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잘못된 견해를 바로 잡는 것

영화 선사의 대승 법문

by 현안 XianAn 스님

법문일 2013년 11월 3일

Correcting wrong views

잘못된 견해를 바로 잡는 것

받아쓰기 및 번역: 현공 스님


Thank you for coming to attend Medicine Master Buddha assembly. The Medicine Master Buddha is one of the major Dharmas that Shakyamuni Buddha brought to this world. You notice that the first thing we did, after offering the incense, making offering to the Buddha is we do repentance, we do repentance.

약사불 법회에 와서 참여해주신 여러분, 고맙습니다. 약사부처님은 석가모니 부처님께서 이 세상에 가져오신 주요 법 중 하나입니다. 여러분이 알고 있듯, 우리가 부처님께 향을, 공양을 올린 후에 처음으로 한 것이, 우리는 참회를 했습니다. 우리는 참회를 했습니다.

That’s important because people fail to understand that you need to repent when you cultivate. Why? Because it eradicates a lot of your karmic obstructions that will prevent you from getting what you want. Ok?

그건 중요한 일입니다. 왜냐하면 사람들은 수행할 때 참회를 해야 한다는 걸 이해하지 못합니다. 왜 그렇습니까? 여러분이 원하는 것을 얻지 못하게 막는 여러분의 수많은 업장을 소멸해주기 때문입니다.

This is one of the superiority aspect of Mahayana. Why is that? Today repentance, if you sincerely repented, then you successfully erased a lot of your karmas already. This is what we help for you. You come to the temple, this particular days, in order to eradicate your karmic obstructions. Ok?

이것이 대승의 수승한 특징 중 하나입니다. 왜 그렇습니까? 오늘 참회에서, 여러분이 정성스럽게 참회했다면, 여러분은 이미 수많은 업보를 성공적으로 지웠습니다. 우리가 여러분을 위해 돕는 것입니다. 여러분이 딱 이 날에 여러분의 업장을 소멸하기 위해 절에 옵니다. 오케이?

This is, by the way, if you were to do on your own at home, it’s not gonna be as effective as you were to do like today at temple because you receive help in eradicating obstructions. Ok?

그나저나, 여러분이 집에서 혼자 했다면, 오늘처럼 여기 절에서 하는 것만큼 효과적이진 않을 겁니다. 왜냐하면 여러분이 업장을 지우는 데 도움을 받기 때문입니다. 오케이?

This is first thing you need to do. in order to get benefit from Medicine Master Buddha’s Vow power. You see, Medicine Master Buddha is known as the Buddha who quells disasters and lengthens life. Why is that? Because he has great affinities with living beings of the Saha world. So before he became the Medicine Master Buddha, he made 12 great Vows.

여러분이 약사부처님의 원력으로부터 이로움을 얻기 위해서 여러분이 해야 할 첫 번째 일이 이것입니다. 여러분, 약사부처님은 재앙을 멸하고 수명을 연장해주시는 부처님으로 알려지셨습니다. 왜 그렇습니까? 왜냐하면 약사부처님께선 사바세계의 중생과 큰 인연이 있으시기 때문이십니다. 그래서 그 분께서 약사부처님이 되시기 전에 12대원을 세우셨습니다.

So I thought I would tell you a few stories about Medicine Master Buddha’s, but I feel that maybe it tend to be long one. So maybe we should first start with reminding ourselves, what is that Medicine Master Buddha would do, can do for us if we are sincere.

그래서 난 여러분에게 약사부처님에 관한 얘기 몇 가지를 해주려 생각했습니다. 하지만, 아마 긴 얘기가 될 것 같다고 느꼈습니다. 그래서 약사부처님께서, 만약 우리가 정성스럽다면 우리를 위해 무얼 해주실 수 있는지 상기하는 것으로 시작해야겠습니다.

The first vow he has is that to illuminate, brighten countless realms with his radiance, with his lapis lazuli radiance. And enabling anyone to become a Buddha just like him. Ok? What does it have to deal with you? If the Medicine Master Buddha is shining his light right now from the Eastern Pure land and it is bestowing blessings upon us. So that we have the blessings to become a Buddha. Just like him.

약사부처님께서 세우신 첫 번째 서원은 약사부처님의 유리광으로, 셀 수 없는 법계를 빛으로 비추고 밝게 하는 것입니다. 그리고 누구든 약사부처님처럼 부처가 되게 하는 겁니다. 오케이? 이게 여러분과 무슨 상관입니까? 약사부처님께서는 지금 당장도 동방 정토에서 빛을 발하시고 그게 우리에게 복을 주고 있습니다. 그렇게 해서 우리가 그 분처럼 부처가 되는 복을 가집니다.

The Buddhism is egalitarian. They want us to be just like they are. The Buddhas. Any questions about that.

불교는 평등주의입니다. 부처님들은 우리가 그분들처럼 되길 원하십니다. 부처님들께선 말입니다. 관련 질문 있습니까?

Ok, Number 2. To awaken the mind of sentient beings through his light of lapis lazuli. You see, in Buddhism, his first two vows clearly indicate you what is priority. What’s really important in Buddhism, So he shines his light on you and help you open your wisdom. It lights the dark corners of our mind, we can see more clearly. ok? That’s very important in Buddhism. The reason that you suffer is because you don’t understand, you make the wrong decisions.

오케이, 두 번째. 그 분의 유리광으로 유정의 마음을 일깨웁니다. 여러분, 불교에서, 약사부처님의 처음과 두 번째 서원은 뭐가 우선인지 명확히 제시해줍니다. 불교에서 정말로 중요한 게 뭔지 말입니다. 그래서 약사부처님께서는 우리에게 빛을 발하시여 우리가 지혜를 열도록 돕습니다. 우리 마음의 어두운 구석을 비춰서 우리가 더 명확히 볼 수 있도록 말입니다. 오케이? 그건 불교에서 매우 중요한 일입니다. 여러분이 괴로워하는 이유는 여러분이 이해하지 못하고 잘못된 결정을 하기 때문입니다.

When you create the wrong karmas, then you have to undergo retribution of such karmas. That’s when you suffer. Ok.

여러분이 잘못된 업을 지으면, 여러분은 그런 업의 과보를 겪어야만 합니다. 그럴 때 여러분이 괴로워합니다. 오케이.

Number 3, buy sentient beings whatever material they need, require. Let’s face it. The reason we cultivate, first of all, is that we get something out of cultivation. So practically speaking, we can’t cultivate unless we have things we need materially. He said, if you practice this Medicine Master Buddha Dharma, then you have ample material needs. Ok?

세 번째. 중생이 물질적으로 필요하고 요구하는 것이 무엇이건 사주십니다. 터놓고 말합시다. 여러분이 무엇보다도 수행하는 이유는 여러분이 수행으로부터 무언갈 얻기 때문입니다. 그래서 사실상 우린 물질적으로 필요한 게 없다면 수행할 수 없습니다. 약사부처님께서는, 우리가 약사불법을 수행한다면, 물질적으로 필요한 게 충분히 있을 거다, 라고 말씀하고 계십니다. 오케이?

Number 4, to correct teratical views and inspire beings toward the path of the Bodhisattva. Basically he says that you have certain erroneous beliefs. And the Medicine Master Buddha will help you correct those views, eradicate those views and have the proper sense of direction, help you put on the road to Buddhahood. Ok. Any questions about this. Ok.

