brunch

You can make anything
by writing

C.S.Lewis

by 이충호 Nov 08. 2018

가장 가냘픈 별 하나가 내 어깨에 내려와 잠들고 있었다

Alphonse Daudet : The Star of Shepherds

Alphonse Daudet : Maguelonne, the Star of Shepherds




I watched her sleeping, being somewhat troubled in my soul, but that clear night had kept me in an innocent frame of mind. The stars all around us continued their stately, silent journey like a great docile flock in the sky. At times, I imagined that one of these stars, the finest one, the most brilliant, having lost its way, had come to settle, gently, on my shoulder, to sleep.

- Alphonse Daudet(1840~1897)




나는 그녀의 잠든 모습을 지켜보면서 얼마간 가슴의 설렘을 느꼈지만, 그래도 그 맑은 밤하늘은 내 마음을 순결하게 지켜주었다. 우리 주위로는 헤아릴 수 없이 많은 별들이 마치 유순한 (염소) 떼처럼 당당하고 고요히 그들의 운행을 계속하고 있었다. 그리고, 이따금 나는 저 숱한 별들 중에 가장 가냘프고 가장 빛나는 별님 하나가 그만 길을 잃고 내 어깨에 고이 내려와 잠들어 있다는 상상을 했다.

-알퐁스 도데






매거진의 이전글 예술가는 사람들이 가질 필요가 없는 걸 만드는 존재다
브런치는 최신 브라우저에 최적화 되어있습니다. IE chrome safari