미술평론가 최철주|현대미술 현대미술평론 현대미술가평론 현대미술작품평론21
현대미술평론가 최철주|현대미술평론, 현대미술가평론, 현대미술작품평론 Modern Art Criticism [21] Contemporary art critic Louis Choi Chul-joo is a contemporary art critic who examines the aesthetic values, processes, and artistry of photography, cartoons, art, and design, and approaches the meaning of a work with the theory of visual art. Picture-speaking language structure is a gaze reality image in which the image of abstract desire seems to be the semantic structure of the concept of desire. Art critic Choi Chul-joo approaches the aesthetic value, process, and artistry of contemporary art criticism with the concept of desire abstract design along with contemporary art criticism. His criticism refers to the theory of visual art in which the artistry of photography, cartoons, art, and design approaches the meaning of a work in the language structure and criticizes the reality of the concept of desire./ Contemporary Art Review with Visual Art of the Story of Contemporary Art Critic Louis Choi Chul-joo & A modern art review that examines the aesthetic value, process, and artistry of photography, cartoons, art, and design, and approaches the meaning of the work with the theory of visual art: Louis Choi Chul-joo, the intersection of desire outside the window: 빛의 가역적 그림자 속의 개념을 욕망의 실제 이미지로 유도적으로 조명함으로써 이미지의 언어적 의미와 실제 현상을 수학처럼 명확하게 구현한다.
실재 이미지 속에 무의식적 욕망 개념의 심리적 벡터로 구성된 특정 대상과 주체로서 욕망이 서로의 시선으로 한 지시 벡터가 대립하여서 결핍된 욕망을 연출시킨다.
이렇게 수학은 욕망 개념에 의해서 추상적 과학으로 한 공리로서 추상 디자인을 거쳐 언어적 의미의 외적 구조에 근거하지 않고 구체적인 현상으로서의 실재로 귀결한다.
Louis Choi Chul-joo, the intersection of desire outside the window
창문밖 욕망의 교차점
욕망의 구조를 이루는 가역적 빛이 교차하는 창문은 시간성에 따른 여러개 욕망의 교차점을 마주할 수 있다.
욕망의 교차점은 창문을 통해서 욕망의 선택자가 욕망 개념으로서의 이중적 자리를 만들고 그 이중적 자리에서 욕망의 선택자가 주체로서 원하는 추상적으로 결핍된 욕망 구조의 의미적 실체로서 실제 이미지로 부상하고자 하는 욕망 개념의 언어적 의미를 추월한다.
창문밖 주체로 생성된 욕망은 추상적 욕망 개념의 언어적 의미로 돌출된 결핍된 욕망이 주체의 욕망을 지배하여서 그 욕망의 주체를 상실하게 만들고 분열하여서 감소된 욕망이 욕망을 지배하는 결핍된 욕망과 동일시 된다.
존재로서 실재 이미지는 사후성(Nachtrӓglichkeit)에 따라 결론지어진 욕망에 의해 추상적 욕망의 개념을 현실로 변환함으로써 특정 대상의 내재적 본질을 현존하는 실존적 이미지로 드러냅니다.
이것은 욕망의 대상 공간에 가역적 빛의 음영이 접하지 않고 또 하나의 빈 공간에 현재와 교차점을 이룬다. 그 교차점에서 또 다른 대상과 접할때 그 대상의 공간의 시간성과 접한다.
따라서 결핍된 욕망의 대상물울 욕망의 주체로서 하나의 빛이 여러 대상과 접할때 현존 하는 대상과 과거의 대상이 하나의 자리에서 여러개의 시간성에 따른 빛의 자리를 만들고 무의식과 의식의 교차점을 이룬다.
시간성의 빛으로 보이는 욕망은 거리를 차이로서 실재 이미지의 벙향과 크기가 구분된 현재의 형태와 교차한다.
이것은 연못에 비친 욕망의 대상이 추상적 욕망 개념과 동일시하려는 자아로서 욕망이 연출한 언표적 이미지를 생성하는 의식운동을 한다.