네 번째, 무서운 견해를 바로잡고 중생을 고무시켜 보살도로 향하게 합니다. 여러분에게는 어떤 잘못된 믿음들이 있습니다. 그리고 약사부처님께서는 그런 견해들을 바로 잡고, 소멸시키고 바른 방향감을 갖게끔, 여러분이 불과로 가는 길에 오르게끔 도와주실 겁니다. 오케이. 여기 관련 질문 있습니까? 오케이.

You don’t understand how important this is. Because you know, if you have erroneous views then it will bring you, put you in a wrong direction. You know, if you have an erroneous view, if you go into wrong directions, no matter how hard you work, no matter how long you work, you still go on wrong direction. Ok.

여러분은 이게 얼마나 중요한지 이해하지 못합니다. 왜냐하면 여러분에게 잘못된 견해가 있다면 그건 여러분을 잘못된 방향에 들게 됩니다. 여러분, 잘못된 견해가 있다면, 잘못된 방향으로 간다면 얼마나 열심히 노력하건, 얼마나 오래 노력하건 여러분은 여전히 잘못된 방향으로 갑니다. 오케이.

You see, a lot of people ask me. How do I find a good knowing advisor as Mahayana people advocate. The reason we stress in Mahayana the importance of drawing near to good knowing advisor is because good knowing advisors will help correct and remedy your erroneous views that you cannot see yourself. Yes.

여러분, 수많은 사람들이 내게 묻습니다. 대승 사람들이 주창하듯 선지식을 찾으려면 어떻게 하죠? 우리가 대승에서 선지식을 친근히 하는 것의 중요성을 강조하는 이유는 선지식은 여러분 스스로는 볼 수 없는 잘못된 견해를 바로 잡고 치료해주게끔 도와줄 것이기 때문입니다. 네.

(inaudible) 3 erroneous views? You want only three? Ok. (Ten?) Someone will help ? mention, some of erroneous views that you might have or your friends might have. Anyone? There must be twenties today. Yes, (inaudible) What? Greed, hatred, ignorance. We are talking about, he’s talking about more subtle. Views. What you believe to be true. Right. You take it for granted. You don’t question. You, something, you don’t question. You rarely question. Ok.

(청중 질문 안 들림) 세 가지 잘못된 견해? 너 지금 고작 세 개만 원하니? 오케이. (그럼 10개는요?) 누가 ? 좀 도와주십시오. 여러분이나 혹은 여러분 친구가 가졌을 수도 있는 어떤 잘못된 견해가 있습니까? 누구 있습니까? 오늘 스무 여개는 되겠군. 네. (청중 안 들림) 네? 탐, 진, 치. 우리는, 그는 지금 더 미묘한 것들을 얘기하고 잇습니다. 견해 말입니다. 여러분이 사실이라고 믿고 있는 것들 말입니다. 예. 여러분이 당연하게 여기는 것들. 여러분이 의문을 품지 않는 것들. 여러분이 질문하지 않는 어떤 것들 말입니다. 여러분이 거의 묻지 않는 것. 오케이.

MS is windows 8, Apple is IOS 7. You don’t question it because you are right on top of it. You don't’ question your platform. You don’t question your foundation.

MS는 윈도우 8이고, 애플은 IOS 7입니다. 여러분은 거기에 대해 의문을 품지 않습니다. 왜냐하면 여러분이 바로 그 위에 있기 때문입니다. 여러분은 여러분이 서 있는 단에 대해선 의문을 품지 않습니다. 여러분은 본인의 기반에 대해 의문을 품지 않습니다.

Yes, Vickie. Science can answer everything. Or Scientists know everything.

Yes. The View of self. The View of others, the view of living beings. View of life span. You forgot the forth one, 택스. After three years going Vajra sutra lecture, you still forgot the forth one?

네, 비키. 과학이 모든 답을 해줄 수 있다. 혹은 과학자들은 모든 걸 알고 있다. 네. 아상, 인상, 중생상, 수자상. 택스, 네 번째 걸 잊어먹었군. 금강경 강설 3년이나 하고 있는데 여전히 네 번째를 까먹습니까?

The 4 errorneous view that is repeatedly brought out and tried to squash it in Vajra Sutra is view of the self. The self doesn’t exist. The view of others don’t exist, either. You discriminate between you and others. That’s the wrong view. You and others are one and the same. So where are living beings? (청중 이름 같음) said how come you never told me about this? It’s true. Ok.

금강경에서 반복적으로 나오고 뭉개버리려 하는 네 가지 견해. 자기에 관한 견해입니다. 자기는 존재하지 않습니다. 타인에 관한 견해도 존재하지 않습니다. 여러분은 본인과 남을 분별합니다. 그건 잘못된 견해입니다. 여러분과 타인은 하나이자 똑같습니다. 그러니 중생이 어디있겠습니까? (청중 이름)은 어째서 이런 말을 내게 해주지 않았죠, 라고 합니다. 그렇습니다. 오케이.

You know, the scientific view that is not wrong, is that all of us are basically, let’s say a self within a big organism. We are all the same. We are all the same substance. It’s hard to believe. This is why the Buddha is so wise. Because he sees, he sees so clearly that are all the same. That’s what he said it’s not because of philanthropy or because of stupidity or trying to impress you that I want you to be same as me.

여러분, 우리 모두가 사실 말하자면 거대한 유기체 속에 있는 하나의 자아라는 과학적 견해는 틀리지 않았습니다. 우리는 모두 같습니다. 우리는 모두 같은 체를 지닙니다. 믿기 힘들겠지만 말입니다. 이래서 부처님께서 매우 현명하십니다. 왜냐하면 부처님께서는 매우 선명하게 우리 모두가 똑같다는 것을 보시기 때문입니다. 그래서 부처님께서 너희가 나와 똑같아졌으면 한다, 고 말씀하시는 겁니다. 박애주의 혹은 우치 혹은 여러분에게 인상을 주기 위해 그러시는 게 아닙니다.

Because, why he said, because basically you are the same as me already. You just don’t know about it. That’s all. Nothing extraordinary but by view that I want you to be the same as I am. Because you are the same and don’t realize it. That’s all. It’s just a fact as far as the Buddha’s concern we are all the same. Black or white, old or young, ok. Rich or poor. We are all the same.

왜냐하면, 부처님께서는 사실 너희는 이미 나와 똑같다. 그저 너희가 그걸 모를 뿐이다, 라고 말씀하셨습니다. 그게 답니다. 특별한 게 아니라, 봤더니 너희가 나와 똑같은데 그걸 모르고 있기 때문에 난 너희가 나와 같아지길 원한다, 그게 답니다. 부처님께는 우리가 똑같다는 건 그저 하나의 사실일 뿐입니다. 흑인이건 백인이건 나이 들었건, 젊건, 오케이. 부유하건 가난하건. 우린 모두 똑같습니다.

Yes, Heinz. The Buddhist has so many errorneous views. They have so many erroneous view, no only the non Buddhists. Ok? So we are not picking on a non Buddhist. Ok. That’s a good point. That’s a good point. I’m white. I’m tall. I’m handsome. And she’s short and yellow. You cannot say it’s same. Can we? You can’t. It’s non sense. It’s non sense to say you are the same.

