brunch

You can make anything
by writing

C.S.Lewis

by 삼육공컴퍼니 Jun 07. 2024

124년 정관장 노하우로 탄생한정관장 랩(:LAB)

360 Experience


정관장 노하우로 탄생한 건강기능 식품 브랜드

정관장- 정관장 랩 (:LAB)



Client : KGC인삼공사

Project : KGC인삼공사 건강기능식품 브랜드 개발

Scope : Brand Name, Brand Story, Brand Slogan



Project Role & Responsibility



Project Management: Yehyun Lee 

Brand Name Concept: Yehyun Lee, Minjung Jang, Seoyoung Sung, JinHae Kim, Haneul Nam

Brand Name: Yehyun Lee, Minjung Jang, Seoyoung Sung, Jinhae Kim, Haneul Nam




출처 : 정관장 공식 홈페이지(https://www.jungkwanjang.co.kr/)
출처 : 정관장 공식 홈페이지(https://www.jungkwanjang.co.kr/)



Project Issue & Background



JUNG KWAN JANG LAB was emerged on the foundation of JUNG KWAN JANG's 124 years of expertise.

KGC Ginseng Corporation's health functional food brand, JUNG KWAN JANG LAB, 

renowned for holding the top position in health functional foods in Korea and exporting to over 400 countries, has embarked on a new journey.


24년 정관장의 노하우와 전문성으로 탄생한 브랜드, 정관장 랩(:LAB)

건강기능식품 국내 1위, 400여개국에 수출하고 있는 브랜드 ‘정관장’을 보유한 KGC인삼공사의 종합건강 브랜드 정관장랩(:Lab)이 새로운 항해를 시작했습니다.



KGC Ginseng Corporation is the premier health functional food company in Korea.

Leveraging its 120-year history and tradition, it has gained global recognition beyond Korea.

However, responding to changes in the market has become necessary, given the rapidly increasing growth rate of the non-red ginseng dry food market compared to the recent growth rate of the red ginseng market.


KGC 인삼공사는 명실공히 국내 최고의 건강기능식품 기업입니다.

120여년의 역사와 전통을 바탕으로 한국을 넘어 세계에서도 인정받고 있습니다.

다만, 최근 KGC의 주력 시장인 홍삼시장 성장률 대비 비홍삼 건기식 시장의 성장률이 급격히 상승하고 있었으며, 따라서 이러한 시장 변화에 대응이 필요한 시점이었습니다.


It was a moment when we needed to explore new opportunities and bolster competitiveness in the health functional food market, particularly in the non-red ginseng sector.

Consequently, we undertook the development of a new health functional food brand in collaboration with "360 Company."


이에 따라 비홍삼분야의 건강기능식품 시장에서 새로운 기회를 모색하고 경쟁력을 강화하기 위해

새로운 건강기능식품 브랜드를 360컴퍼니와 함께 개발하게 되었습니다.



Project Results




JUNG KWAN JANG stands as an overwhelmingly dominant leading brand in the red ginseng sector. 

Therefore, the necessity for a new brand possessing a similar 'representative' status as JUNG KWAN JANG in the non-red ginseng sector has been raised.


정관장이 홍삼분야에서 시장내 압도적인 리딩브랜드로 존재하고 있는 만큼,

비홍삼분야에서도 정관장과 같은 ‘대표성’을 가진 새로운 브랜드 개발의 필요성이 제기되었습니다.


To secure representativeness, it was necessary to

1) establish a comprehensive concept encompassing the entire health functional food category, 

2) adopt a strategic approach to enhance brand competitiveness through a connection with JUNG KWAN JANG, and 

3) express the philosophy and advanced expertise of KGC Ginseng Corporation, 

which has been creating a healthier tomorrow for over 120 years, through the brand name LAB.


대표성 확보를 위해서는

1) 건강기능식품 전체를 아우르는 개념이 필요하였고,

2) 정관장과의 연결을 통해 브랜드 경쟁력을 제고시키는 전략적인 접근이 필요하였으며,

3) 120여년간 더 건강한 내일을 만들어 온 KGC인삼공사의 철학과 앞선 전문성을 LAB이라는 브랜드로

표현하였습니다. 


