어쩌다 테크마케터
본 글은 구글이 운영하고 있는 유튜브 채널 Digital Garage의 콘텐츠를 정리 한 글입니다.
안녕하세요. 음, 여러분은 인터넷에서 이 모든 디스플레이 광고를 보셨고, 지금쯤 그것들이 어떻게 작동하는지 잘 이해하셨으면 좋겠어요. 여러분은 광고가 어디에 나타나길 원하는지에 대해 생각하는 것을 그만두고 싶어할 지도 모릅니다. 판매할 광고 공간이 있는 웹사이트를 어떻게 찾으며 어떻게 연결할까요?
자, 바로 이 부분에서 디스플레이 광고 네트워크가 등장합니다. 디스플레이 광고 네트워크는 당신이 광고하고 싶은 사업체와 판매할 공간을 가진 웹사이트를 연결하는 중간 상인과 같습니다. 이제 귀사에 적합한 웹 사이트에서 귀사가 광고주를 찾을 수 있도록 귀사가 어떤 도움을 줄 수 있는지 알아보도록 하겠습니다.
영화 리뷰 팟캐스트로 돌아가 보겠습니다. 팟캐스트를 광고할 특정 웹 사이트를 찾았다고 가정합시다. 몇 가지 옵션이 있습니다.
먼저, 사이트에 직접 연락하여 세부사항을 확인할 수 있습니다. 하지만 광고 기회를 제공하는 모든 웹사이트를 통해, 여러분은 이것이 꽤 시간이 많이 걸립니다. 이것이 바로 디스플레이 광고 네트워크가 필요한 이유입니다. 이들은 광고 공간을 판매하려는 웹 사이트와 기업을 연결하는 디스플레이 광고의 구매와 판매를 모두 처리합니다.
또 다른 방법은 기업과 웹 사이트가 함께 거래 관리에 도움을 주는 시장이라고 생각하는 것입니다. Google Display Network나 Yahoo 같은 네트워크 같은 곳에서 말이죠.
모두 다른 기능을 제공하지만, 대부분의 공통점이 있습니다. 무엇보다도, 그들은 웹사이트에 광고 공간을 광고하려는 사업체들과 연결 시켜 줍니다. 이러한 광고 공간을 제공하는 웹 사이트는 이러한 네트워크의 일부가 될 수 있습니다. 그리고 저는 광고를 내보내는 데 그들이 얼마의 돈을 기대하는지에 대한 최소한의 가격 책정과 같은 것들을 할 수 있습니다. 그런 다음 귀사는 해당 네트워크의 웹 사이트 전체에서 귀사가 원하는 지점에 입찰하여 귀사가 지불할 의향이 있는지 결정할 수 있습니다.
매 페이지마다 구매자와 판매자가 연결되고 광고지 체감권을 획득한 광고는 물론 각 네트워크마다 자체적인 규칙과 프로세스와 입찰 시스템이 있지만, 핵심은 구매자와 판매자를 매칭해 사용 가능한 광고지점을 채우는 것입니다.
광고 네트워크는 또한 두 가지 주요 경로를 통해 특정 대상을 대상으로 지정하는 데 도움이 될 수 있습니다. 광고가 표시되는 웹 페이지의 항목과 내용을 보는 사용자에 대한 일반 정보입니다. 청중을 찾기 위해 사용할 수 있는 정확한 기준이나 캠페인 실행 방법은 네트워크마다 다를 수 있습니다. 타겟팅은 당신의 광고를 적절한 사람들 앞에 내놓기 위해 필수적입니다.
효과가 있는 또 다른 일은 관련된 돈을 처리하는 것입니다. 광고를 사고 파는 것은 매일 매초마다 일어납니다. 광고 네트워크는 기업들로부터 돈을 모으고 광고를 보여주는 웹사이트에 돈을 지불합니다.
