2022년 2분기에 에어비앤비는 살아났다.
1. 검색 중심의 UI/UX
2. 다양해진 50개 이상의 카테고리
3. 디자인 카테고리 숙소
4. 스마트한 장기 & 나눠서 숙박
5. 게스트의 예약 보호를 위한 에어커버
Q2 2022 Shareholder Letter
Our Q2 results demonstrate that Airbnb has achieved growth and profitability at scale.
What explains this massive transformation in our business?
First, our business model is adaptable. We have nearly every type of space in nearly every location, so however travel changes, we are able to adapt.
Second, we’ve relentlessly innovated while also staying focused and disciplined. During the height of the pandemic, we made many difficult choices to reduce our spending, making us a leaner and more focused company.
2022년 2분기 주주 서한
2분기 결과는 Airbnb가 규모에 맞게 성장과 수익성을 달성했음을 보여줍니다.
우리 비즈니스의 이 엄청난 변화를 어떻게 설명할 수 있을까요?
첫째, 우리의 비즈니스 모델은 변화에 적응하였습니다. 거의 모든 장소에 거의 모든 유형의 숙박 공간을 제공을 하여, 어떤 여행 형태의 변화가 있더라도 적응할 수 있습니다.
둘째, 우리는 집중하고 학습을 통해서 끊임없이 혁신했습니다. 팬데믹이 최고조에 달했을 때 우리는 지출을 줄이기 위해 많은 어려운 선택을 했고, 이를 통해 우리는 더 날렵하고 집중하는 회사가 되었습니다.