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by Mobiinside May 30. 2023

[외신] 포드 전기차에 테슬라의 충전 기술 사용










CNBC에서 전한 뉴스이다.  



포드 자동차는 테슬라와의 제휴를 통해 현재와 미래의 전기 자동차에 충전 기술 제공을 발표했다.


이 제휴를 통해 포드 사용자는 내년 초부터 미국과 캐나다에 있는 12,000개 이상의 테슬라 슈퍼차저에 어댑터를 통해 접속할 수 있게 된다. 또한 10년 중반까지 출시 예정인 포드의 차세대 전기차에는 테슬라의 충전 플러그가 장착되어 포드 차량 소유자는 어댑터 없이도 테슬라의 슈퍼차저로 충전할 수 있으며, 포드는 이 네트워크와 명시적으로 제휴한 첫 번째 자동차 제조업체 중 하나가 될 것이다.


이 계획은 포드 CEO 짐 파레이와 테슬라 CEO 일론 머스크가 트위터 스페이스(Twitter Spaces)에서 실시간 음성 토론을 통해 발표됐다. 포드가 완전 전기차를 늘려 테슬라의 판매량을 따라잡거나 추월하려는 시도를 하고 있는 가운데 이번 계획이 발표됐다.


테슬라가 전기차 분야에서 압도적인 우위를 점하고 있는 가운데 포드는 지난해 미국에서 61,575대의 전기차를 판매해 2위를 차지했다.


파레이는 NACS로 알려진 테슬라의 플러그 포트를 포함한 미국 내 단일 충전 프로토콜에 전적으로 전념하고 있다. 포드의 차세대 전기차에 CCS라고 불리는 현재 모델에 탑재된 충전 포트를 유지할지 여부는 불분명하다.


포드의 충전 가격은 시장에서 경쟁력이 있을 것이다. 양사는 2024년으로 예상되는 출시일에 가까워질수록 더 많은 세부 사항을 공개할 예정이다.


테슬라는 이전에도 다른 전기차에 자사 사설 네트워크를 개방하는 방안을 검토한 바 있다. 지난 2월 테슬라가 2024년 말까지 자사 충전소 7,500개를 비테슬라 전기차 운전자들에게 개방하겠다고 밝혔다. 지금까지 테슬라의 미국 내 충전기는 대부분 테슬라 EV에 사용되며 테슬라 EV와 호환되도록 만들어졌다.


테슬라의 1분기 주주총회에서 회사는 전 세계적으로 약 45,000개의 슈퍼차저 커넥터가 4,947개의 슈퍼차저 스테이션에 설치돼 있다고 밝혔다. 회사는 국가별 충전기 및 장비 수익에 대해서는 공개하지 않았다. 회사는 슈퍼차징 스테이션의 수익을 ‘서비스 및 기타’ 부문에 포함시키고 있다.


목요일에 열린 파레이와 머스크의 트위터 스페이스 행사는 독특한 라이벌 관계에 있는 두 경영자의 최신 교류다. 두 회사는 직접적으로 경쟁하고 있음에도 불구하고 각각 상대방에 대한 찬사를 표명했다.


포드는 픽업 분야에서 테슬라보다 앞서 2022년 4월에 항상 인기 있는 트럭의 전기 버전인 F-150 라이트닝을 생산하기 시작했다는 점은 주목할 만하다. 또한 포드는 머스탱 마하 E 크로스오버를 위해 테슬라 모델 Y를 크게 벤치마킹했고, 전기 크로스오버의 가격 인하에서도 테슬라를 따랐다.


그러나 테슬라, 스페이스X, 트위터를 이끌고 있는 머스크는 포드를 역사적인 미국 기업이라고 거듭 칭찬하며, 대공황 당시 크로스 타운 라이벌인 제너럴모터스나 크라이슬러와 달리 파산을 피한 것을 칭찬하고 있다.


엘론을 비롯한 그의 팀과 함께 일하는 것은 우리 업계와 포드 고객에게 큰 기쁨이며, 포드와 같은 위대한 기업과 함께 일할 수 있다는 것은 영광이다.


파레이는 마스크에게 오랫동안 연기된 신형 로드스터에 대해 질문했다. 머스크는 2017년 가을에 로드스터의 리프레쉬를 예고했다. 그는 1회 충전으로 620마일의 주행거리를 확보하고 3개의 모터를 탑재하는 등의 약속을 했다.


