In the AI School field, ‘weakening
인공지능 학교 현장서 ‘관료주의 약화 개인화’ Vs ‘공격성 사업성’
인공지능(AI)이 학교 교육 현장에서 ‘관료주의 약화 개인화’의 긍정걱 측면과 ‘지나친 공격성과 사업성’에 대한 부정적 견해가 동시에 나타나고 있다.
인공지능은 학교에서 이미 광범위하게 보급됐고 학생들의 부정행위 온상인 동시에 교사와 학생의 유대 관계를 해치는 부정적 조망에서부터 투명성의 핵심이며 학습 의욕 고취에 진취적이란 양면 평가가 나왔다.
<인공 지능이 학교에 보급되면서 역설이 나타나고 있다>는 제목의 뉴욕타임스 기사는 “부정 행위와 지름길에 대해 우려하는 많은 교육자들은 학생들의 AI 사용을 제한하려고 노력하고 있고, 동시에 교사들은 기계적인 작업에 소요되는 시간을 절약하고 에세이 채점 및 어려움을 겪는 학생 과외와 같은 가장 의미 있는 작업을 아웃소싱하기 위해 AI 도구를 점점 더 많이 사용하고 있다”고 긍정 부정 견해를 종합 취재했다.
미국의 벤처 캐피털 회사들은 교육 현장에서의 AI에 대한 투자 비중을 확대하고 있고, 구글(Google) 소유의 앱인 PhotoMath는 학생들이 자신의 작업으로 쉽게 전달할 수 있는 수학 문제에 대한 단계별 솔루션을 제공한다.
워싱턴 D.C.에 있는 E.L. 헤인즈 공립 차터 스쿨(E.L. Haynes Public Charter School)의 행정관인 알렉스 바론(Alex Baron)은 널리 사용되는 수학 앱을 학생들에게서 부정 행위의 한 형태로 간주한다고 NYT에 말했다.
반면 그는 자신의 작품에서 인공지능의 설득력 있는 용도를 발견했다고 인정했다.
그는 학생들의 학업 및 행동 데이터를 분석한 다음 대상 지원을 위해 그룹으로 나눌 수 있고 인공지능을 사용한다.
Google 앱인 PhotoMath는 학생들이 자신의 작업으로 쉽게 전달할 수 있는 수학 문제에 대한 단계별 솔루션을 제공합니다.
학생들에게 인기있는 Mr. Baron과 관련된 수학 앱 중 일부는 PhotoMath 및 Google Lens를 포함 모두 Google 소유이다.
구글의 학습 및 교육제품 관리 이사인 로버트 웡(Robert Wong)은 “이 도구들이 부모가 수학 숙제를 도와줄 수 없는 학생들에게 매우 유용하다”며 부정 행위에 대해 AI에 대한 접근보다 "학생들이 수업에 참여하고 있는지와 같은 다른 요인"과 관련이 있다고 NYT에 제안했다.
플랫폼 <ScienceDirect>가 지난해 12월 ‘동료 심사를 거친 학술 문헌’으로 공개한 <생성형 AI 시대의 부정 행위: ChatGPT 출시 전후의 부정 행위에 대한 고등학교 설문조사 연구> 보고서는 3개 고등학교 시험 분석에서 <현 세대의 생성형 AI 챗봇 기술이 도입된 후에도 부정 행위 행위가 비교적 안정적으로 유지되었음을 시사했다>고 밝혔다.
‘보고서’는 결론으로 <고등학생의 AI 챗봇 사용 및 이러한 기술의 허용 가능성에 대한 추가 설문 조사 결과에서 다양한 학업 관련 작업에 AI를 사용하는 것에 대한 수용 가능성에 대한 의견이 엇갈렸다>며 <대부분의 학생들은 챗봇을 사용하여 전체 논문을 작성하거나 전체 과제를 완료하는 것이 허용되어야 한다고 생각하지 않았고, AI 챗봇을 사용하여 학생들이 과제와 논문을 시작하는 데 도움을 주고 새로운 개념을 설명하는 데 도움이 되는 지원이 있었고 인정했다>고 밝혔다.
학교에서의 인공지능은 새로운 벤처 사업이다
지난 2년 동안 인공 지능과 교육의 연계에서 일하는 회사들은 15억 달러를 모금했다고 벤처 회사인 리치 캐피털(Reach Capital)의 분석이 밝혔다.
리치 캐피털(Reach Capital)의 공동 대표인 캐롤란(Carolan)은 인공지능에 대한 마케팅이 때때로 "지나치게 공격적"일 수 있다고 지적했다.
그는 "모든 사람이 언어와 기술에 익숙해지고 이러한 제품을 평가할 수 있는 것이 중요하다"고 NYT에 밝혔다.
불행히도 많은 교육자들과 정책 입안자들은 인공지능에 대해 깊이 알지 못한다.