따라서 시간성으로 구분되는 욕망은 서로 다른 형태의 욕망이 서로 교차하여 점진적인 욕망의 변화를 만들어내는 의식적 움직임이며, 욕망은 가역적인 빛의 그림자 속에서 실제 이미지로 나타납니다. 이는 시간성에 따라 달라지는 문화적 배경과 기존 사물을 보고 싶은 타인의 욕망이 교차하는 것입니다.
욕망의 교차점에서 만나는 욕망의 결핍은 물체의 구조에 의해 가역적인 빛의 그림자로 지정된 장소에서 이미지를 교환합니다.
또한 주체로서 욕망은 욕망의 선택자로서 욕망 개념의 필연성으로서 추상적 존재를 유지하고 욕망의 결핍을 특정 장소의 이미지로 교환하며, 그 결과 언어적 의미를 해석하는 현실의 이미지를 욕망의 대상으로 명시한다.
욕망 개념의 선택자는 타자의 욕망에 의해 특정 대상을 실제 이미지로 강제하고, 시간성을 가진 가역적인 빛의 그림자가 이미지의 방향을 형성하며, 욕망 개념과 반대 방향의 벡터가 연결되어 이미지로서 욕망의 결핍을 이미지로 연출한다.
그 욕망을 라캉은 1971년11월4일 강의를 통해서 응시로서 결핍된 욕망을 존재로서 수학적 기호로 수학소(數學素)라고 말했다.
명제로서 수학(mathematical statement) 욕망을 논리적으로 판단하는 언어적 의미를 담고있다. 이것은 결핍된 욕망이 특정한 대상을 정할 수 있도록 언어적 의미를 실재의 대상을 정하여서 욕망 개념을 실재 이미지와 구분하지 않고 동일한 욕망으로 판단하여서 일관된 욕망의 의미를 의식운동으로 경험할 수 있는 특정 자리를 욕망의 교차점에서 구성한다.
타자의 욕망을 욕망의 교차점에서 벡터의 수치 이미지로 전환할 수 없지만 결핍된 욕망 구조에 실재 이미지를 제한하고 소외된 언어적 의미로서 추상적 타자의 욕망을 실제화 한다.
빛의 가역적 그림자 속의 개념을 욕망의 실제 이미지로 유도적으로 조명함으로써 이미지의 언어적 의미와 실제 현상을 수학처럼 명확하게 구현한다.
실재 이미지 속에 무의식적 욕망 개념의 심리적 벡터로 구성된 특정 대상과 주체로서 욕망이 서로의 시선으로 한 지시 벡터가 대립하여서 결핍된 욕망을 연출시킨다.
이렇게 수학은 욕망 개념에 의해서 추상적 과학으로 한 공리로서 추상 디자인을 거쳐 언어적 의미의 외적 구조에 근거하지 않고 구체적인 현상으로서의 실재로 귀결한다./ 글. 현대미술평론가 최철주 (문화디자인박사)
Louis Choi Chul-joo, the intersection of desire outside the window
Choi Chul-joo's concept of desire Abstract design concept is a new abstract art methodology that embodies modern abstract concepts transformed from Romanticism to Abstract as real images, starting from the modern art movement.
One conceptual art creates a dual place with the concept of the selector's desire rather than abstract, overtakes abstract conceptual art in the dual place, and repeatedly designs a reality image as a semantic entity with the abstractly deficient desire structure desired by the selector as the subject.
The conceptual aesthetics of figures that design the reality of desire are the result of designing a lack of empirical desire to abstract aesthetic experience into objective reality as a value of life, and formative value is obtained from real images by satisfying the lack of necessary objects.
Here, the object of desire is insufficient and follows the other's concept of desire to obtain semantic correlation through empirical consciousness movements.
Therefore, the actual image as a structure of desire has an aesthetic value that conforms to the conventional practice by omitting shadow images from the real world and placing them in the range of light due to the concept of desire, and settles in the structure of the real subject and the essence of reality. By inductively illuminating the concept in the reversible shadow of light, it clearly embodies the linguistic meaning of the image and the real phenomenon.