네, 하인츠. 불자들에게는 잘못된 견해들이 아주 많이 있습니다. 불자가 아닌 사람들 뿐만 아니라 그들에게도 잘못된 견해들이 아주 많이 있습니다. 오케이? 그래서 우리는 불자가 아닌 사람들을 비난하는 게 아닙니다. 오케이. 좋은 지적입니다. 좋은 지적입니다. 난 백인이야, 난 키 커. 난 잘생겼어. 저 여잔 짧고 황인이야. 똑같다고 말할 순 없지. 안 그렇습니까? 그럴 수 없습니다. 말도 안 됩니다. 여러분이 같다고 말하는 건 말도 안 됩니다.

Yes. Uh oh, this guy is confused like hell. He’s trying to say that physically we are different but mentally we are the same. Are you crazy? No! She’s crazier than I am. There’s no two ways about it. She’s a lot more stupid than I am. Come on! You can’t, you can’t convince me. I’m sorry. I don’t buy this. You are not as white as I am. I know that. Yes?

네, 어, 어. 이 사람 정말 지독하게도 미혹하군. 그는 신체적으론 우리가 다르지만, 정신적으론 같다고 말하고자 합니다. 당신 미쳤습니까? 아닙니다! 그녀는 나보다 미쳤군. 다른 길은 없습니다. 그녀는 나보다 훨씬 더 멍청합니다. 보십시오! 유감이지만 여러분은 나를 설득할 수 없습니다. 난 이런 거 안 믿습니다. 당신은 나만큼 하얗지 않습니다. 압니다. 네?

So what do you mean, huh? Yeah. So we are different. That confirms your position. You are different. How can I be the same? Equality? Absolutely, I am taller than Roberta! That’s for sure. She’s not the same height. She’s short. Let’s be real. Absolutely. I’m far superior. I think. (laugh) I view of myself as being superior. Yes? You guys no help. 6 years of explaining Mahayana, still don’t get it.

그러니 무슨 말을 하는 겁니까? 허? 네. 그래서 우린 다릅니다. 그건 여러분의 위치를 확인시켜줍니다. 여러분은 다릅니다. 그러니 내가 어떻게 똑같을 수 있습니까? 평등? 물론, 난 로베르타보다 키가 큽니다. 그건 확실합니다. 그녀와 키가 똑같지 않습니다. 그녀는 짧습니다. 현실을 봅시다. 물론입니다. 내가 훨씬 뛰어납니다. 내 생각엔 말입니다. (웃음) 난 나 자신을 우월한 존재로 보고 있습니다. 그렇습니까? 당신들은 구제 불능이군. 6년이나 대승을 설명했는데 여전히 이해 못 한다니.

Ah, let’s go to lunch. This is enough. (old monk) He said, let’s say you are gold. You melt gold and form it into different shapes and forms. Ok. But the substance is still this gold but looks different. But ultimately it’s still gold. That’s what he’s referring to. Ok. You are the same substance. The substance is gold. But you look different. You form gold into a tall man or short woman. But both are still gold by substance. That’s what he’s referring to.

아, 점심 먹으러 갑시다. 이거면 됐습니다. (현지노스님) 현지노스님이 말하길, 여러분이 금이라 해봅시다. 금을 녹여서 다른 모형으로 형성합니다. 하지만 그 체는 여전히 이 금이지만 다르게 보입니다. 하지만 궁극적으론 여전히 금입니다. 그가 그렇게 얘기하고 있습니다. 오케이. 여러분의 체는 같습니다. 체는 금입니다. 하지만 다라는 게 보입니다. 여러분은 금으로 키 큰 남자나 키 작은 여자를 형성합니다. 하지만 둘 다 체는 여전히 금입니다. 그게 그가 얘기하고 있는 겁니다.

It means that it’s something called Buddha nature is of the same for all of us. We all are part of this one thing called Buddha nature. The Buddha nature, by the way, it’s also present in a flowers. Don’t think you are so superior. When I first learn Buddhism, I thought the Buddhism is, I have the Buddha nature, I like it. But come on, rocks can have the Buddha nature. The Buddha nature also manifests as rocks. Ok? Is it clear?

그건 우리 모두에게 똑같은 불성이라 불리는 걸 뜻합니다. 우린 모두 불성이라 부르는 이 한 가지 것의 일부입니다. 그나저나, 불성은 꽃에도 있습니다. 여러분이 아주 뛰어나다고 생각하지 마십시오. 내가 처음 불교를 배울 때, 나는 불교에서, 나한테 불성이 있다니, 좋아, 라고 생각했습니다. 하지만, 보십시오, 돌에도 불성이 있다고 합니다. 불성은 돌로도 나타납니다, 오케이? 알겠습니까?

The substance is the Buddha nature. It’s same throughout the universe. The universe is made of one substance. Within the same substance here, conditions arise. Within this, if you will, much easier thing for you to understand. Imagine a vast empty space. There’s nothing in there. Nothing whatsoever. That’s your Buddha nature. This is 1 to 1 relationship. You equate the Buddha nature scientifically to the vast expanse, the emptiness throughout everywhere in a universe. That’s the Buddha nature.

체는 불성입니다. 우주 전체가 같습니다. 우주는 하나의 체로 이뤄져 있습니다. 여기 그 체 안에서 연이 일어납니다. 이 속에서, 여러분이 이해하기 훨씬 쉽게 말하자면, 광활한 텅 빈 공간을 상상해보십시오. 그 안에 아무것도 없습니다. 전혀 아무것도 없습니다. 그게 여러분의 불성입니다. 그건 1 대 1 관계입니다. 여러분의 불성은 과학적으로 우주 어느 곳에나 있는 광활한 공간, 허공과 같습니다. 그게 불성입니다.

Empty space pervades everywhere in this universe. Am I correct? It’s everywhere. Right? That’s exactly the manifestation of your Buddha nature. It’s right there. Don’t look any further. The empty space inside your tummy, that’s your Buddha nature right there. It’s right there, inside of you already. Ok. Now in this vast expanse of emptiness. And you have this multitude of galaxies and stars, ok? Even though the satellites, there are planets, there are constellations.

허공은 이 우주 어디에나 편재합니다. 맞습니까? 어디에나 있습니다. 네? 그게 정확히 여러분 불성의 나타남입니다. 바로 거기입니다. 어디 더 멀리 보지 마십시오. 여러분 뱃속의 빈 공간, 바로 거기가 여러분의 불성입니다. 바로 거기, 여러분 속에 이미 있습니다. 오케이. 이제 이 공의 광활한 공간 속에, 여러분에게는 이 여러 개의 은하수와 별들, 심지어 위성과 행성, 별자리도 있습니다.

But they also within, contain within this Buddha nature. It’s not outside of your Buddha nature. So if you stand one galaxy, look at the other, yes, I’m different. I’m the milky way. Ok, the other one we don’t know what their names are. zyxy789, ok? Here is Saha world. Over there is Western Bliss Pureland. It’s different. Different world. But, they still within this vast expanse, empty space. It’s not outside of it. Ok.

하지만 그것들은 이 불성 안에, 불성을 담고 있습니다. 그건 여러분 불성의 바깥이 아닙니다. 그러니 여러분이 하나의 은하에 서서, 다른 은하를 바라보면, 네, 난 다릅니다. 난 우리은하입니다. 그리고 다른 은하는 우린 그 이름도 모릅니다. zyxy789라고 합시다, 오케이? 여기는 사바세계이고 저기 너머는 서방 극락 정토입니다. 다릅니다. 다른 세상입니다. 하지만, 그들은 여전히 이 광대한 공간, 허공 속에 있습니다. 그 바깥에 있지 않습니다. 오케이.