NYT는 학교와 인공지능이 사기 사건으로 변질된 예로서 로스앤젤레스에서 학생과 가족을 위한 인공지능 챗봇을 만들기 위해 경험이 부족한 스타트업을 고용했고, 그 노력이 실패로 돌아갔고, 그 회사의 최고 경영자는 사기 혐의로 기소됐다고 밝혔다.
Google, Microsoft 및 Khan Academy와 같은 교육 기술 분야의 가장 큰 기술 업체들이 장악한 학생 연구, 개인 교습 및 교사 수업 계획을 위한 AI는 현재 적극적 홍보 대상 사업이다.
구글의 웡 이사는 인공지능에 대한 구글의 비전에 대해 "모든 학습자를 위한 가정교사와 모든 교사를 위한 TA를 제공하는 것"이라고 NYT에 말했다.
구글의 제미니(Gemini) 챗봇은 학생들이 알고 있는 것을 시연하고 연습하도록 유도하는 질문을 할 수 있다.
학교 지도자들은 이러한 기술 중 어떤 것이 필수가 될 수 있고 어떤 기술이 전달되어야 하는지 분석하고 있는 단계이며, 많은 개별 교사들은 인공지능이 언제 적인지, 어떻게 친구가 될 수 있는지 결정하면서 이 영역을 스스로 탐색하고 있다고 NYT가 밝혔다. kimjc00@hanmail.net
In the AI School field, ‘weakening bureaucracy and personalization’ vs. ‘aggressive business viability’
In the school education field, both positive and negative views of ‘weakening bureaucracy and personalization’ and ‘excessive aggression and business viability’ are emerging.
AI has already been widely used in schools, and there have been mixed evaluations ranging from negative views of it being a hotbed of student cheating and damaging the relationship between teachers and students to the key to transparency and proactive in encouraging learning motivation.
A New York Times article titled <As AI is spreading to schools, a paradox is emerging> comprehensively reported on the positive and negative views, stating that “Many educators concerned about cheating and shortcuts are trying to limit students’ use of AI, while at the same time, teachers are increasingly using AI tools to save time spent on rote tasks and outsource the most meaningful work, such as grading essays and tutoring struggling students.” Venture capital firms in the U.S. are increasingly investing in AI in education, and Google-owned app PhotoMath offers step-by-step solutions to math problems that students can easily transfer into their own work.
Alex Baron, administrator of E.L. Haynes Public Charter School in Washington, D.C., told the Times that he views widely used math apps as a form of cheating for his students.
On the other hand, he acknowledges that he has found compelling uses for AI in his own work.
He uses AI to analyze students’ academic and behavioral data and then divide them into groups for targeted support.
PhotoMath, a Google app, offers step-by-step solutions to math problems that students can easily transfer into their own work.
Some of the popular Mr. Baron-related math apps for students include PhotoMath and Google Lens, both owned by Google. Robert Wong, Google’s director of product management for learning and education, told the Times that cheating is more likely to be related to “other factors, like whether students are engaged in class,” rather than access to AI, adding that these tools are “invaluable for students whose parents can’t help them with their math homework.”
A report titled “Cheating in the Age of Generative AI: A High School Survey Study of Cheating Before and After ChatGPT,” published by the platform ScienceDirect as a “peer-reviewed academic literature” in December of last year, found that “the rate of cheating remained relatively stable after the introduction of this generation of generative AI chatbot technology” in an analysis of three high school exams.
The report concluded that “additional survey results on high school students’ use of AI chatbots and the acceptability of such technologies showed mixed views on the acceptability of using AI for various academic tasks,” and that “most students did not think that using chatbots to write entire papers or complete entire assignments should be allowed, but they did acknowledge that AI chatbots provided support to help students get started on assignments and papers and to explain new concepts.”
AI in schools is a new venture
Companies working on the nexus of AI and education have raised $1.5 billion in the past two years, according to an analysis by venture firm Reach Capital.
Carolan, Reach Capital’s co-chairman, noted that the marketing of AI can sometimes be “overly aggressive.”
“It’s important that everyone is comfortable with the language and the technology and can evaluate these products,” he told the Times.
Unfortunately, many educators and policymakers don’t know much about AI.
The Times cited an example of a school and AI gone rogue: a Los Angeles school hired an inexperienced startup to build an AI chatbot for students and families, only to have the effort fail and the company’s CEO charged with fraud.
The biggest tech companies in education technology, including Google, Microsoft and Khan Academy, are now actively promoting AI for student research, tutoring and teacher lesson planning.
Google’s Wong told the Times that Google’s vision for AI is to “provide a tutor for every learner and a TA for every teacher.”
Google’s Gemini chatbot can ask questions that prompt students to demonstrate and practice what they know.
School leaders are still figuring out which of these technologies will be essential and which should be passed on, and many individual teachers are navigating the terrain on their own, deciding when AI is the enemy and how it can be a friend, the Times reported.
Personalization, Aggression, Bureaucracy, Education, Google, Business, Artificial Intelligence, Chatbot, Transparency, Students