목요일 새벽, 파레이는 모건스탠리 컨퍼런스에서 테슬라의 충전 네트워크를 칭찬하며 포드가 상업 고객을 위해 자체 충전 제품을 만들고 있지만, 자동차 제조업체는 일반 소비자를 위한 충전 인프라에 대해 협력하는 것을 고려해야 한다고 말했다.


그는 테슬라의 충전 플러그가 다른 자동차 제조업체가 사용하는 것과 다르다는 점을 지적했다. 인프라에 문제가 있는데 어떤 플러그를 사용할지조차 합의할 수 없다는 것은 완전히 어리석은 일이며 우리는 먼저 충전 인프라에 대해 협력할 필요가 있다고 말했다. 첫 번째 단계는 아마도 새로운 EV 브랜드와 기존 자동차 회사들이 이전과는 다른 방식으로 협력할 예정이다.      
















기사원문 : CNBC (2023.05.25) <Ford EVs will use Tesla charging tech in surprise partnership between rival automakers>  






Ford Motor will partner with Tesla on charging initiatives for its current and future electric vehicles in an unusual tie-up between the two rivals, CEOs of the automakers announced Thursday.


Under the agreement current Ford owners will be granted access to more than 12,000 Tesla Superchargers across the U.S. and Canada, starting early next year, via the use of an adapter. And, Ford’s next-generation of EVs — expected by mid-decade — will include Tesla’s charging plug, allowing owners of Ford vehicles to charge at Tesla Superchargers without an adapter, making Ford among the first automakers to explicitly tie into the network.


The initiatives were announced by Ford CEO Jim Farley and Tesla CEO Elon Musk during a live, audio discussion on Twitter Spaces. They come as Ford attempts to ramp up production of its fully electric vehicles in an attempt to catch up to — or someday surpass — Tesla’s sales in the segment.


While Tesla still dominates the EV sector by far, Ford came in second in fully electric vehicle sales in the U.S. last year, notching sales of 61,575 electric vehicles.


Farley said the company is “totally committed” to a single U.S. charging protocol that includes the Tesla plug port, known as NACS. It’s unclear if Ford’s next-gen EVs will maintain the charging ports featured on current models, known as CCS. A Ford spokesman said the company has “this option available to us but have no news to share today.”


A separate Ford spokesman told CNBC that pricing for charging “will be competitive in the marketplace.” The companies will disclose further details closer to a launch date anticipated in 2024.


Tesla previously discussed opening its private network to other EVs. White House officials announced in February that Tesla committed to open up 7,500 of its charging stations by the end of 2024 to non-Tesla EV drivers. Previously the company’s chargers in the U.S.

were mostly used by and made to be compatible with Tesla’s EVs.


In Tesla’s first-quarter shareholder deck, the company disclosed that it has roughly 45,000 Supercharger connectors worldwide at 4,947 Supercharger Stations. The company does not disclose chargers by country or revenue from the devices. It includes revenue from its Supercharging stations under a “services and other” segment.


The Twitter Spaces event between Farley and Musk Thursday marks the latest interaction between the two executives, who have a unique rivalry. They have each expressed admiration for the other, despite their companies competing directly.


Ford notably beat Tesla to the pickup segment beginning production of its F-150 Lightning, the electric version of its consistently popular trucks, in April 2022. Ford also heavily benchmarked the Tesla Model Y for its Mustang Mach-E crossover and followed Tesla in price cuts of the electric crossovers.


But Musk, who leads Tesla, SpaceX and Twitter, has repeatedly praised Ford as a historic American company, lauding its ability to avoid bankruptcy, unlike its crosstown rivals General Motors and Chrysler during the Great Recession.


Such flattery was prevalent during the Thursday call: “Working with Elon and his team, I’m really excited for our industry and for the Ford customers,” Farley said. Musk later reciprocated the feelings: “It’s an honor to be working with a great company like Ford,” he said.


Farley prodded Musk a bit, asking about the long-delayed new version of the company’s first vehicle, the Roadster. Musk teased a Roadster refresh back in the fall of 2017. He promised it would have a 620-mile range per charge and three motors, among other features.


Today, he reiterated Thursday, the new version of the Roadster is still not even completely designed.


Earlier Thursday, Farley commended Tesla on its charging network during a Morgan Stanley conference, saying that while Ford has created its own charging products for its commercial customers, automakers should consider collaborating on charging infrastructure for the general public.


“It seems totally ridiculous that we have an infrastructure problem, and we can’t even agree on what plug to use,” Farley said, noting that Tesla’s charging plug is different from that used by other automakers. “I think the first step is to work together in a way we haven’t, probably with the new EV brands and the traditional auto companies.”  








   



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