brunch

You can make anything
by writing

C.S.Lewis

by 리더백 Jul 19. 2023

“OOO만 남기고 갔단다”


“OOO만 남기고 갔단다”


“Thank you for your e-mail.

I will be OOO.”

OOO가 무슨 뜻일까요??


이제 곧 휴가 시즌이네요!

휴가나 출장으로 자리를 비울 때,

이메일에 설정하는 부재중 메일을

OOO 라고 합니다.


“OOO = Out of Office”


1. 왜 쓰는가?


이메일을 보낸 사람에게

담당자의 부재나

해당 국가의 공휴일을 알려,

하기 내용을 예상하게 합니다.


1) 업무의 지연 가능성

2) 업무의 대체자


2. 어떻게 쓰는가?


구성 요소는

1) 부재 기간 및 복귀 날짜

2) 대안 제시

 - 대체자 연락처, 혹은

 - 급한 건은 핸드폰이나 메시지로


3. 실제 사용하는 예시


글로벌 환경에서 업무시

실제 사용되고 있는 생생한 예문들입니다.


OOO 실제 예시 1

Dear Sender,

Thank you for your email.  

 

Please be informed that I will be away from 20/03/2023 to 26/03/2023 and will return to office on 27/03/2023.

 

As I have limited access to my emails, during my absence, you may contact my colleague Jisoo Kim jisoo.kim@flower.com for further assistance.

 

Thank you and appreciate your understanding.


OOO 실제 예시 2

Please note that I am out of the office for the Christmas and New Year holidays and will be back at my desk on Tuesday 3 January.

 

Please expect a delay in email responses.

 

If the matter is urgent, please contact me on my mobile at +82-10-xxx-xxxx.


OOO 실제 예시 3

Please note that 8 May is a public holiday in the UK.

 

Should you require urgent assistance, please text or call me on +44 0000 000 000.

 

Many thanks,


예문들 잘 참고하셔서

OOO 남기고,

휴가 잘 다녀오세요!


즐거운 여름 휴가 되세요



@leader_baek


일하는 당신이 반짝이도록


성장에 진심인 분들의

성장을 진심으로 응원합니다.


#일잘러 #회사원 #직장인 #광화문직장인

#신입사원 #랜선멘토 #랜선사수 #직장생활 #사회생활


작가의 이전글 일하면서 귀인을 만나는 법
브런치는 최신 브라우저에 최적화 되어있습니다. IE chrome safari