brunch

You can make anything
by writing

C.S.Lewis

by 이충호 Feb 02. 2020

나는 내 영혼의 진주를 포도주잔 속으로 던져 버렸다

Oscar Wilde:The pearl of mysoul

There was no pleasure I did not experience. I threw the pearl of my soul into a cup of wine. I went down the primrose path to the sound of flutes. I lived on honeycomb. I had to pass on. The other half of the garden had its secrets for me also.


내가 이 세상에서 경험해 보지 않은 즐거움은 없다. 나는 내 영혼의 진주를 포도주잔 속으로 던져 버렸다. 플루트 소리에 맞춰 환락의 꽃길을 따라 내려갔고, 달콤한 꿀을 음미하며 살았다. 나는 앞으로 계속 나아가야만 했다. 정원의 또 다른 반쪽도 나를 위한 비밀을 간직하고 있었기 때문이다.





매거진의 이전글 예술가에게 대중의 존재를 상기시키는 것은 무례한 일이다
브런치는 최신 브라우저에 최적화 되어있습니다. IE chrome safari