So you say, I am American, I am a residence of Saha world. We are all far different from residence of Western Bliss Pureland. Ok? But that’s only because of manifestation of very microscopic view of the entire universe. That’s all. We are still connected to this vast expanse of emptiness. Ok. It’s still presented in all of us.

그래서 여러분이, 난 미국 사람이야, 사바 세계 거주민이야. 우린 서방 극락 정토 거주민들과는 매우 달라, 라고 말합니다. 오케이? 하지만 그건 이 전체 우주의 아주 극미한 견해의 나타남이기 때문입니다. 그게 답니다. 우린 여전히 이 광대한 허공의 공간과 연결되어 있습니다. 오케이. 여전히 우리 모두 속에 있습니다.

You see, so even though you are tall and more handsome than next person. Ok. You are still only part of that big expanse emptiness. That’s your Buddha nature right there. So what happened in Buddhism? The Buddha realized that. He said oh I realized that I am a Buddha and they are Buddhas to be. He said that you will become a Buddha whether you like it or not. 헤헤헤헤. So why do we need to convert you? I ask you.

여러분, 그래서 당신이 옆 사람보다 더 키가 크고 잘생겼지만, 오케이. 여러분은 여전히 큰 광대한 허공의 일부일 뿐입니다. 바로 거기에 여러분의 불성이 있습니다. 그래서 불교에는 무슨 일이 생깁니까? 부처님께서는 그걸 깨달으셨습니다. 부처님께선, 오 나는 내가 부처이고 그들도 부처가 될 거란 걸 깨달았단다, 라고 말씀하셨습니다. 부처님께선 여러분이 좋건 싫건 부처가 될 거라고 말씀하셨습니다. 헤헤헤헤. 그러니 우리가 왜 여러분을 전도할 필요가 있겠습니까? 물어보겠습니다.

I ask you. This is why I tell my students don’t try to convert people. They are gonna become Buddhas whether they like it or not. It’s a matter of time. There’s no need. Similarly this is why, this is why Vajra Sutra. We are gonna explain that this afternoon. This is the advertisement of this afternoon lecture.

내가 여러분에게 묻습니다. 이래서 난 학생들에게 사람들을 전도하려 하지 말라고 하는 겁니다. 그들은 좋건 싫건 부처가 될 겁니다. 시간 문제입니다. 그럴 필요가 없습니다. 이와 비슷하게 이래서 금강경에서 말입니다, 우리가 오후에 거기에 대해 설명할 겁니다. 이건 오늘 오후 강설 광고입니다.

Vajra sutra, it says Bodhisattvas don’t see they are crossing any living beings over at all. Buddha says you are the Buddha. I don’t need to save you. Ok. You save yourself eventually. I speed it up for you. But eventually you become a Buddha just like me. Eventually you’ll turn back to this vast expanse that you belong, that you are part of already.

금강경에서는 보살은 그들이 어떤 중생도 제도한다고 보지 않는다고 합니다. 부처님께서는 너희가 부처다, 난 너흴 구할 필요가 없다, 오케이. 결국 너희가 너희를 구원할 거다, 난 너희를 위해 그걸 앞당겨주는 거다, 하지만 결국 너흰 나처럼 부처가 될 거다. 결국 너희는 너희가 속한, 너희가 이미 일부로 있는 이 광대한 허공으로 돌아갈 거란다, 라고 말씀하십니다.

Temporarily we are different. But ultimately we are gonna return back to the same source. Just like all the rivers return back to the ocean. No matter how fast (청중 이름 같음) runs, she’s gonna go back to the ocean. And then become a Buddha eventurally. (청중 이름) says but I, I don’t like to go to the ocean. You have no choice. Eventually you die, and we grind you up and blow it in the air. It flows back to the ocean. Ok?

일시적으로 우린 다릅니다. 하지만 궁극적으로 우리는 같은 근원으로 돌아갈 겁니다. 마치 모든 강이 바다로 돌아가듯 말입니다. 얼마나 빨리 ?가 가는지 중요치 않습니다. 그녀는 바다로 돌아갈 거고 결국 부처가 될 겁니다. ?은, 하지만 전 바다로 가기 싫어요 라고 합니다. 당신에겐 선택의 여지가 없습니다. 결국엔 당신은 죽고 우린 당신을 갈아서 허공에 날려보내면 그게 바다로 흘러갈 겁니다. 오케이?

It’s nothing. You see, Any questions about this? Yes, tex. Rocks have Buddha nature? Yes, sir. They are gonna become Buddhas as well. I don’t know how long it takes. Because I never try to. I don’t know it’s like to be a rock. When you become a Buddha, frankly. That’s a kind of hard. When I first started, I thought only living beings can become Buddha. Then later I realized that actually rocks are also part of the Buddha nature. They will become, transform into the Buddha just as well. Ok? Any other questions?

그건 아무것도 아닙니다. 여러분, 여기 관련해서 질문 있습니까? 네, 택스. 돌에 불성이 있냐 말입니까? 네, 그렇습니다. 그것들도 부처가 될 겁니다. 얼마나 오래 걸릴지는 모릅니다. 왜냐면 한 번도 시도해본 적이 없기 때문입니다. 나는 돌처럼 되는 게 뭔지 모릅니다. 여러분이 부처가 되면 말입니다, 솔직히 말해서. 그건 꽤 어렵습니다. 내가 처음 시작했을 때, 난 단지 중생만 부처가 될 수 있다고 생각했습니다. 그러고 나중에 나는 사실 돌들도 불성의 일부란 걸 깨달았습니다. 그들도 부처가 될 것이고, 부처로 변할 것입니다. 오케이? 다른 질문?

Does it help, Heinz? The fact that you see, it’s because of the difference n perspective and from the physical location as well the time perspective. Right now, we are different. Because you are taller, when you look at short woman, ok, she’s shorter than I am. It’s temporarily. Ok. But eventually that changes. You are not gonna be tall forever. Ok. We all change. We all evolve towards Buddhahood.

도움이 됩니까, 하인츠? 여러분이 보는 건 사실, 그건 관점의 차이 그리고 시간적 관점 뿐만 아니라, 물리적 위치의 차이 때문입니다. 지금 당장은 우리는 다릅니다. 왜냐면 당신이 키 작은 여자를 보면, 당신이 더 큽니다. 오케이, 그녀는 나보다 작군, 그건 일시적입니다. 오케이. 하지만 결국 그건 바뀔 겁니다. 당신은 영원히 키가 큰 건 아닐 겁니다. 오케이. 우린 모두 바뀝니다. 우린 모두 불과를 향해 진화합니다.

Ok, so what’s the point in cultivation? You get there quicker, you suffer less. That’s all there is to it. If you have the blessings, you go there and you end all your sufferings quicker. You don’t have blessings, you suffer. You are sick. You are poor. You are miserable. Because you don’t have enough blessings. Ok. That we are still subject to our karmic retribution.

오케이, 그럼 뭐하러 수행합니까? 여러분이 거기 더 빨리 가고 덜 괴로움을 겪습니다. 다 거기 가려고 하는 겁니다. 여러분에게 복이 있다면, 여러분이 빨리 거기로 가서 여러분의 모든 괴로움을 끝냅니다. 여러분에게 복이 없다면 여러분은 괴로움을 겪습니다. 병이 듭니다. 가난합니다. 비참합니다. 왜냐하면 여러분에게는 충분한 복이 없어서 여전히 우리의 업보에 종속됩니다.