By inductively illuminating the concept in the reversible shadow of light as a real image of desire, the linguistic meaning and real phenomena of the image are clearly embodied like mathematics.
As a specific object and subject composed of the psychological vector of the concept of unconscious desire in the real image, the instruction vector in which desire is opposed to each other's gaze creates a lack of desire.
In this way, mathematics is an abstract science based on the concept of desire, which goes through abstract design as an axiom and results in reality as a concrete phenomenon rather than based on the external structure of the linguistic meaning.
Louis Choi Chul-joo, the intersection of desire outside the window
the intersection of desire outside the window
A window where reversible light intersects that makes up the structure of desire can face multiple intersections of desires according to temporality.
Through the window at the intersection of desire, the selector of desire creates a double place as a concept of desire and overtakes the linguistic meaning of the concept of desire to emerge a real image as the semantic substance of the abstractly deficient desire structure desired by the selector of desire as the subject.
Desire created as a subject outside the window is identified with the lack of desire in which the deficient desire protrudes into the linguistic meaning of the concept of abstract desire dominates the subject's desire, causing the subject of that desire to be lost, and the reduced desire is identified with the deficient desire that dominates desire.
Existential images reveal the intrinsic nature of a particular object as an existing existential image by transforming the concept of abstract desires into reality by desires concluded according to ex post facto characteristics (Nahtraglichate).
This does not come into contact with the reversible shade of light in the target space of desire, but forms a form that intersects the present in another empty space. When it comes into contact with another object at that intersection, it comes into contact with the temporality of the object's space.
Therefore, when light encounters multiple objects as subjects of a desire to be the object of insufficient desire, existing and past objects create a place of light according to multiple temporality in one place and form a point where desires intersect between unconscious and consciousness.
Desire seen as the light of temporality intersects with the difference in distance from the current form in which the direction and size of the actual image are separated.
It is an ego that tries to grasp the object of desire reflected in the pond as a concept of abstract desire, and performs a conscious movement that creates an expressive image generated by desire.
As a result, desire, divided by temporality, is a conscious movement in which different forms of desire intersect with each other to produce a gradual change in desire, and desire appears as a real image in a shadow of reversible light. This is the intersection of the desire to face reality between the cultural background that varies according to temporality and the desire of others to see existing objects.
The lack of desire that meets at the intersection of desire exchanges images in a place specified by the structure of the object as a reversible shade of light.
In addition, as a subject, desire maintains an abstract existence as the inevitability of the concept of desire as a selector of desire and exchanges the lack of desire into an image of a specific place, the image of reality that interprets linguistic meaning as a result is specified as an object of desire.
The selector of the concept of desire forces a specific object into a real image by the desire of the other, a reversible shadow of light with temporality forms the direction of the image, and a vector in the opposite direction to the concept of desire is connected to create a lack of desire as an image.
In a lecture on November 4, 1971, Lacan said that desire is a mathematical sign and that a lack of desire is a mathematical element.
As a proposition, a mathematical statement has a linguistic meaning that logically judges desire. It determines the linguistic meaning so that the lack of desire can determine a specific object, judges the concept of desire as the same desire without distinguishing it from the actual image, and does not distinguish the concept of desire from the actual image by constructing a specific place where the meaning of consistent desire can be experienced as a conscious movement at the intersection of desire.
Although it is not possible to convert the other's desire to a numerical image of a vector at the intersection of desire, it limits the real image to the deficient desire structure and realizes the abstract other's desire as an alienated linguistic meaning.
By inductively illuminating the concept of the reversible shadow of light as a real image of desire, the linguistic meaning and real phenomena of the image are clearly embodied like mathematics.
As a specific object and subject composed of the psychological vector of the concept of unconscious desire in the real image, the instruction vector in which desire is opposed to each other's gaze creates a lack of desire.
In this way, mathematics is an abstract science based on the concept of desire, which goes through abstract design as an axiom and results in reality as a concrete phenomenon rather than based on the external structure of the linguistic meaning./ Writing. Choi Chul-joo, a contemporary art critic (Doctor of Cultural Design)