The development of a brand name linked with JUNG KWAN JANG effectively conveyed its brand competitiveness to the new brand.

This name, succinct yet conveying a sense of expertise, incorporates the keyword "RAP" to evoke a professional atmosphere, while also encapsulating KGC's technological prowess.


브랜드 네임을 강하게 연계하여 정관장의 브랜드 경쟁력을 신규 브랜드로 효과적으로 레버리지 할 수 있었으며, 간결하면서도 전문성이 느껴지는 랩이란 키워드를 활용하여 KGC의 기술력까지 담아 낸 명칭입니다.



정관장랩(:LAB)의 핵심 컨셉

The concept of the new brand is 'Global Health Functional Food Scout.'

This reflects KGC Ginseng Corporation's role as a global scout for health functional foods, 

where it meticulously curates outstanding ingredients and formulations from around the world.

The vision is to offer consumers an experience of innovative products that redefine the landscape of health and well-being.


새로운 브랜드의 컨셉은 ‘글로벌 건강기능식품 스카우터’ 입니다.

이는 KGC인삼공사가 글로벌 건강기능식품 스카우터로서 전 세계의 우수한 원료, 제형 등을 엄선하여 소비자가 혁신적인 제품 경험을 선사하고자 하는 비전을 담았습니다.


출처 : 정관장 공식 홈페이지(https://www.jungkwanjang.co.kr/)


JUNG KWAN JANG LAB has currently launched two high-dose vitamin products, and plans to continue introducing safe and essential products that consumers can trust and choose in the future.

정관장랩은 현재 고함량 비타민 제품군 2종을 출시했으며, 앞으로 각종 건강기능식품 정보의 홍수에 살고 있는 소비자들이 믿고 선택할 수 있는 안전하고 꼭 필요한 제품을 지속적으로 선보일 예정입니다.


출처 : 정관장 공식 홈페이지(https://www.jungkwanjang.co.kr/)



정관장랩(:LAB)의 미션


1. We aim to provide customers with better products by incorporating innovative elements such as new materials and formulations.

2. We strive to discover and research new materials and innovative formulation technologies from around the world to offer consumers new experiences.

3. Beyond playing a leading role in the health functional food market, we aspire to present customers with new possibilities.


1. 새로운 소재, 새로운 제형 등 혁신적인 요소를 도입하여 고객들에게 더 나은 제품을 제공하고자 합니다.

2. 세계 곳곳에 있는 새로운 소재와 혁신적인 제형 기술들을 발굴하고 연구하여 소비자들에게 새로운 경험을 선사하고자 합니다.

3. 건강기능식품 시장에서 주도적인 역할을 넘어 고객들에게 새로운 가능성을 제시하고자 합니다.



Project를 마치고



A new brand, 'JUNG KWAN JANG LAB,' has been recently launched under the vision 'Earth to Health' by JUNG KWAN JANG.

As a global health functional food scout, we look forward to presenting consumers with products that are essential, offering new experiences and possibilities.


Earth to Health(토양에서부터 고객의 건강까지 최상의 품질을 제공한다)는 목표를 가지고 있는 

정관장의 이름으로 새롭게 출시된 정관장랩(:LAB)

글로벌 건강기능식품 스카우터로써 소비자들에게 꼭 필요한 제품을 바탕으로 

소비자들에게 새로운 경험을 선사하여 

고객들에게 새로운 가능성을 제시하기를 바랍니다.



#360 #360컴퍼니 #360company #브랜드 #브랜드개발 #정관장 #KGC #브랜드네이밍 #네이밍 

#브랜드네임 #브랜드슬로건 #브랜드스토리 #정관장랩 #건기식브랜딩 #식품브랜딩

작가의 이전글 본캐를 숨겨라! 부캐로 브랜드 이미지 전환
작품 선택
키워드 선택 0 / 3 0
댓글여부
afliean
브런치는 최신 브라우저에 최적화 되어있습니다. IE chrome safari