Can you understand that? Medicine Master Buddha will provide you a lot of great things in life. He will give it to you. You will get it. You come here and bow to him, we bow to him for 15 minutes. You know how many blessings there are you just created for yourself? You cannot even imagine the blessings you generated.

여러분 그걸 이해할 수 있습니까? 약사부처님께서는 여러분에게 수많은 좋은 것들을 제공해 주실 겁니다. 약사부처님께서 여러분에게 주실 겁니다. 여러분이 그걸 얻을 겁니다. 여기 와서 약사 부처님께 절하십시오. 우리는 약사부처님께 15분 간 절합니다. 여러분이 거기서 스스로 얼마나 많은 복을 짓는지 아십니까? 여러분이 짓는 복을 상상조차 할 수 없습니다.

Where are they? It’s stored within your 8th consciousness. No one can do anything about it. No one can touch it. It’s right here. In your 8th consciousness. It’s right here. It’s your savings. It’s waiting for a chance to manifest. It’s just like, this is equivalent to from a scientific perspective, it’s equivalent to your having money in your bank account waiting for a chance for you to spend. That’s all waiting for a chance for you to spend it.

그 복들이 어디 있습니까? 여러분의 여덟 번째 식 속에 저장되어 있습니다. 아무도 그것에 어떤 짓도 할 수 없습니다. 아무도 건들 수 없습니다. 바로 여기 있습니다. 여러분의 여덟 번째 식 속에 말입니다. 바로 여기 여러분이 저축해놓았습니다. 발현될 기회를 기다리고 있습니다. 과학적 관점에서 여러분이 쓸 기회를 기다리며 여러분 은행 계좌 속에 있는 돈과 같은 뜻입니다. 모두 여러분이 그걸 쓸 기회를 기다리고 있습니다.

You are not gonna throw it away. Are you? You are waiting for a right thing you want, and you feel worthy to spend money on. Same exact thing in your blessings. Same nature in your blessings. It’s right there. It’s a matter of time that when the right condition arises, you use those blessings. That’s it.

여러분이 그걸 버리진 않을 겁니다. 안 그렇습니까? 여러분이 돈을 쓰고 싶은, 돈을 쓸만한 가치가 있다고 느끼는 마땅한 것을 기다리고 있습니다. 여러분 복도 마찬가집니다. 여러분 복도 같은 성질입니다. 바로 거기 있습니다. 시간 문제입니다. 알맞은 연이 일어나면 여러분이 그 복들을 씁니다. 그겁니다.

Now the other aspect is, the timing aspect. The number two thing is that it maybe prevented for manifesting from your karmic obstructions. Ok. This is why. You may have the blessings. You may not be able to utilize it. Like you may have money in the bank. But you may be prevented from going to the bank to make it to draw. Ok. The roads are blocked. You cannot go there. There is an earthquake. There is tsunami. You can’t go there.

이제 다른 측면은, 시간 측면입니다. 두 번째는 아마 여러분의 업보로 인해 발현이 막혀있을 수도 있습니다. 오케이. 그래서입니다. 여러분에게 복이 있을 수도 있습니다. 여러분이 그걸 쓸 수 없을 수도 있습니다. 여러분이 은행에 돈이 있어도 그걸 인출하고 은행에 가는 게 막혀있을 수도 있는 것처럼 말입니다. 오케이. 길이 막혔습니다. 여러분은 거기 갈 수 없습니다. 지진이, 쓰나미가 있습니다. 여러분이 거기 갈 수 없습니다.

That’s why you need to learn to repent. Yes, Vickie. (inaudible) For example, you have the nature of work of having the Medicine Master Buddha blessings. You become wealthy. You become wealthy. Period. You have money in the bank. Ok? You live in the nice house. You drive a beautiful car, wear nice clothes. Children attend a fancy school. Ok? All those things. Those are your blessings. Ok?

그래서 여러분은 참회를 배워야 합니다. 네, 비키. (질문 안 들림) 예를 들어, 여러분에게 약사 복이 있는 일의 성질이 있습니다. 여러분은 부유해집니다. 여러분은 부유해집니다. 마침표. 여러분이 은행에 돈이 있습니다. 오케이? 여러분이 좋은 집에 삽니다. 아름다운 차를 몰고, 좋은 옷을 입고 아이들이 좋은 학교에 다닙니다. 오케이? 그 모든 게 여러분의 복입니다. 오케이?

What is the karmic obstruction? You are sick. You become sick. When you are sick, they prevent you, shorten your life. Ok? That’s the karmic obstruction. You may have the blessings. But you are not able to enjoy them. Is that clear? So you have all these money. And then you are sick. What are you gonna do?

업장은 무엇입니까? 여러분이 아픕니다. 여러분이 아프게 됩니다. 여러분이 아프면, 그게 여러분을 방해하고 여러분의 수명을 줄입니다. 오케이? 그게 업장입니다. 여러분에게 복이 있을 수도 있습니다. 하지만 여러분이 그걸 즐길 수 없습니다. 알겠습니까? 그래서 여러분에게 이 모든 돈이 있지만 그러고 여러분이 아픕니다. 뭘 할 겁니까?

So the nature of obstruction is that, even though you can buy the most expensive, most delicate food, but you are so sick. You cannot enjoy it. That’s the nature of obstruction. It’s very scary. Very scary. You may have the blessings. You cannot enjoy it. You know, think about it. Think about this. People don’t dare to look at it.

장애의 본성이 그렇습니다. 그래서 여러분이 가장 비싸고 맛있는 음식을 살 수 있지만 그걸 즐길 순 없습니다. 장애의 본성이 그렇습니다. 매우 무섭습니다. 매우 무섭습니다. 여러분에게 복이 있을 수도 있습니다. 여러분이 그걸 즐길 수 없습니다. 여러분, 생각해보십시오. 이걸 생각해보십시오. 사람들은 감히 이걸 보려 하지 않습니다.

You know, let’s say. You are a millionaire. Or you can be a billionaire as far as I’m concerned. You are so rich. And you are down with cancer. It’s lethal. It’s incurable. So you see, the point is that you may have the wealth, the blessings. But your karmic obstruction is even heavier, even worse a lot more than your wealth.

여러분, 여러분이 백만장자 혹은 억만장자라고 해봅시다. 여러분이 그만큼 부유합니다. 그러고 여러분이 암에 걸렸습니다. 치명적인 암입니다. 불치입니다. 그래서 여러분, 여러분에게 부가, 복이 있을지 몰라도 여러분의 업장이 여러분의 부보다 훨씬 더 무겁고 안 좋습니다.

That’s why they are able to overwhelm all your wealth.It’s worth a lot more than your wealth. It’s designed to destroy your wealth. That’s the nature of karmic obstructions. So you may have everything you want. Unless you know how to repent, you may not be able to get to enjoy it. Ok?

그래서 그것들이 여러분의 모든 부를 압도할 수 있습니다. 여러분의 부보다 훨씬 더 가격이 많이 나갈 수 있습니다. 그건 여러분의 부를 파괴하도록 설계됐습니다. 그게 업장의 본성입니다. 그러니 여러분이 원하는 모든 걸 가질 수도 있습니다. 여러분이 참회하는 법을 알지 않는 한, 여러분이 그걸 즐길 수 없을 수도 있습니다. 오케이?