마지막으로 가장 중요한 것은 광고 네트워크가 데이터를 수집하고 기업과 공유한다는 것입니다. 그들은 여러분이 얼마나 많이, 얼마나 많이, 얼마나 많이 클릭했는지, 얼마나 많은 비용이 들었는지, 어디에 나타났는지, 그리고 이 모든 것들이 여러분이 목표로 삼은 웹사이트와 청중들 사이에 얼마나 다른지 말해줄 수 있습니다. 많은 네트워크에서는 웹 페이지를 추적할 수도 있으므로 웹 사이트에서 결과 변환을 적재하는지 여부를 확인할 수 있습니다.
웹을 통해 비즈니스를 홍보하기 위해 디스플레이 광고를 사용하려는 경우 광고 네트워크를 시작하는 것이 좋습니다. 광고 공간을 판매하려는 웹 사이트와 함께 모아줄 겁니다. 광고 네트워크는 여러분이 어디에서 광고를 볼 것인지, 그리고 누가 광고를 볼 것인지를 결정할 수 있도록 해줄 것입니다. 그들은 관련된 모든 사람들을 위해 돈을 관리해주죠. 또한 캠페인 진행 상황을 파악하는 데 필요한 데이터도 제공합니다.
Hi. Well, you've seen all those display ads all over the Internet and by now I hope you got a pretty good understanding of how they work.
You might want to stop thinking about where you want the ads to appear.
How do you find the websites with advertising space to sell and how do you connect them?
Well, that's where display advertising networks come in. Display advertising networks are like a middleman connecting businesses you want to advertise with websites with a space to sell.
Now let's find out how they can help your business find an advertiser on the right websites for you.
Let's go back to a film review podcast. Say you found a specific website you want to advertise your podcast on. Well, you have a few options here.
First, you could contact the site directly to work out the details. That's something that happens. But with all the websites out there that offer advertising opportunities, you can imagine that this is pretty time-consuming.
This is where display advertising networks come in. They handle both the buying and the selling of display ads linking businesses to websites that want to sell advertising space.
Another way to think of it is as a marketplace that brings businesses and websites together helping manage the transaction.
There are quite a few of these networks out there like Google Display Network or Yahoo!
And they all offer different features, but it's a few things most of them have in common.
First and foremost they all offer businesses looking to advertise ad space on the websites. Websites that offer these ad spaces can be a part of these networks. And I can do things like set minimum prices of how much money they expect for showing ads. Your business can then bid for the spot you want throughout the website in that Network deciding how much you're willing to pay.
Buyers and sellers are connected every single time page is loaded and the ads that win the right to feel the ad spot is shown, of course, each network has its own rules and processes and bidding systems, but the key is that they all match buyers and sellers to fill available ad spots.
Networks can also help you target specific audiences through two main routes. The topics of the web pages where the ad appears and the general information about the people viewing the content.
What're the exact criteria you can use to find your audience or the way you actually go about running your campaign could vary from network to network. Targeting is essential to get your ads in front of the right people.
Another thing that works do is to handle the money involved. Buying and selling ads happen every second of every day. And the Networth collect money from businesses and pay the websites that show the ads.
Finally and perhaps most importantly advertising networks collect and share data with businesses. They can tell you how many times you're at the shown, how many times they clicked on, how much they cost you, and where they have been showing up, and how all these vary between website and audiences you've been targeting. Many networks even let you track webpages so you can see if you Lads the resulting in conversions on your website.
If you want to use display advertising to promote your business across the web, the advertising networks are a great place to start. They'll bring you together with the websites that want to sell you ad space. They'll let you decide where your ads will be seen, and who will see them. They'll manage the money for everyone involved. They'll even provide you with the data you need to know how well your campaign is getting on.
정리한 사람 하케터 - 현재 대기업 IT 회사에서 테크 마케터로 일하고 있습니다.
영상 저작권을 가진 사람 Digital Garage
번역한 사람 네이버 파파고
자막 추출한 사람 VREW