누가 멋진 광고문구의 저작권을 소유할 것인가?
오늘 통장에 20억 원이 들어오는 꿈을 꾸었습니다. 머리에 문득 떠올라 가슴속에 오래 머무른 문장을 브런치에 올렸는데, 어느 사업가가 자기 회사의 광고문구로 20억 원에 사겠다는 제안을 해온 겁니다. 한번 들어보실래요?
광고문구 1
어떤 말을 해야 할지 모를 때는 어떤 말도 하지 않는 게 좋습니다. 어떤 행동을 해야 할지 모를 때는 어떤 행동도 하지 않는 게 좋습니다.
광고문구 2
무슨 말을 해야 할지 모를 때는 어떤 말도 하지 않는 게 좋습니다. 무슨 행동을 해야 할지 모를 때는 어떤 행동도 하지 않는 게 좋습니다.
생각해 보세요. 우리 지구촌에 살고 있는 80억 명 중에 적어도 1명 정도는 이 광고문구에 관심 있는 천재 또는 위인이 있지 않을까요? 꿈이 현실로 나타나는 기적을 상상하면서 오늘 하루 행복을 누려보겠습니다.
Today, I had a dream where 2 billion won were deposited into my bank account. A sentence that suddenly came to mind and lingered in my heart was posted on Brunch. Then, a businessman offered to buy it as a slogan for his company for 2 billion won. Would you like to hear it?
Slogan
When you don't know what to say, it's better not to say anything. When you don't know what to do, it's better not to do anything.
Think about it. Among the 8 billion people living on our planet, could there be at least one genius or great person who is interested in this slogan? Or not? Imagining the miracle of a dream becoming reality, let’s enjoy a happy day today.