brunch

You can make anything
by writing

C.S.Lewis

by 이충호 Apr 09. 2019

나는 경이로움으로 이 세상을 살아간다

Oscar Wilde: I walk the world in wonder

To have a capacity for a passion and not to realize it, is to make oneself incomplete and limited. I put all my genius into my life; I put only my talent into my works. Experience is simply the name we give our mistakes. I walk the world in wonder.


자신이 가진 열정을 실행에 옮기지 않는 것은 스스로를 불완전하고 한정된 존재로 만드는 일이다. 나는 나의 모든 천재성을 내 인생에 쏟아부었고 나의 작품에는 나의 재능만을 담았다. 경험은 단순히 우리가 실수에 부치는 이름일 뿐이다. 나는 경이로움으로 이 세상을 살아간다



매거진의 이전글 나는 나의 감정들을 이용하고, 즐기고, 지배하고 싶다
브런치는 최신 브라우저에 최적화 되어있습니다. IE chrome safari