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by 어쩌다 매거진 Aug 08. 2020

디스플레이 광고 제대로 활용하기

어쩌다 테크마케터

본 영상은 구글이 운영하고 있는 유튜브 채널 Digital Garage의 콘텐츠를 정리 한 글입니다.




안녕하세요!


디스플레이 광고, 목적부터 설정하자

만약 여러분이 시작하기 전에 디스플레이 광고가 흥미롭게 들린다면, 디스플레이가 무엇을 잘 하는지 이해하고 여러분의 목표가 무엇인지 결정하는 것이 중요합니다. 이는 올바른 기대치를 설정하는 데 도움을 주고 비즈니스에 집중해 가장 큰 혜택을 누릴 수 있도록 도울 수 있습니다.


그렇다면, 디스플레이 광고로 무엇을 하고 싶으신가요? 당신에 대해 모를 수도 있는 사람들에게 당신의 이름을 알려주고 싶으신가요? 기존 고객에게 귀사의 비즈니스에 대해 새로운 내용을 알려주고 싶나요? 아니면 고객을 몇 번이고 다시 불러오고 싶나요?


디스플레이 광고를 사용하여 이러한 모든 작업을 수행할 수 있습니다. 하지만 무엇이 여러분에게 이치에 맞는지를 결정하고 이러한 목표를 중심으로 디스플레이 광고 캠페인을 전개하는 데 도움이 됩니다.


만약 여러분이 하나의 광고나 하나의 캠페인이 많은 목표를 가지고 있다면, 모든 것을 다 할 수는 없습니다. 하지만 걱정하지 마세요. 만약 여러분이 미리 성취하고 싶은 것을 분명히 밝힌다면, 여러분은 다른 사람들을 겨냥한 다른 광고들을 만들 수 있습니다. 


인지도 

디스플레이 광고를 통해 달성하고자 하는 바를 간단하게 구분할 수 있는 방법은 고객 여정의 다양한 단계를 깔때기로 생각하는 것입니다.


맨 위에 있는 가장 넓은 부분은 인지도입니다. 다시 영화 팟캐스트 예시로 돌아가 보겠습니다. 가입자를 가입자로 만들기 전에 가입자가 있는지 알아야 합니다. 디스플레이 광고는 광범위한 대상 고객에게 다가갈 수 있는 방법을 제공함으로써 여기에서 여러분을 도울 수 있습니다.


따라서, 만약 여러분의 사업에 대한 인지도를 높이는 것이 목표라면, 여러분은 많은 청중들을 목표로 하고 좋은 첫인상을 만들기 위해 광고들을 사용하고 싶을 것입니다. 지금은 어떤 것이 누군가의 관심을 끌지 생각해 볼 좋은 때이다. 기억하세요, 그들은 여러분의 광고가 나타날 때 여러분을 적극적으로 찾고 있는 상태는 아닙니다.


당신의 영화 팟캐스트가 온라인에서 가장 인기 있는 영화인가요? 최고의 감독들과의 단독 인터뷰가 특징인가요? 이것들은 대단한 관심을 끄는 것일 수 있습니다. 여러분은 리치 미디어 비디오 광고에서 영화 팬들에게 여러분의 훌륭한 콘텐츠를 맛보게 하는 것을 고려할 수도 있습니다. 맞습니다. 목표를 설정하면 디스플레이 광고 캠페인을 전개할 때 도움이 됩니다.


각인 

깔때기의 다음 단계는 여러분에 대한 사람들의 의견을 형성하고 여러분이 팔고자 하는 것을 그들이 원할 때 그들이 여러분을 기억하도록 하는 것입니다. 따라서, 만약 이것이 여러분의 목표 중 하나라면, 여러분은 새로운 디스플레이 광고 캠페인을 만들 수 있습니다. 이 캠페인은 메시징을 사용하여 여러분의 경쟁 우위를 강화하고 어떤 것의 이점을 강조할 수 있습니다.  


이 시점에서는 이전에 사이트에 방문한 적이 있는 사용자를 포함하도록 청중을 조금 더 좁힐 수 있습니다. 아니면 당신이 제공하는 제품과 서비스에 정말 관심이 있는 사람들일 수도 있습니다.


고려 

깔때기의 다음 단계에서는 이미 귀사에서 제공하는 솔루션을 고려하고 있는 사람들에게 초점을 맞출 수 있습니다. 여기서는 제품이나 서비스가 무엇이 그렇게 훌륭한지 정확하게 인지시키면서 메시지를 세분화할 수 있습니다. 


그래서 당신의 영화 팟캐스트의 경우, 얼마나 많은 구독자를 보유하고 있는지 또는 행복한 고객의 증언을 활용할 수 있습니다. 명심하세요, 당신은 이 메시지로 모든 사람을 겨냥 하지는 않을 거예요. 이 광고들은 당신이 알고 있는 당신을 조사해 온 사람들을 대상으로 할 것입니다.


구매 

판매 깔때기의 마지막 단계는 구매입니다. 궁극적인 목표가 사람들이 유료 고객이 되도록 하는 것이라면 전환에 집중해야 합니다. 예를 들어, 여러분은 팟캐스트에 관심을 보였지만 구독자가 되지 않은 사람들을 대상으로 하는 특별 행사나 인센티브가 있는 광고를 사용할 수 있습니다.