This is why by the way, Just to give you an idea why everything ties together. If you agree with me that, the karmic obstruction is so heavy that it’s gonna overwhelm whatever you have right now. All the blessings you enjoy right now. Therefore you must die. Can you see that? It’s here in order to destroy your life. Ok? Can you see that picture? Understand that picture?

그나저나 그래서 여러분에게 왜 모든 것이 다 한데 묶여 있는지 아이디어를 주겠습니다. 업장이 너무 무거워서 지금 당장 여러분이 가진 게 뭐건, 여러분이 지금 당장 즐기는 복이 무엇이건 그걸 압도할 겁니다. 그래서 여러분은 죽어야만 합니다. 여러분 알겠습니까? 여러분의 삶을 파괴하기 위한 겁니다. 오케이? 여러분 그 그림이 보입니까? 그 그림을 이해하겠습니까?

I’m giving you this example. That’s why in Earth Store Sutra when I first read it, I couldn’t, frankly I couldn’t believe it. When I was studying to become a monk, I was told to study the Earth Store Sutra. In Earth Store Sutra, it says that if you are sick, you are dying, you have no chance to live and you prepare to take everything you have and give it to tripe jewel. Your life will be extended.

이 예시를 주겠습니다. 그래서 내가 처음 지장경을 읽었을 때, 솔직히 난 그걸 믿을 수 없었습니다. 내가 출가자가 되려고 공부하던 중이었습니다. 나는 지장경을 공부하라 들었습니다. 지장경에서 만일 여러분이 아프고 죽어간다면, 살 기회라곤 없다면 여러분이 가진 모든 걸 가져갈 준비를 해서 삼보에 보시하라고 나와 있습니다. 여러분의 삶이 연장될 겁니다.

I didn’t believe it. I couldn’t belive it. I said this is too difficult to me to explain. I don’t see it. I couldn’t find a reason for it. How’s it possible? You are dying of cancer, doctor give up on you and said I’m done. There’s nothing more I can do for you. Then you go back and ok, I have no use of this. Let me give it to triple jewel. Ok. Then you will be, you live but very poor unfortunately.

난 믿지 않았습니다. 믿을 수 없었습니다. ‘이건 내게 설명하기 너무 어려운데, 모르겠군. 그 이유를 못 찾겠어. 이게 어떻게 가능하지?’라고 했습니다. 당신이 암으로 죽어가고 의사가 당신을 포기하고, 난 다 했습니다. 내가 당신을 위해 더 해줄 수 있는 게 없습니다. 이제 돌아가 보십시오, 라고 합니다. 오케이. 난 이게 쓸모없어, 삼보에 보시하자, 오케이. 그러면 여러분은 살지만 불행히도 아주 가난하게 살 겁니다.

You see, see the logic behind that? It’s a form of repentance. You offer it to the triple jewel, that will offset, that is multiplier, offset the weight of karmic obstruction for you. That’s why you are spared. You see, you generate, the offsetting force, the offsetting blessings so that you can extend your life. The same principle. Can you see that? Does it make sense to you? That is the only reason why it works.

여러분, 그 뒤에 있는 논리가 보입니까? 그건 참회의 한 형태입니다. 여러분이 삼보에 그걸 공양하면 그게 상쇄될 겁니다. 그게 여러분을 위해 늘어나서 업장의 무게를 상쇄합니다. 그래서 여러분이 구해지는 겁니다. 여러분, 상쇄하는 힘을, 상쇄하는 복을 짓습니다. 그렇게 해서 여러분의 수명을 연장할 수 있게끔 합니다. 같은 원리입니다. 여러분 알겠습니까? 여러분에게 말이 됩니까? 효과가 있는 유일한 이유가 그것입니다.

But guess what? I wouldn’t do that. (laugh) What’s the point of living in poverty? Before she leaves, what I do is give it and I practice, Medicine Master Buddha Dharma and I’ll become rich again. No time. Ok? I’m joking. Yes. Any other quesitons?

하지만 맞춰보십시오, 나라면 그렇게 안 할 겁니다. (웃음) 궁핍하게 뭐하러 삽니까? 그녀가 떠나기 전에 할 거는, 그걸 주고 약사불법을 수행해서 다시 부유해질 겁니다. 그럴 시간이 없습니다. 오케이? 농담입니다. 네, 다른 질문?

(viet) She asks, at work, in pharmacy she works there’s a doctor who is very good man. He sees a lot of people, he cured a lot of people. Then he is very kind. He would give them money to help. If they need it. He’s a great man.As he gets older now, he had a stroke. Now he can barely hang on to life. So why this good person would have this kind of retribution. And she explained to, and she has an externalist friend and ask a person, who asked her if such a good person and you call that a karmic retribution, why didn’t it happen when he was born? Why does it happen now? After he does all the good. What do you think?

(베트남어 질문) 그녀가 질문했습니다. 그녀가 약국에서 일하는데 아주 선한 의사가 있습니다. 그는 많은 사람을 보고 낫게 했습니다. 그는 아주 착합니다. 그는 사람들이 필요하다면 돈을 주어 도와줍니다. 그는 훌륭한 사람입니다. 그는 이제 나이가 들었고 뇌졸중이 왔습니다. 그는 이제 거의 겨우 살아갈 수 있습니다. 그래서 왜 이런 좋은 사람에게 이런 과보가 있을 수 있습니까. 그리고 그녀가 설명하길 그녀에게는 외도 수행을 하는 친구가 있습니다. 그 친구가 그녀에게 만약 그런 좋은 사람이 있고 당신이 그걸 업보라고 한다면, 왜 그런 일이 그가 태어날 때는 생기지 않았지? 왜 그게 그 남자가 그 모든 선한 일을 한 후에 일어나지, 라고 질문했습니다. 여러분 어떻게 생각합니까?

(청중 안 들림) What do you think? (xj) Yes? Anyone else? (viet) Prior life. Karmic obstructions of prior lives, not just this life. You don’t know, yes? What else? He said the bad karmic obstructions don’t have a chance to become older. When he’s younger, they are not strong enough. They don’t have enough force to obstruct him. So timing issue. That’s what you said. I agree. I didn’t say no, did I? Yes, anyone else? Why is that?

(청중 안 들림) 여러분 어떻게 생각합니까? (현계스님 안 들림) 네? 다른 사람? (베트남어 청중) 전생, 이번 생이 아니라 전생의 업장이라 당신이 모르는 거다, 라고 합니다. 그 외에 있습니까? 그가 말하길, 나쁜 업장에겐 자랄 기회가 없었다, 그가 젋었을 때는 그것들이 충분히 강하지 못해서 그를 방해하기 충분한 힘이 없었다. 그래서 시간 문제다. 그렇게 말했습니다. 나도 동의합니다. 나는 아니라고 말하지 않았습니다. 내가 그랬습니까? 네, 다른 사람? 왜 그렇습니까?

Here is what you tell your externalist friend. You externalist are so petty. You are so petty. You spend your life doing good. How come now bad things happen to me. Oh my god, this is not fair. What kind of person are you? You ask him So if you spend your life doing good like this doctor here, and the end of your life you expect people to recognize you and people to only be good things happen to you nly? That’s it? You have to give me nobel peace prize? Huh? I earn it, deserve it, right? That’s what you guys expect. Are you a woman? What kind of person are you?

