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by 어쩌다 매거진 Aug 08. 2020

리타겟팅 광고가 뭘까?

어쩌다 테크마케터


본 글은 구글이 운영하고 있는 유튜브 채널 Digital Garage의 콘텐츠를 정리 한 글입니다.




당신을 떠난 사람들에게 광고하는 리타겟팅 광고

안녕요! 매우 강력한 유형의 디스플레이 광고 중 하나는 리타겟팅이라고 불리며, 웹 사이트에서 수행하는 작업을 사용해 사용자가 떠난 후에도 특정 광고 메시지를 사용하여 그 사람들을 타겟으로 삼을 수 있습니다. 이 비디오에서는 어떻게 작동하는지 보여드리고 디지털 전략에 적합한지 결정하는 데 도움이 될 것입니다.


저희의 영화 리뷰 팟캐스트의 예를 한번 더 사용해 보겠습니다. 잠재 고객이 아침 출근길에 들을 새로운 것을 찾으려고 웹 사이트를 방문합니다. 관심을 갖고 구독을 시작하지만 구독신청서를 작성하는 중간에 갑자기 전화 한 통에 정신이 팔립니다. 구독을 누르기 전에 사이트를 떠납니다. 그들이 당신의 웹사이트를 방문해서 기쁘겠지만, 그들이 구독을 끝냈더라면 더 행복했을 것입니다. 팟캐스트를 잊어버리거나 대신 구독할 다른 항목을 찾을 수 있습니다.



1. 대상 청중을 정의하기

여기가 리타겟팅이 필요한 지점입니다. 리타겟팅의 첫 번째 단계는 대상 대상을 정의하는 것입니다. 선택할 수 있는 리타겟팅 솔루션이 매우 많고 많은 디스플레이 네트워크도 이 기능을 제공합니다. 하지만 여러분이 어떤 첫 단계를 사용하든 여러분의 목표 청중이 누구인지 정의할 필요가 있습니다. 따라서 대상 대상을 구독 양식을 작성하기 시작했지만 완료하지 않은 사용자로 정의할 수 있습니다. 웹 페이지에 코드를 추가하거나 웹 분석 도구에 통합해야 웹 사이트에서 이러한 기준에 맞는 사용자 목록을 수집할 수 있습니다. 


다시 말하지만, 이름이나 전자 메일 주소와 같은 개인 정보가 있는 개별 사용자의 목록이 아닙니다. 대신, 그것은 종종 리타겟팅 리스트라고 불리는 익명의 목록입니다. 이것은 당신의 기준에 부합하는 사용자이며, 광고로 재입고될 수 있습니다.



2. 목표한 행동을 마치도록 인센티브 제공하기

이제 청중을 정의했습니다. 즉, '구독을 시작하지만 완료되지 않은 방문자'가 목록에 추가될 겁니다. 이제 광고를 제작할 때입니다. 특별히 그들을 위해서요  이러한 광고는 보는 모든 사람이 이미 웹 사이트에서 구독하기 시작했다는 것을 알고 있기 때문에 상당히 집중되어 있습니다. 따라서 추가 콘텐츠에 대한 특별 행사, 무료 가입 선물, 또는 해당 콘텐츠를 다시 가져오고 구독을 마치는 것을 목적으로 하는 기타 인센티브 등을 포함할 수 있습니다.



3. 리타겟팅 목록 최신화하기

리타겟팅 리스트에 있는 사람들에게 광고를 보여주기 위한 캠페인을 준비하면, 이제 잠재 고객이 사이트를 떠난 후에도 그들에게 다가갈 수 있습니다. 나중에, 그들은 당신의 광고 중 하나를 보고, 클릭해서 등록을 마칠 수도 있습니다. 일단 구독을 마친 후에는 구독 인센티브가 있는 광고를 더 이상 그들에게 보여줄 필요가 없습니다. 따라서 현재 구독자에 대한 새 대상 재설정 목록을 만들 수 있습니다. 그런 다음 다른 광고 캠페인으로 그들을 공략할 수 있습니다. 아마도 그들이 돌아와서 다른 팟캐스트를 볼 수 있도록 설득할 수 있을 것입니다. 


이것이 리타겟팅이 작동하는 방법입니다. 이 프로그램은 사람들이 여러분의 웹사이트에서 하는 일을 추적한 다음, 그들의 행동에 따라 청중을 만들어, 광고주들이 특정한 일을 했거나 하지 않은 사람들을 위해 특정 광고를 디자인할 수 있도록 합니다.


이를 통해 리타겟팅(retargeting)을 자신의 비즈니스에 사용할 수 있고, 방문자를 다시 참여시키고, 고객을 고객으로 전환하고, 그들을 몇 번이고 다시 데려올 수 있는 방법에 대한 아이디어를 얻을 수 있기를 바랍니다.




Hey there!


One really powerful type of display advertising is called retargeting and lets you use what people do on your website in order to target them with a specific advertising message, even after they've left. In this video, we'll show you how it works and helps you decide if retargeting is right for your digital strategy.


Let's use our example of a film review podcast once more. A potential customer comes across your website searching for something new to listen to on their morning commute. They're interested and start to subscribe, but halfway through filling out the subscription form, they're suddenly distracted by a phone call. So they leave your site before hitting subscribe. While you're probably glad they visited your website, you'd be happier if they had finished subscribing. They might forget about your podcast or find something else to subscribe to instead.


Here's where retargeting comes in. Your first step in retargeting is to define your target audience. There are lots of retargeting solutions out there to choose from and many display networks offer this feature as well.


But no matter which you use your first step needs to be defining who your target audience is. So, you could define your target audience as people who started to fill out the subscription form but didn't complete it. Your retargeting service might need you to add a little code to your web pages or integrate it into your web analytics tool, so it can start collecting a list of people from your website who match these criteria. 


Again, this won't be a list of individual people with any personal information, such as names or email addresses. Instead, it's an anonymous list, often called a retargeting list. This is of users who match your criteria who can then be retargeted with ads.


So now you've defined an audience, any visitors who start to subscribe, but who don't finish, will be added to the list. Now it's time to create ads

specifically for them.  These ads can be pretty focused because you know everyone seeing them has already started to subscribe on your website.


So you might include things like special offers for extra content, a free gift for signing up, or some other incentive that's aimed at getting them back and finishing subscribing.


With a campaign set up to show ads to people on the retargeting list, you can now reach potential customers, even after they've left your site. So, later on, they might see one of your ads, click on it, and finish signing up. Once they've subscribed, there's no need to show them ads with subscription incentives anymore. So, you might want to create a new retargeting list for current subscribers. Then you can target them with a different ad campaign, perhaps convincing them to come back and explore other podcasts on offer. 


So that's how retargeting works. It tracks what people do on your website, and then creates an audience based on their actions, letting advertisers design specific ads for people who have or haven't done specific things.


Hopefully, this sparks some ideas of how you might be able to use retargeting for your own business, to re-engage visitors, turn them into customers, and bring them back again and again.






정리한 사람 하케터 - 현재 대기업 IT 회사에서 테크 마케터로 일하고 있습니다.

영상 저작권을 가진 사람 Digital Garage

번역한 사람 네이버 파파고

자막 추출한 사람 VREW

영상 출처 https://www.youtube.com/watch?v=K8_yzdZbOlA

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