brunch

You can make anything
by writing

C.S.Lewis

by 이충호 Apr 17. 2019

예, 저는 야망이 가득한 젊은이입니다

Oscar Wilde: I’m an ambitious young  man

“Well, I’m a very ambitious young man. I want to do everything in the world. I cannot conceive of anything that I do not want to do.”

The old believe everything, the middle-aged suspect everything: the young know everything. ... Hesitation of any kind is a sign of mental decay in the young, of physical weakness in the old.




“예, 저는 야망이 가득한 젊은이입니다. 저는 세상에서 할 수 있는 건 뭐든지 다 하고 싶습니다. 내가 하고 싶지 않은 게 뭔지 모두지 생각나지 않을 만큼.”

노년에는 모든 것을 믿고, 중년에는 모든 것을 의심하며, 젊을 때는 뭐든지 안다. ... 무엇이든 주저한다는 건 젊은이의 경우에는 정신적 퇴보의 징후고, 노인의 경우에는 신체적 노쇠의 징후다.





매거진의 이전글 나는 당신에게 가치 있는 사람이 되고 싶다
브런치는 최신 브라우저에 최적화 되어있습니다. IE chrome safari