당신의 외도자 친구에게 이렇게 말하십시오. 당신 외도 수행자들은 참 쪼잔해. 당신 참 쪼잔하군. ‘선한 일을 하며 인생을 보냈는데 어떻게 내게 나쁜 일들이 지금 일어나는 거지, 신이시여. 이건 불공평해!’ 당신 대체 어떤 사람입니까? 당신, 그에게 물어보십시오. 여기 이 의사처럼 선한 일을 하며 여러분의 인생을 보냈다면, 그리고 여러분의 삶의 끝에서 사람들이 여러분을 알아보고 여러분에게 오직 좋은 일만 일어날 거라고 기대합니까? 그겁니까? ‘내겐 노벨평화상을 줘야만 해? 허? 난 받을만해, 그럴 가치가 있어’, 맞습니까? 그게 당신들이 기대하는 겁니다. 당신이 그러고도 여잡니까? 당신은 대체 어떤 사람입니까?

Can you see how petty. How can you be so petty. No one buys it. Why? Why not? Because you are just as petty as that externalist. Yes. (viet) Everyone agress but they don’t dare to say agreement.Yes, Vickie. (inaudible) No, no. This is exactly what’s wrong the externalists mindset. See, this is why they are so weak. When bad things happen to them, they say but, but, but, why? Why me?

얼마나 쪼잔한지 알겠습니까? 어떻게 여러분은 그렇게 쪼잔할 수 있는 겁니까? 아무도 믿지 않습니다. 왜, 왜 그렇습니까? 왜냐면 여러분이 그 외도자만큼 쪼잔하기 때문입니다. 네. (베트남어 청중) 모두가 동의하지만 감히 동의한다고 말하지 못한다고 합니다. 네, 비키. (안 들림) 아니, 아닙니다. 그 외도자의 마음가짐이 잘못된 게 정확히 이것입니다. 보십시오, 그래서 그들이 그만큼 약한 겁니다. 그들에게 나쁜 일이 생기면, 그들은, ‘그치만, 그치만, 그치만, 왜, 왜 나야?’ 라고 말합니다.

I am not talking about faith in the karmic retribution. I’m talking about their attitude. It’s petty! If you are that petty, how can I expect you to believe in the cause and effect. If you are so petty, I can’t expect you to understand the deep principle cause and effect, the principles of karmic retribution. It’s too advanced for you. You are just too low! You get it? That’s what I do.

난 지금 업보를 믿는 얘기를 하는 게 아닙니다. 난 그들의 태도에 대해 말하는 중입니다. 쪼잔합니다! 여러분이 그렇게나 쪼잔한데 내가 어떻게 여러분이 인과를 믿는다고 기대할 수 있겠습니까? 여러분이 그만큼 쪼잔하다면, 난 여러분이 인과와 업보의 깊은 원리를 이해할 거라 기대할 수 없습니다. 여러분에게는 너무 고등 수준입니다. 여러분은 너무 낮습니다! 알겠습니까? 내가 하는 건 그겁니다.

If I see you as being able to grasp it, I would try to explain it to you. If I see you so dense, I say, I don’t know. Ok. I don’t know ask someone else. I can’t help you. Don’t make mistake in trying to help someone who cannot comprehend. Don’t waste your time. When they are too stupid, ignore them. The mistake she made is she wants to explain it to them to understand. I don’t need you to understand. You don’t get it! You cannot handle the truth.

난 만약 여러분이 그걸 알아먹을 거 같으면, 여러분에게 그걸 설명하려 할 겁니다. 만약 여러분이 그만큼 아둔하다면 ‘난 모르겠습니다. 오케이. 난 모르겠습니다, 다른 사람에게 물어보십시오. 난 당신을 도와줄 수 없습니다’, 라고 말합니다. 이해할 수 없는 사람을 도우려고 노력하는 실수를 하지 마십시오. 시간 낭비하지 마십시오. 너무 멍청하다면 무시하십시오. 그녀가 한 실수는 그들이 이해하게 그걸 설명하길 원한다는 겁니다. 여러분이 이해할 필요가 없습니다. 여러분은 이해 못 합니다! 여러분은 진실을 감당할 수 없습니다.

(inaudible) That’s not fair. Is it fair? Is it fair? I’m asking you. Who think it’s fair? Raise your hand. No, is it fair? The way it happens, is it fair? I’m asking you. Is it fair? No, Heinz says no. Ruth, No. You guys are the same. Yes, is it fair? Who says it’s fair? Raise your hand. Who says it’s not fair? 1 against 4. See? The men get it. It’s very fair. I may explain it to you why. We need to go because I’m, we can’t get going on this thing. We are gonna be late for lunch. They spent a lot of time for cooking for us. Great lunch. You wait until lunch and go and see what I mean.

(안 들림) 불공평합니다, 이게 공평합니까? 공평합니까? 당신에게 묻겠습니다? 이게 공평하다고 생각하는 사람? 손 드십시오. 아니, 이게 공평합니까? 이런 일이 생기는데, 공평합니까? 여러분에게 묻겠습니다, 이게 공평합니까? 하인츠가 아니라고 합니다. 루스도 아니라고 합니다. 당신들은 똑같군. 네, 이게 공평합니까? 누가 이게 공평하다고 했습니까? 손 드십시오. 불공평하다고 한 사람? 1대 4로군. 보십시오, 이 남자들은 이해했습니다. 매우 공평합니다. 난 여러분들에게 왜 그런지 설명할 수도 있습니다. 우리 가야 합니다. 왜냐하면 난, 우린 계속 이걸 할 수 없기 때문입니다. 점심에 늦을 겁니다. 사람들이 우릴 위해 요리하느라 수 시간을 보냈습니다. 훌륭한 점심이 될 겁니다. 점심까지 기다렸다 가면 내가 무슨 말 하는지 알 겁니다.

It’s very fair. Let me explainto you. Let me explain to you the big picture. The big picture. Ok. The doctor is so blessed. He’s very blessed. That’s why he became a doctor. Right? That’s why he became a doctor first place. It takes blessings to become a doctor. It takes blessings to believe in what he’s doing. Right? He helps people more way beyond his profession. That takes blessings. My point is that When you have the blessings, how do blessings manifest? Blessings manifest in your wanting to do good.

아주 공평합니다. 설명해주겠습니다. 여러분에게 큰 그림을 설명해주겠습니다. 큰 그림 말입니다. 오케이. 그 의사는 매우 복 받았습니다. 그는 매우 복 받았습니다. 그래서 그가 의사가 된 것입니다. 안 그럽니까? 그래서 그가 우선 의사가 된 것입니다. 의사가 되는데 복이 필요합니다. 그가 하는 것을 믿는 데에 복이 필요합니다, 안 그럽니까? 그는 직업 너머로도 사람들을 많이 도왔습니다. 그것도 복이 필요합니다. 내 요지는 여러분에게 복이 있으면 복이 어떻게 드러납니까? 복은 여러분이 선한 일을 하고 싶어 하는 것으로 드러납니다.

Why? Because of act of giving. When you give, you never lose. You always win. I assure you that. Why? Because I believe in it. Trust me. If I don’t believe in that personally, I don’t believe in giving, the act of giving result in a loss, I would not be doing this. Never. You always gain when you give. Ok. There’s no need to even think about it. You give, you don’t need to worry about it. So naturally, if giving is so beneficial, this man, what does he do? He gives. Ok? It’s a manifestation of good karmas, good blessings. Can you see that? He gives. He’s very superior man. That’s why he gives. Ok.

