brunch

You can make anything
by writing

C.S.Lewis

by 개미 Dec 30. 2018

매일 넷플릭스 영어 10문장-2

생각보다 매일 올린다는 것이 쉽지가 않네요.



나르코스


On top of that, the only people who had sat phones were the filthy rich.

게다가, 위성 전화기를 가진 사람들은 전부 더러운 부자들이었다.


1. On top of that

In addition, plus

더욱이


2. filthy

extremely or unpleasantly dirty




내가 사랑했던 모든 남자들에게


I write a letter when I have a crush so intense I don't know what else to do.

내가 짝사랑에 강하게 빠졌을 때는 다른 뭔가를 해야할지 몰라서 편지를 썼다.


Rereading my letters reminds me of how powerful my emotions can be, how all-consuming. And Margot would say I'm being dramatic, but I think drama can be fun.

내 편지를 다시 읽는 것은 내 감정이 얼마나 강력해질 수 있는지, 얼마나 소비적인지를 상기시켜줬다. 그리고 마곳은 내가 드라마틱하다고 말하겠지만, 나는 드라마도 재미있을 수 있다고 생각한다.


Just as long as nobody else knows about it.

다른 사람들이 그것에 대해서 모르는 한에서는.



모던 패밀리 시즌 1-1


You're not wearing that outfit. It's way too short. People know you're a girl. You don't need to prove it to them.

너는 그거 입지마. 너무 짧잖아. 너 여자애인거 사람들이 알아. 굳이 그거를 증명할 필요는 없어.


I was out of control growing up.  I just don't want to make the same bad mistakes I made.

나는 자랄 때 엉망이었어. 내가 했던 실수들을 다시 하고 싶지 않아.


Gloria, they're O and 6. Let's take it down a notch.

글로리아, 0대 6이야. 흥분을 가라앉히자고.



I'm bound to be a little surprised, but I'm not gonna embarrass you.

내가 놀랄 수 밖에 없지, 하지만 너를 창피주지는 않을거야.




매거진의 이전글 매일 넷플릭스 영어 10문장-1
브런치는 최신 브라우저에 최적화 되어있습니다. IE chrome safari