brunch

You can make anything
by writing

C.S.Lewis

by SUMMER Jun 03. 2016

뉴미디어와 Brand identity - Design

Vox- Recode 사례. 


디자인으로 브랜드 아이덴티티를 만드는 과정이 더 필요하다고 생각이 들어서

한 번 정리해보는 글. 특히 영상이나 이미지가 중요한 매체 환경에선 이런 식의 브랜딩이 필수적. 어떻게 계속 이미지를 만들어나가고 업그레이드할 것인지 고민해야 한다. 이 글은 요약본이니까 각 링크로 가면 한방에 관련 내용을 볼 수 있다. 


1. 리코드 (http://www.recode.net/

테크 저널리즘을 전문. vox media 소속.  

리코드 메인 페이지 


vox media brand 설명. 


Reimagine Tech Journalism
Recode is the preeminent tech/media business site and prestigious invite-only conference series founded by Kara Swisher and Walt Mossberg. Whether interviewing Steve Jobs and Bill Gates or Evan Spiegel and Elizabeth Warren, Recode consistently convenes the most interesting thinkers and innovators of our time.


오늘 보려는 건 리코드의 브랜드 아이덴티티 만들기 과정. 

'리코드'라고 했을 때 딱 생각나는 이 붉은색과 괄호의 디자인. 

이 브랜드의 아이덴티티는 어떻게 만들어졌나에 관한 것.


여기 가면 한 번에 볼 수 있다. (http://product.voxmedia.com/2016/5/10/11644726/behind-the-scenes-recode-design-process)




먼저. 리서치. 브랜드 팔레트를 조사하고 디자인에 들어감. 월스트릿 저널, 뉴욕 타임스 등. 

출처: vox product 


After the sketching sessions, the designers put together three different conceptual directions from which the stakeholders could choose. We gave them each a name: Re/imagined, The Interview, and Re/constructed.


플랫폼별 콘텐츠 유형별 브랜딩




과정은 이렇게.  

Our currently weekly process
Monday: We have a weekly planning meeting during which review the work in the backlog together. We call out ideas to research, complications that might block production, and estimate how much time each task will take. We do this together on video calls so that each team member can share their knowledge and experience, and just in case someone needs extra help or direction on a given task. After we discuss as a team, we prioritize and divide up the work into paired or individual assignments.

월요일: 주간 계획 미팅. 지난주 일정 리뷰. 리서치 해야 할 아이디어와 생산 과정에 방해가 되는 것들이 무엇인지 그 의미는 뭔지 탐색. 우리  업무에 얼마나 시간을 들일지 이야기. 누군가 도움이 더 필요하거나 지시가 필요한지에 대해 알기 위해 지식과 경험 공유. 팀으로서 이야기한 후 우선순위를 나누고 업무를 두 명 혹은 개인 단위로 할당. 
Daily: We have a video stand-up in the mornings to review what we completed the day before and what we are working on that day. Questions, product blockers, and progress updates are discussed. At the end of the day we check back in  to show each other design work ask more questions, and get feedback from each other.
매일: 리뷰. 그 날 할 일과 끝낸 일에 대해 리뷰. 질문. 과정 업데이트. 논의. 하루가 끝날 때 서로 디자인 워크를 보여주고 질문. 서로에게 피드백을 받는다. 
Friday: We strive to work in weekly sprints and we do a retrospective at the end of the week to determine whether we’re on track or if we should adjust how much work we take on in the following week. We review what we said we would do on Monday, take a close look at each task, and comment on what assignments were easier or harder than we had originally expected and why. If a task was more difficult or complicated than we had anticipated, we have shared knowledge that similar tasks might require more time or resources. We make suggestions for how we could improve our process, and we list out action items and methods to experiment with the following week.
금요일: 주마다 스프린트 하려고 노력. 월요일에 하기로 했던 것이 됐는지 체크. 코멘트. 예상보다 일이 수월했는지 어려웠는지 이야기하고 어떻게 프로세스를 발전시킬 것인지 논의. 



2. Curbed (http://www.curbed.com/)

마찬가지로 복스 미디어 소속. 인테리어, 가구, 도시 등. '집'에 관한 걸 다루는 매체. 

Love Where You Live
Curbed is the destination for all aspects of home. Uniquely positioned to cover interiors, architecture, cities, and properties for sale, it touches on every place our audience cares about — from nationwide real estate trends to buying or decorating an individual residence. And with reporters on the ground across the country, Curbed thinks both hyper-locally and nationally, making it the only outlet that encompasses everything 00000it means to love where you live.

이건 다이렉트 링크. http://product.voxmedia.com/2016/2/23/11098538/behind-the-scenes-curbed-design-process


 브랜드 아이덴티티를 만들기 위한 첫 번째 리디자인 프로세스. 

브랜드의 사명과 목표를 아는 것. 

1) 고객에게 무엇을 전할 것인가

2) 커브드는 어떻게 특별한가 

3) 고객이 뭘 중요하게 바라나 

4) 누가 같은 공간에서 일하고 그들은 뭘 하나 


The first step of any redesign process involves knowing the brand's mission and goals. We sent the stakeholders an intensive questionnaire, but these key objectives stood out the most:
What do you provide for your readers?
How is Curbed unique?
What does your audience count on you for?
Who else is working in the same space and what are they doing?

그리고 디자인 브레인스토밍

스케치와 콘셉트 잡기. 그리고 로고. 



매거진의 이전글 미디어 스타트업을 왜 하는가 

작품 선택

키워드 선택 0 / 3 0

댓글여부

afliean
브런치는 최신 브라우저에 최적화 되어있습니다. IE chrome safari