brunch

You can make anything
by writing

C.S.Lewis

by 이충호 Apr 16. 2019

나는 당신에게 가치 있는 사람이 되고 싶다

Oscar Wilde:to mean something to someone

If a thing is worth doing, it is worth doing well. If it is worth having, it is worth waiting for. If it is worth attaining, it is worth fighting for. If it is worth experiencing, it is worth putting aside time for. ✦ My wish isn’t to mean everything to everyone but something to someone.




할 만한 가치가 있는 일이라면 잘할 필요가 있다. 소유할 만한 가치가 있는 것이라면 기다릴 필요가 있다. 성취할 만한 가치가 있는 것이라면 일전을 벌일 필요가 있다. 경험할 만한 가치가 있는 것이라면 그걸 위해 시간을 따로 떼어 둘 필요가 있다. ✦ 나는 모든 사람에게 중요한 사람이 아니라, 누군가에게 가치 있는 사람이 되고 싶다.





매거진의 이전글 내가 싫어하는 것은  지루하고 현실적인 사람들이다
브런치는 최신 브라우저에 최적화 되어있습니다. IE chrome safari