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평양모스크바최장열차재개김정은방문'이용'화물급증'은닉'

Pyongyang-Moscow World's Longest Train R

by 김종찬

평양 모스크바 세계 최장 열차 정기운행 재개 김정은 방문 ‘이용’ 화물급증 '은닉'


평양서 모스크바간 세계 최장 1만 km 열차 직행이 월 2회 정기 운행을 오는 17일부터 재개하며 김정은 북 위원장의 모스크바 방문 이용으로 홍보되면서 급증하는 군수 민수 화물 열차 수송 은닉용으로 보인다.

양국의 여객 열차 재개는 늘어난 화물 운송과 군수 물자 수송은 은닉하는 홍보 수단으로 로이터가 지적했고 AP는 우크라이나전쟁 점령지였던 쿠르쿠스 지역 재건 사업에 북한 참여 시도를 밝혔고, 요미우리는 '양국 인적교류 확대'로 밝혔다.

로이터는 ‘러시아 철도’ 발표에 대해 “양국은 이미 러시아 극동 블라디보스토크와 북한 항구 도시 라손 사이에 여객 철도 서비스를 운영하고 있”며 “양국은 또한 화물 철도망으로 연결되어 있지만 러시아는 화물 수송 규모를 공개하지 않는다”고 9일 보도했다.

요미우리는 이에 “러시아 측은 북한의 김정은 위원장을 초청했고, 북한은 조선노동당 총비서가 연말까지 러시아를 방문하기 위해 북한측과 조율하고 있다고 밝혔다”며, “이 철도는 김정은의 러시아 방문에 사용될 가능성이 있다”고 10일 보도했다.

러시아 국영 ‘러시아 철도(Russian Railways)는 "17일부터 북한 평양과 모스크바를 잇는 정기 여객열차 운행을 재개한다“고 9일 밝혔다.

요미우리는 러시아 철도 정기 운행에 대해 “북한 철도부와 합의에 도달한 것으로 알려졌다”며 “러시아와 북한의 수도를 직접 연결하는 1만 Km 이상의 철도는 북한의 신종 코로나 바이러스 대책으로 인해 2020년 2월 운행을 중단했다가 약 5년 4개월 만에 재개된다”고 10일 보도했다.

요미우리는 이에 "세계에서 가장 긴 직행 철도"라며 “여행 시간은 8일이며 한 달에 두 번 운행되고, 동시에 평양-하바롭스크 노선이 19일부터 정규 운행을 시작해 2일 운행에서 한 달에 한 번 운행될 예정”이라고 밝혔다.

요미우리는 17일 운행 재개에 대해 “이달 19일은 비상사태 발생 시 상호 지원을 규정한 양국 사이의 포괄적 전략 동반자 협정이 체결된 지 1년이 되는 날”이라며 “양국 두 수도 사이의 정기 여객 열차 운행 재개를 통해 인적 교류를 촉진하는 것이 목표인 것 같다”고 밝혔다.

요미우리는 이어 “러시아 측은 북한의 김정은 위원장을 초청했고, 북한은 조선노동당 총비서가 연말까지 러시아를 방문하기 위해 모스크바측과 조율하고 있다고 밝혔다”며, “이 철도는 김정은의 러시아 방문에 사용될 가능성이 있다”고 보도했다.

김정은 북한 위원장은 4일 평양에서 세르게이 쇼이구 러시아 안전보장이사회 서기장과 만난 자리에서 북한은 "우크라이나 문제를 포함한 모든 중요한 국제 정치 문제에 대한 러시아의 입장과 외교 정책을 무조건적으로 지지할 것"이라고 확인했다고 조선중앙통신을 인용해 AP가 5일 보도했다.

AP는 <조선중앙통신은 두 정상이 북한과 러시아의 전략적 동반자 관계를 공고히 하는 방안을 논의하고 우크라이나 문제 및 기타 불특정 국제 정세에 대한 합의에 도달했다고 전했다>며 <러시아 국영 타스 통신은 러시아 안전보장이사회 언론을 인용해 쇼이구 장관과 김정은 위원장이 쿠르스크 지역 재건 전망에 대해서도 논의하고 북한군의 공헌을 기리기 위한 조치들을 설명했다고 보도했다“고 밝혔다. kimjc00@hanmail.net


Pyongyang-Moscow World's Longest Passenger Train Resumes, Kim Jong-un's Visit 'Utilized' Cargo Transport 'Hide'



The world's longest direct train from Pyongyang to Moscow, 10,000 km long, will resume regular operation twice a month from the 17th, and it seems to be used to hide the rapidly increasing military and civilian cargo train transport that was promoted as a use of North Korean leader Kim Jong-un's visit to Moscow.

Reuters pointed out that the resumption of passenger trains between the two countries was a public relations ploy to hide the increased freight and military supply transport, AP revealed North Korea's attempt to participate in the reconstruction project of the Kursk region, which was occupied during the Ukrainian War, and Yomiuri said it was an "expanding of personnel exchanges between the two countries."

Reuters reported on the 9th that "the two countries already operate passenger rail services between Vladivostok in the Russian Far East and the North Korean port city of Larson" and "the two countries are also connected by a cargo rail network, but Russia does not disclose the scale of cargo transport."

The Yomiuri reported on the 10th, "The Russian side invited North Korean leader Kim Jong-un, and North Korea said that it is coordinating with the North Korean side for the General Secretary of the Workers' Party of Korea to visit Russia by the end of the year," and "This railway could be used for Kim Jong-un's visit to Russia."

Russian state-run 'Russian Railways' announced on the 9th, "It will resume regular passenger train operation between Pyongyang and Moscow from the 17th."

The Yomiuri reported on the 10th that “an agreement has reportedly been reached with the North Korean Ministry of Railways regarding regular Russian railway operations,” and that “the railway that directly connects the capitals of Russia and North Korea, which is over 10,000 km long, was suspended in February 2020 due to North Korea’s new coronavirus response measures, but will resume operations after about 5 years and 4 months.”

The Yomiuri stated that it is “the world’s longest direct railway,” and that “the travel time is 8 days and it will operate twice a month, and at the same time, the Pyongyang-Khabarovsk route will begin regular operations on the 19th, operating once a month instead of 2 days.”

The Yomiuri stated on the 17th regarding the resumption of operations, “The 19th of this month marks the first anniversary of the signing of the Comprehensive Strategic Partnership Agreement between the two countries, which stipulates mutual support in the event of an emergency,” and that “it seems that the goal is to promote human exchanges by resuming regular passenger train operations between the two capitals.”

Yomiuri then reported, “The Russian side invited North Korean Chairman Kim Jong-un, and North Korea said it was coordinating with the North for the General Secretary of the Workers’ Party of Korea to visit Russia by the end of the year,” and “This railway could possibly be used for Kim Jong-un’s visit to Russia.”

On the 4th, North Korean Chairman Kim Jong-un met with Russian Security Council Secretary Sergei Shoigu in Pyongyang and confirmed that North Korea “will unconditionally support Russia’s position and foreign policy on all important international political issues, including the Ukraine issue,” AP reported on the 5th, citing the Korean Central News Agency.

The AP reported, “<The Korean Central News Agency reported that the two leaders discussed ways to solidify the strategic partnership between North Korea and Russia and reached agreements on the Ukraine issue and other unspecified international situations>” and <The Russian state-run TASS news agency reported, citing the Russian Security Council media, that Minister Shoigu and Chairman Kim also discussed the prospects for the reconstruction of the Kursk region and explained measures to honor the contributions of the North Korean military.”


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