“OOO만 남기고 갔단다”
“Thank you for your e-mail.
I will be OOO.”
OOO가 무슨 뜻일까요??
이제 곧 휴가 시즌이네요!
휴가나 출장으로 자리를 비울 때,
이메일에 설정하는 부재중 메일을
OOO 라고 합니다.
“OOO = Out of Office”
1. 왜 쓰는가?
이메일을 보낸 사람에게
담당자의 부재나
해당 국가의 공휴일을 알려,
하기 내용을 예상하게 합니다.
1) 업무의 지연 가능성
2) 업무의 대체자
2. 어떻게 쓰는가?
구성 요소는
1) 부재 기간 및 복귀 날짜
2) 대안 제시
- 대체자 연락처, 혹은
- 급한 건은 핸드폰이나 메시지로
3. 실제 사용하는 예시
글로벌 환경에서 업무시
실제 사용되고 있는 생생한 예문들입니다.
OOO 실제 예시 1
Dear Sender,
Thank you for your email.
Please be informed that I will be away from 20/03/2023 to 26/03/2023 and will return to office on 27/03/2023.
As I have limited access to my emails, during my absence, you may contact my colleague Jisoo Kim jisoo.kim@flower.com for further assistance.
Thank you and appreciate your understanding.
OOO 실제 예시 2
Please note that I am out of the office for the Christmas and New Year holidays and will be back at my desk on Tuesday 3 January.
Please expect a delay in email responses.
If the matter is urgent, please contact me on my mobile at +82-10-xxx-xxxx.
OOO 실제 예시 3
Please note that 8 May is a public holiday in the UK.
Should you require urgent assistance, please text or call me on +44 0000 000 000.
Many thanks,
예문들 잘 참고하셔서
OOO 남기고,
휴가 잘 다녀오세요!
즐거운 여름 휴가 되세요
@leader_baek
일하는 당신이 반짝이도록
성장에 진심인 분들의
성장을 진심으로 응원합니다.
#일잘러 #회사원 #직장인 #광화문직장인
#신입사원 #랜선멘토 #랜선사수 #직장생활 #사회생활