brunch

You can make anything
by writing

C.S.Lewis

by 이충호 Apr 06. 2019

나는 나의 감정들을 이용하고,  즐기고, 지배하고 싶다

Oscar Wilde: I want to enjoy my emotions

A man who is master of himself can end a sorrow as easily as he can invent a pleasure. I don’t want to be at the mercy of my emotions. I want to use them, to enjoy them, and to dominate them. ✦ A sermon is but a sorry sauce, when You have nothing to eat with it.


자신을 통제할 수 있는 사람은 쾌락을 만들어 낼 수 있는 것만큼이나 쉽게 슬픔을 끝낼 수 있다. 나는 내 감정에 휘둘리고 싶지 않다. 나는 그 감정들을 이용하고 즐기고 지배하고 싶다. ✦ 설교는 그것과 곁들여 먹을 게 아무것도 없을 때에는 그저 초라한 소스일 뿐이다.





매거진의 이전글 사람은 매우 신중하게 자신의 적들을 선택해야 한다
브런치는 최신 브라우저에 최적화 되어있습니다. IE chrome safari