루즈의 다음 영화는 멕시코 감독 알레한드로 곤살레스 이냐리투와 함께하는 제목 미정 프로젝트입니다. 그는 이전에 "버드맨"과 "레버넌트: 죽음에서 돌아온 자"를 연출한 바 있는데, 이 두 영화는 서로 다른 형태의 인내력을 보여줍니다. 새 영화의 스턴트에 대한 질문에 이냐리투 감독은 Deadline과의 인터뷰에서 "그런 건 전혀 없다"고 답 했지만, 보도에 따르면 다시 한번 세계가 걸려 있는 장면이 될 것이라고 합니다. 한편, 세 번째 "탑건" 영화가 제작 중이라는 소문이 돌고 있는데, 이는 더 많은 제트기와 중력 가속도, 그리고 필수적인 셔츠 없는 해변 파티 장면을 위해 더욱 격렬한 복근 운동을 의미한다고 합니다. 코퍼톤을 건네고 스트랩을 착용하세요.
아래는 원문 입니다. ~~
By Bruce Handy
Mr. Handy is the author of “Hollywood High: A Totally Epic, Way Opinionated History of Teen Movies.”
May 24, 2025
The new Tom Cruise movie, “Mission: Impossible — The Final Reckoning,” is nearly as exhausting to watch as it must have been to make. Mr. Cruise famously does his own stunts, one of the movie’s biggest selling points. But it’s hard to suspend disbelief watching a picture when you’re thinking about how much Tiger Balm went into its making. Is it possible Mr. Cruise and audiences alike would be better off if he didn’t go quite so hard? You can admire his stamina at 62, but a movie shouldn’t make you feel like you’ve been cornered at a party by a guy who can’t stop telling you how freaking amped he is.
“Final Reckoning” — even the full title is taxing — is a movie so big, it has by my count both three MacGuffins and three set pieces with nuclear bombs that need to be disarmed before their timers go off. (Dayenu, as Jews sing at Passover; a single such blessing, or cliché, would have been enough.) We get to see Mr. Cruise dangle off not one but two biplanes and sprint back and forth across the streets of London with arms pumping manfully when he could have taken an Uber. For several scenes in which the necessities of plot and beefcake delivery force him to strip down to his boxer briefs, we also get to marvel at his perfectly toned senior body, which would be the envy at any recreational facility, not just the pickleball courts at the Villages.
All movie stars, from Mary Pickford to Margot Robbie, are brands, as familiar and comforting in their way as Coke or Irish Spring, and almost as consistent. But Mr. Cruise, an A-lister across five decades now, has transcended even that exalted status. He’s become a genre unto himself, his movies akin to pornography in the sense that they trade not in illusion but in physical, bodily reality. He doesn’t so much act as endure, his stardom adjacent to martyrdom.
Sign up for the Opinion Today newsletter Get expert analysis of the news and a guide to the big ideas shaping the world every weekday morning. Get it sent to your inbox.
“It’s actually hard to breathe,” he recently explained to People magazine, discussing the finer points of hanging off a biplane wing. “You’re so tired. Your eyesight’s blurry. There were times that I didn’t have the energy to get from the wing back into the cockpit, and I would have to almost fall asleep and wait till I had the energy to crawl back because we couldn’t land if I was on the wing. We landed, and I was so cold I couldn’t walk.”
Mr. Cruise’s willingness to climb aboard real jet fighters, and subject his handsome face to unflattering G-forces, helped “Top Gun: Maverick” gross $1.5 billion worldwide in 2022 and return audiences to theaters postpandemic. The actor was widely credited with saving “Hollywood’s ass,” to quote (reportedly) Steven Spielberg. But how many things — movies, the world, his public image following its couch-jumping, Brooke Shields-hectoring nadir in the mid-2000s — does he have to save now that he’s nearly eligible for Medicare?
When he’s not sprinting or dangling, Mr. Cruise can be a terrific actor, gifted with both talent and charisma, which you can see on display in films as varied as “Born on the Fourth of July,” “A Few Good Men,” “Jerry Maguire” and “Magnolia” (all made in the 20th century). Appearing in teen movies at the start of his career, he stood out as a minor character even among the loaded cast of “The Outsiders.” In “Risky Business” his charm not only held the screen’s center but also transformed what could have been a sour, New Hollywood-style satire of the American way into a rollicking Reagan-era salute to entrepreneurship. That wasn’t necessarily a good thing thematically, but it made Mr. Cruise a star.
His performances in those early films felt effortless, which of course is an illusion — I don’t mean to slight his hard work and dedication to craft. But Mr. Cruise’s late period is more and more effortful. It’s been nearly a decade since “American Made,” the 2017 film based on a true story in which he played a boyishly likable pilot who ended up running drugs for the C.I.A. — not a stretch as Cruise parts go, but the last picture in his filmography that didn’t entirely depend on his risking a shattered femur or a dented skull for our gawking entertainment.
I washed out of a brief and unheralded career as a TV writer back in the 1990s, so I am not the best person to be a Hollywood career counselor. As a fan, however, I wish Mr. Cruise would ease up a bit, stop pushing himself so hard physically, because his stunt work risks curdling from spectacle into shtick. It’s OK to remain inside an aircraft.
Older pop stars sometimes choose to give up on having contemporary hits and gravitate toward more age-appropriate genres, like acoustic blues or Great American Songbook collections. I’m not suggesting Mr. Cruise take codger roles, like Tom Hanks does now (though I bet Mr. Cruise could have been a winningly loathsome Colonel Parker in “Elvis”), but how about something less exhibitionist, maybe a tartly written dramedy or a nasty little psychological thriller or an outrageous comic cameo like the one he made in “Tropic Thunder”? Or even an action movie with a little less huffing and grunting and a little more coherence? Something where he doesn’t ask us to watch him suffer quite so much and we can be anxious for the character, not the performer.
30 Shows to Watch This Summer
How a Times Reporter Eluded a Ban on the Word ‘Gay’
How to Tackle Your To-Do List if You Struggle With Executive Functioning
Mr. Cruise’s next film is an untitled project with the Mexican director Alejandro González Iñárritu, who previously made “Birdman” and “The Revenant,” films that trade in differing forms of endurance. Asked about stunts in the new picture, Iñárritu told Deadline that there’s “nothing of that,” though reports suggest that the world will once again be at stake. Meanwhile, rumor has it that a third “Top Gun” movie is in the works, which would mean more jets and G-forces and, for the requisite shirtless beach party scene, more strenuous ab work. Pass the Coppertone and strap in.B
Bruce Handy is the author of “Hollywood High: A Totally Epic, Way Opinionated History of Teen Movies” and “Wild Things: The Joy of Reading Children’s Books as an Adult.” He has also written several picture books, most recently “There Was a Shadow,” illustrated by Lisk Feng.
The Times is committed to publishing a diversity of letters to the editor. We’d like to hear what you think about this or any of our articles. Here are some tips. And here’s our email: letters@nytimes.com.