brunch

You can make anything
by writing

C.S.Lewis

by 이충호 Apr 10. 2019

나의 취향은 정말 단순하다,
난 언제나 최고에 만족한다

Oscar Wilde: I'm satisfied with the best

All imitation in morals and in life is wrong. ✦ My cradle was rocked by the Fates. Only in the mire can I know peace. I am jealous of everything whose beauty does not die. I have the simplest tastes. I am always satisfied with the best.




도덕과 삶에서의 모방은 모두 틀렸다. ✦ 운명의 여신들이 나의 요람을 흔들어 놓았다. 이제 난 진창 속에서만 평화를 느낄 수 있다. 나는 영원히 죽지 않는 아름다운 모든 것을 질투한다. 나의 취향은 정말 단순하다. 난 언제나 최고에 만족한다. 




매거진의 이전글 나는 경이로움으로 이 세상을 살아간다
브런치는 최신 브라우저에 최적화 되어있습니다. IE chrome safari