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by Soomin Kim Jan 31. 2016

"Content is King" by BillGates

빌 게이츠가 1996년에 예견한 인터넷 콘텐츠 시대가 지금 벌어지고 있다

"Content is King" by BillGates

빌 게이츠가 1996년에 예견한 디지털 콘텐츠 시대가 지금 벌어지고 있다


1996년 빌 게이츠가 작성한 에세이 "Content is King(원문)".

20년 전에 현재 트렌드를 예측한 빌 게이츠의 통찰력..



# 디지털 영역에서의 콘텐츠란?

Content is where I expect much of the real money will be made on the Internet, just as it was in broadcasting.
- Bill Gates (1/3/1996)

방송에서 그랬듯이 인터넷 세상에서는 콘텐츠가 돈을  가져다줄 것이다.


When it comes to an interactive network such as the Internet, the definition of "content" becomes very wide. For example, computer software is a form of content-an extremely important one, and the one that for Microsoft will remain by far the most important. 

인터넷과 같은 interactive network 세상에서 콘텐츠에 대한 정의는 광범위하다. 


I expect societies will see intense competition-and ample failure as well as success-in all categories of popular content-not just software and news, but also games, entertainment, sports programming, directories, classified advertising, and on-line communities devoted to major interests.

그렇다면 디지털 공간에서 콘텐츠란? 빌 게이트는 콘텐츠는 단지 소프트웨어나 뉴스에  국한되는 것이 아니라, 게임, 엔터테인먼트, 스포츠, 디렉터리, 광고, 온라인 커뮤니티 등 광범위한 영역을 포괄한다고 정의한다. 


But the broad opportunities for most companies involve supplying information or entertainment. No company is too small to participate.(...) The Internet also allows information to be distributed worldwide at basically zero marginal cost to the publisher. Opportunities are remarkable, and many companies are laying plans to create content for the Internet.

MS가 과거 장악했던 SW 분야 외에 많은 기업들이 정보와 엔터테인먼트 영역에 참여할 기회가 열리며, 그 영역에서 회사 크기의 제한은 없다.  콘텐츠가 전 세계로 분포되는 것에 대한 한계비용이 존재하지 않기 때문.



# 오프라인의 온라인화, HOW?


But to be successful online, a magazine can't just take what it has in print and move it to the electronic realm. There isn't enough depth or interactivity in print content to overcome the drawbacks of the online medium.

오프라인의 영역을 온라인으로 가져오는 것만으로는 충분치 않다. depth와 interactivity를 부여할 수 있는 방법이 필요하다. 전통적인 미디어도 (국내는) 최근 들어서야 다양한 방법을 시도하며 온라인 한계를 극복할 수 있는 방법을 시도 중.


# Contents Company 의 성공 여부는?


For the Internet to thrive, content providers must be paid for their work. The long-term prospects are good, but I expect a lot of disappointment in the short-term as content companies struggle to make money through advertising or subscriptions. It isn't working yet, and it may not for some time.

(...)

 Often these efforts are based on the belief that over time someone will figure out how to get revenue.

디지털 콘텐츠 업의 전망은 장기적으로는 밝으나 단기적으로는 많은 실망감을 경험할 것이다. 광고나 구독을 통해서 회사가 돈을 벌기란 쉽지 않기 때문. 현재 많은 콘텐츠 회사들이 그러하다.  누군가가(아마 주로 회사의 CEO가) 어떻게 수익을 낼 것인가를 찾을 것이란 사실에 대한 믿음에 근거해야 디지털 콘텐츠 회사들은 존속이 가능하다. 


In the long run, advertising is promising. An advantage of interactive advertising is that an initial message needs only to attract attention rather than convey much information. A user can click on the ad to get additional information-and an advertiser can measure whether people are doing so.

장기적으로 봤을 때 광고가 유망하다. Interactive광고의 장점은 많은 정보를 주기보다는 일단 사용자의 주의를 끌면 된다는 것. 

But within a year the mechanisms will be in place that allow content providers to charge just a cent or a few cents for information. If you decide to visit a page that costs a nickel, you won't be writing a check or getting a bill in the mail for a nickel. You'll just click on what you want, knowing you'll be charged a nickel on an aggregated basis.

This technology will liberate publishers to charge small amounts of money, in the hope of attracting wide audiences.


빌 게이츠가 제시하는 수익모델(?)은 꽤나 독특하다. 관심이 있는 정보를 클릭하면 몇 센트 정도의 요금만 부과가 되되 합산되어 부과되는 방식!

Those who succeed will propel the Internet forward as a marketplace of ideas, experiences, and products-a marketplace of content.

성공들로 인해 인터넷은 모든 콘텐츠(아이디어, 경험, 제품)의 marketplace로 발전할 것이다.



# 빌 게이츠 사진 몇 장..


1996년 9월호 상당히 geeky 한 타임지 표지 ㅋㅋ


Reddit + 빌 게이츠 


청년 빌 게이츠 ㅋㅋ 1975년 무면허로 운전하다 걸려서 찍은 사진이라는데 기뻐 보인다 ㅋㅋ

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