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by 지식노동자 Dec 29. 2022

Markets & Price Signal

시장, 효율성 그리고, 가격 신호 이론


Crash course economics 19강 주제는 Markets, Efficiency, and Price Signals입니다.


Q. 자유시장경제와 중앙계획경제는 물건을 생산하는 의사결정에 있어 어떻게 다를까요?

In free market economies, supply and demand determine what gets produced, but in centrally planned economies, government agencies decide what gets produced.


Q. 과거 소련에서는 어떤 물건이 부족했나요?

There were shortages of consumer goods like soap, sugar and electronics.


Q. 중앙계획경제에서 벗어나 자유시장경제를 받아들인 나라는 어디인가요?

China and Cuba


Q. Productive efficiency는 어떤 것을 의미하나요?

Productive efficiency is the idea that products are being made at their lowest possible cost.

This means that there are no wasted resources and that raw materials, workers, and machines are being used to their fullest potential.


Q. 자유 시장 시스템에서 어떤 이유 때문에 자원을 낭비하지 않을 인센티브가 있나요?

They want to maximize profit.


Q. 생산된 물건이 소비자가 사고 싶어하는 것과 동일한 물건이라면 어떤 효율성이 있다고 보나요?

Allocative efficiency


Q. 중앙계획경제는 어떤 점에 있어서 어려움이 있나요?

Central planners have a difficult time getting accurate feedback about what consumers actually want.


Q. 가격신호란 특정 물건의 가격이 높으면 사람들이 그 물건을 원한다는 것을 회사에 알립니다. 회사는 이러한 가격 신호를 사용하여 어떤 것을 결정할까요?

Companies use these price signals to decide what to manufacture.


Q. 선물을 주는 것이 많은 사람들이 정말로 원하지 않는 것을 얻는다는 것을 의미할 때 경제학자들은 선물을 주고 받는 행위를 어떻게 생각할까요?

Inefficient use of resources


Q. 이상적인 완전 자유시장에서 경쟁이 높아지면 가격과 (물건과 서비스의) 질은 어떻게 될까요?

Competition keeps prices down and quality up


Q. 시장이 완벽하지 않기 때문에 경제학자들은 정부가 사회 복지를 개선하기 위해 어떤 조치를 권고하나요?

Economists encourage the government to either regulate or take direct control of certain markets.


Q. 비상시 판매자가 음식과 물과 같은 물건의 가격을 올리는 것을 뭐라고 할까요?

Gouging


Q. 기업이 긴급 상황에서 가격을 올려 고객을에게 피해를 주는 근본적인 이유는 무엇일까요?

A desire to earn profit


Q. 원가 이하로 가격을 낮춤으로써 경쟁업체를 몰아내려는 가격 정책을 뭐라고 하나요?

Predatory Pricing


Q. Predatory Pricing 관련하여 Walmart는 독일에서 어떤 일이 있었나요?

The U.S. has decided that Walmart’s prices are legitimate even if low, but in 2000, Germany ordered Walmart to raise its prices so competitors could survive.

Walmart closed its stores there in 2006.

Wal-Mart pulls out of Germany

The world’s largest retailer, Wal-Mart, has made a rare admission of failure by selling its hypermarket chain in Germany at a loss of $1bn (£530m) after failing to convert the country’s shoppers and regulators to its low-price, American-style trading.


Q. 자본주의 체제의 소비자는 달러로 투표할 수 있습니다. 예를 들어, 회사가 근로자를 부당하게 대하면 소비자는 어떤 행동을 할 수 있나요?

Consumers can decide to not buy from that company.


수고하셨습니다.



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