MBA 지원 스케줄링 이렇게 하자
아래 글은 Duke Fuqua의 Admission Office에서 온 메일 전문입니다.
올해 1월, 당시 Fuqua로부터 데드라인을 넘겼지만 due date를 연기해주겠다는 메일을 받았습니다. 저는 Application은 열어둔 채 완료는 하지 않았었지만, 사람 일 어떻게 될 지 모른다는 생각으로 due date 연기를 요청한 바 있어요. 그랬더니 연기를 해주면서, adcom office의 한 분이 아래와 같은 메일을 보내주셨습니다. 메일 제목은 Advice on Getting Organized.
흡, 약간 흠칫하죠? 하긴 Due date는 예전부터 fix돼있었고, 기한을 지키지 못한 건 지원자의 실수겠죠. 따라서 위와 같은 제목의 메일이 왔다 해도 할말이 없습니다. 어쨌든 보내준 메일은 굉장히 도움이 되는 내용이었기에, 지원 전에 이걸 미리 알았으면 스케줄링에 큰 도움이 됐을텐데 싶었어요.ㅠㅠ 그래서 여기에 함께 공유합니다.
※ 단, 아래 소개한 내용은 Duke Fuqua에 한한 것으로 학교마다 내용이 다를 수 있으니 (e.g. transcript) 참고하시기 바랍니다.
6-12 months out from the application deadline:
Prepare for the GMAT/GRE
Schedule your test date
Research requirements for each of the programs you’re considering
Check school websites for our upcoming events– here is a quick primer on what to expect with different types of activities
Take the GMAT or GRE
- The GMAT or GRE should be taken before the application deadline in which you plan to apply. Unofficial test scores are required to complete your application. Only if you are admitted, will you be required to have your official test scores sent directly from the test administrator. Should you choose to select Duke Fuqua as a program of choice upon taking your GMAT or GRE exam, we will accept official scores along with your application. As noted, official scores are not required at that time, but it will save you a step should you be admitted at a later date.
Stay in the loop by signing up for information from schools
- You’ll probably want to sign up for a lot of school mailing lists to understand which programs will be a good fit for you. That means you will be receiving a lot of emails so please make sure they are reaching you!
- Pro tip: go into your spam folder and make sure school email addresses are authorized to come directly into your inbox.
Connect with schools on social media.
- You can engage with Fuqua in Facebook, Snapchat, Twitter, Instagram, and LinkedIn.
3 months prior to application:
Create or edit your professional resume
Ask for recommendations
- Contact your recommenders to be sure that they will be able to fill out your recommendation form when it becomes available, and make sure you discuss your reasons for applying to business school and what you hope to gain from the experience.
Keep checking school websites for upcoming events near you or on campus
Start gathering your transcripts
- If you do not already have your undergraduate and graduate transcripts, request a copy from your registrar or download an unofficial copy.
- Pro tip: Official transcripts are only needed if you are admitted.
Begin working on your essays
Schedule a campus visit to understand what the school’s faculty, facilities and community are like.
Three weeks before the deadline:
Finalize essay drafts and ask a friend or mentor to read
Meet with your recommenders to review your essays, goals, and reasons for applying to business school
Upload electronic transcripts to avoid any problems
Ensure you have a credit card ready and available for application fee payment
Two weeks before deadline:
Review and upload essays
Review online application for accuracy
Day before deadline:
Send reminder email to recommenders
Recheck all information entered online
Print application copy for your records
Deadline:
Hit submit!
Pro tip: Don't wait until 5:00 p.m. to avoid the rush and possible server delays.
무엇보다도, 에세이 작업을 미리 시작하고 아웃라인을 대강 잡아놔야 추천서를 부탁할 수 있다는 사실을 기억해두시면 좋겠습니다. 추천인들이 대부분 에세이에 어떤 내용이 들어갈 지에 대해 묻기 때문입니다. 나중에 수정하더라도 대강의 아웃라인은 추천서를 부탁하는 시점에 미리 나와있어야 합니다.
각 학교들의 Info Session은 보통 3월부터 시작합니다. 벌써 하버드나 예일은 2019년도 Round1에 필요한 Info Session을 서울에서 진행한 것으로 알고 있어요. 여름까지 학교별 Info Session은 이어지니 가능하면 꼭 참석하시면 좋겠습니다. 단순히 에세이를 잘 쓰는 문제가 아니라 정말 내가 2년을 보낼 곳이 어디인지 결정할 때 중요한 판단 요소가 되니까요.
그럼, 다음 편엔 제가 생각한 학교별 research 방법과 특징에 대해 간략하게 적어볼게요!
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