Ep.7 외항사 캐빈크루 지원동기 예시로
지인이 외항사 캐빈크루를 준비할 때 일화입니다.
매일같이 외항사 예비 캐빈크루 커뮤니티에 접속해서, 면접 후기들을 확인했다고 해요.
그런데 의외로 꽤 많은 사람들이 '일등 항공기업에 합류하고 싶어서' 혹은 여기서 더 나아가 '평소 해외여행을 자주 했기 때문에 장거리 비행에 자신이 있는데, XX 에얼라인이 장거리 비행 노선이 많아서' 라는 식으로 답변했다, 라고 합니다.
Ep.7 레터에서는 지원한 기업 비즈니스의 본질에 맞춘 답변 메이킹을 연습해볼게요.
이번 주 금요일까지 구독자분들과 계속 ‘자기만의 답변’을 만들고 공유합니다.
(click) Ep.1 해외취업! 외국계취업! 하고 싶은데 영어.. 를 못해요..
(click) Ep.2 퇴사사유 완곡하게 부드럽게 말하기
(click) Ep.3 한국을 떠나 해외취업을 원하는 이유가 뭔가요?
(click) Ep.4 직무&업계 바꾸려는 이유가 뭔가요?
(click) Ep.5 지원동기가 뭔가요? '돈 벌려고요...' 말고는 생각 안날 때
(click) Ep.6 골치 아픈 "왜 지원했어?" 구독자님 답변 들어보기
(click) 우리의 미션은 완벽한 문법이나, 발음에 구애받는 게 아니라
‘내 생각’을 명확하게 ‘상대방(인터뷰어)’에게 전달하는 연습을 하기 위함입니다.
(click) 오디오 재생이 되지 않을 경우, 여기를 눌러주세요.
“Many Asian people fly with XX airline, maybe about half of them. Many Asian choose XX airline because they want to walk in other countries with better opportunities.”
“For them, XX airline is more than just a way to travel. It's like a bridge to their dreams. I've learned that around 50% of your passengers are from Asia, and many of them are applying to pursue job opportunities abroad.”
“For these travelers, your airline isn't just transportation, it's their first step toward a new life. I find this connection between your company and these life-changing journeys really meaningful.”
(click) 진짜 오디오로 듣기
“While researching XX Airlines, I discovered something really interesting about your passengers. I found that about half of them come from various Asian countries, which I thought was fascinating.”
기업에 대해 리서치한 부분을 언급하기
While researching, I discovered, I found that 외워두면 요긴함 �
“What really stood out to me is that many of these travelers aren't just flying for vacations. They're heading abroad to find better economic opportunities to support their families back home.”
XX 에얼라인의 최대수익이 아시안 승객들에게서 나오는 바를 조사함
선진국으로 근로하러 떠나는 단체 승객들임
“I think it's amazing how XX Airlines isn't just providing transportation. You're actually helping people connect with opportunities that can change their families' lives.
From what I learned, around 50% of your passengers have Asian backgrounds, and many are specifically traveling to find work that will help them provide for their loved ones. For these passengers, your airline is literally their gateway to building a better future.”
XX 항공사의 그 해 캠페인 비전을 조사함. 개발도상국 승객들의 안전 비행을 도모하는 것
(기든 아니든) 기업의 비전은 늘, ‘더 나은 세상/미래’를 만들어가는 것
“I would love to be part of something so meaningful. That's why I'm excited about the possibility of joining your cabin crew. To be part of these important journeys and make a difference in passengers' experiences during such a significant time in their lives.”
비행을 처음하는 승객 중 일부는 화장실 사용법조차 모른다는 후기를 읽어봄
그렇다면, 비상 상황 시 안전문제로 이어질 수 있음. 더 나은 기회를 위해 떠나는 승객들의 안전 비행을 도모하는 것은 ‘의미있는 일임’
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