왜 그렇습니까? 보시행 때문입니다. 보시하면, 여러분이 지는 일은 절대 없습니다. 여러분이 언제나 이깁니다. 내가 확실히 해주겠습니다. 왜 그렇습니까? 왜냐하면 내가 그걸 믿기 때문입니다. 날 믿으십시오. 만일 내가 개인적으로, 보시를 믿지 않는다면, 보시행이 손해라는 결과로 이어진다면, 난 이걸 하고 있지 않을 겁니다. 절대로 말입니다. 여러분이 주면 언제나 얻습니다. 오케이. 거기에 대해서 생각할 필요조차 없습니다. 여러분 주십시오, 거기에 대해 걱정할 필요조차 없습니다. 그러니 자연스럽게도, 보시가 그만큼 이롭다면, 이 남자는 뭘 했습니까? 그는 보시합니다. 오케이? 그건 선업의, 복의 발현입니다. 여러분 알겠습니까? 그는 주었습니다. 그는 아주 수승한 사람입니다. 그래서 그가 보시하는 겁니다. 오케이.

He gives. But in giving, he offends people. Come on, when I give to you, your enemy will not like it. Right? They don’t like us. Agree? If they don’t like us, they give us harassment. If you keep on giving, be prepared to receive harassment. You think it’s free? I don’t know about you. I’ll tell you this. You give, and people know you give, They will be jealous and not like you. Period. Ok? You have to pay the price. for being good, for doing good. The Americans have very very very good saying. No good deed goes unpunished. So he saves people, helps people in his entire life. It will catch up with him and will end up paying the price for it.

그는 보시합니다. 하지만 보시하면서 그는 사람들의 기분을 상하게 했습니다. 그렇지 않습니까, 내가 여러분에게 주면, 여러분의 적은 좋아하지 않을 겁니다. 네. 그들은 우리를 좋아하지 않습니다. 동의합니까? 만일 그들이 우리를 좋아하지 않으면, 그들은 우리를 괴롭혀 줄 겁니다. 여러분이 계속해서 보시한다면, 괴롭힘 받을 준비를 하십시오. 여러분, 그게 공짜일 거라고 생각했습니까? 여러분은 그럴지도 모르겠습니다. 이 얘길 해주겠습니다. 여러분이 보시하면 사람들은 여러분이 보시한단 걸 압니다. 그들은 질투할 거도 여러분을 좋아하지 않을 겁니다. 마침표. 오케이? 여러분은 선함에 대해, 선한 일을 하는 것에 대해 대가를 치러야만 합니다. 미국에는 아주 아주 아주 좋은 말이 있습니다. “벌 받지 않는 선행은 없다.” 그래서 그가 평생 사람들을 구하고 사람들을 도왔습니다. 그게 그를 따라잡고 결국 그 대가를 치르게 할 겁니다.

Ok? That’s the part of life. You want to help people to go to the pure land. There’s a price you have to pay. You know what? You are pissing so many people off. Why is that I want to torture him, you stop me before torturing him? Who are you?! How dare you stop me? They are gonna be pissed off at you. Come on. Let’s be real. Right. They get very upset at you. And they turn the guns on you. That’s why it goes back and. You see when you are doing good, there’s a consequence for doing good that you have to pay. That’s part of doing good.

오케이? 그게 삶의 일부입니다. 여러분이 사람들이 정토에 가도록 돕고 싶다면, 여러분이 치러야만 하는 대가가 있습니다. 그거 알고 있습니까? 아주 많은 사람들을 빡치게 합니다. ‘내가 저 남자를 괴롭히고 싶은데, 내가 괴롭히기 전에 나를 왜 막아? 네가 뭔데? 감히 나를 막아? 그들이 여러분을 향해 빡칠 겁니다’. 현실을 보십시오. 네. 그들이 여러분에 대해 매우 화를 내고 총구가 여러분을 향하게 합니다. 그래서 그게 돌아갑니다. 여러분이 선한 일을 할 때, 여러분이 치러야만 할 선행에 따른 결과가 있습니다. 그것이 선행의 일부입니다.

And these externalists are so petty. I do good therefore I only want good things for me. That’s why I’m doing good. They are stupid. Finally I want to tell you the story. It will take about 45 minutes to tell you that. Let’s delay this. This illustrates why it’s so important for you to understand this. I want to tell you that story, I realize that takes a long time. But I was preparing to do that until people started asking question. This illustrates the deeper level of understanding Mahayana. Why, why things happen.

그리고 이 외도 수행자들은 매우 쪼잔합니다. 내가 선한 일을 하니까 나한테 좋은 일들만 있었으면 해. 그래서 내가 선행을 하는 거야. 그들은 멍청합니다. 마지막으로 내가 여러분에게 하고 싶은 얘기가 있습니다. 약 45분 정도 걸립니다. 이건 뒤로 미룹시다. 이건 여러분이 왜 이걸 이해하는 게 중요한지 설명해줍니다. 그 얘기를 하고 싶지만 그게 시간이 너무 오래 걸린단 걸 알았습니다. 난 사람들이 질문을 시작하기 전까지 그걸 준비하고 있었습니다. 이건 왜 이런 일들이 생기는지, 대승에 대한 깊은 수준의 이해를 보여줍니다.

Now time is run out. I can’t do it anymore. Oh well you have to come back next year. It’s about Medicine Master Buddha Dharma. It explains why this thing happens. It relates what she asked about. So why is it, I do good things, bad things happen to me? It’s very compelling reason why it happens. If you get advanced, you have the proper view you lack, You have the proper view, you see that when you do good, bad things will happen to you. It’s a blessing.

이제 시간이 다 되어 갑니다. 더 할 순 없습니다. 오, 여러분이 내년에 다시 돌아와야겠군. 약사불법에 관한 것으로 왜 이런 일들이 생기는지 설명해줍니다. 그녀가 물어본 것과 관련이 있습니다. 그래서 왜, 선행을 하면, 내게 나쁜 일들이 생깁니까? 아주 설득력 있는 이유가 있습니다. 여러분이 더 나아지면, 여러분은 여러분에게 없던 바른 견해를 가집니다. 여러분에게 바른 견해가 있다면, 여러분이 선행을 하면, 나쁜 일들이 여러분에게 생길 걸 봅니다. 그건 복입니다.

Don’t be petty. Only petty people ask for good things for themselves. Too petty. It’s not Buddhists. Ok. Maybe next time. I will tell you one of these days I’m in a good mood. Ok. Alright. So we should do the lunch offering right away. Because today is the special day, we need to do lunch offering and then dedicate the merit and virtue to help these red people. I call them the red skins. I mean, no, it’s the bad joke. The red beings. Ok. Let’s do quickly and go to lunch.

쪼잔하게 굴지 마십시오. 쪼잔한 사람들만 자신에게 좋은 일들이 생기길 요구합니다. 너무 쪼잔합니다. 그건 불자가 아닙니다. 오케이. 아마 다음번이 되겠군. 언제 한 번 내가 기분 좋을 때 여러분에게 말해주겠습니다. 오케이. 좋습니다. 바로 불전대공을 해야겠군. 왜냐면, 오늘은 특별한 날이기 때문입니다. 우리 불전대공을 하고 그 공덕을 이 뻘건 사람들을 돕기 위해 헌정합시다. 난 그들은 뻘건 피부라고 부릅니다, 내 말은, 아니, 이건 별로인 농담이네요. 뻘건 존재들 오케이. 빨리하고 점심 먹으러 갑시다.

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