이 시점에서는 특히 리타겟팅이 유용합니다. 기억하세요, 여러분은 여러분에 대해서 리서치를 어느 정도 한 사람들을 대상으로 그들이 여러분을 고려하도록 하고, 결국 구매로 전환되기를 원합니다. 음, 리타겟팅은 하나의 방법입니다. 그걸 이루기 위해서요. 그것은 사람들이 여러분의 웹사이트를 방문하거나 그들의 관심을 나타내는 특정한 일을 수행한 이후에 여러분의 광고를 보여줄 수 있게 해줍니다.


누군가가 광고를 발견한 후 팟캐스트 웹 사이트를 방문했다고 가정합니다. 몇 페이지를 훑어보고 구독 페이지까지 올라갔지만, 그렇게 최종적인 목표까지는 도달하지 못했습니다. 리타겟팅 캠페인을 통해, 이러한 근접한 행동을 한 사람들을 타겟으로 정의한 다음, 특정한 타겟을 대상으로하는 광고를 보여줌으로써 그들을 여러분의 웹 사이트로 유인할 수 있습니다. 이번에는 고객이 사이트를 방문하여 해당 구독 양식을 완료할 수 있습니다. 마치 당신이 새로운 고객을 얻은 것처럼요. 


디스플레이 광고에서 얻고자 하는 것을 정확히 정의하면 다양한 비즈니스 목표에 초점을 맞춘 캠페인을 만드는 데 도움이 됩니다. 따라서, 더 많은 사람들이 귀사의 비즈니스에 대해 알기를 원하든, 더 많은 방문자를 유료 고객으로 만들고 싶든 간에, 광고 디스플레이가 도움이 될 수 있습니다.




Hi!


If display advertising sounds like something that might be interesting to you before you start, it's important to understand what display does well and decide what your goals are. This could not only help you set the right expectations it could also help you focus and get the biggest benefit for your business.


So, what are you hoping to do with display advertising? Get your name out to people who might not know about you? Tell existing customers something new about your business? Bring customers back, again and again?


You can use display advertising to do all these things. But it helps to decide what makes sense for you and then builds your display advertising campaigns around those goals.


If you have lots of goals a single ad or a single campaign can't do it all. But don't worry, if you clearly lay out what you want to achieve upfront you can then build out different adverts targeting different people for all the right reasons.


A simple way to break down what you want to achieve with display advertising is to think about the different steps of the customer journey as a funnel.


The widest part at the top is awareness. Let's go back to our film podcast example. Before you can turn people into subscribers they need to know that you're there. Display advertising can help you here, giving you a way to reach a broad target audience.


So, if building awareness of your business is a goal you'll want to target a broad audience and use adverts to make a great first impression. This is a good time to think about what might catch someone's attention. Remember, they're not actively searching for you when your adverts show up.


Is your film podcast the most popular one online? Do you feature exclusive interviews with the best directors? These could be great attention-getters. You can even consider giving film fans a taste of your brilliant content in a rich media video advert. Right, setting goals can help guide you as you build out your display advertising campaigns.


The next stage in the funnel is all about shaping people's opinions of you and making sure that they remember you in the future when they want what you're selling. So, if this is one of your goals, you can create a new display advertising campaigns that use messaging to reinforce your competitive advantages and really highlight the benefit of whatever

product or service you offer.


At this point, you might narrow down your audience a bit more to include people who've been to your site before. Or maybe people who are really interested in the products and services you offer.


Next on the sales funnel is to focus on people who are already considering the solution you offer. Here you might really refine your message, zeroing in on what exactly makes your product or service so great. 


So, for your film podcast, you could talk about how many subscribers you have or use testimonials from happy customers. Remember, you won't be targeting everyone with this message. These adverts will be targeted to people who you know have been looking into you.


The last step in the sales funnel is the purchase. If your ultimate goal is to get people to become paying customers you need to focus on conversion. For example, you can use adverts with special offers or incentives targeted at people who you know have shown interest in your podcast but who haven't become subscribers.


Retargeting is especially useful at this point. Remember, you want to target people that you know have been researching you online and get them to consider you and eventually convert. Well, retargeting is a way

to accomplish that. It lets you show adverts to people after they visit your website or do specific things that indicate their interest.


Say someone visited your podcast website after spotting an ad. Looked through some pages and even made it all the way through to the subscription page, but didn't quite make that final leap. With retargeting campaigns, you can define these near misses as your target audience, then you can show this specific audience adverts to help entice them back to your website. This time they might visit your site and finish that subscription form. Just like that you've got yourself a new customer. 


Defining exactly what you want to get out of your display advertising will help you create campaigns that are focused on your different business goals. So, whether you want more people to know about your business or you'd like to turn more visitors into paying customers display advertising can help.




정리한 사람 하케터 - 현재 대기업 IT 회사에서 테크 마케터로 일하고 있습니다.

영상 저작권을 가진 사람 Digital Garage

번역한 사람 네이버 파파고

자막 추출한 사람 VREW

영상 출처 https://www.youtube.com/watch?v=B0yNXacaV3U


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