brunch

You can make anything
by writing

C.S.Lewis

by 여느Yonu Jul 18. 2021

코로나만 아니었다면.

2년전 오늘 런던에 있었다고 페이스북이 알려줬다.


2년전 오늘 런던에서 일하던 국제학과 오빠와 본토 피쉬앤칩스를 먹었고

독일에 있는 친구에게 드디어 짜증나는 시차가 덜해졌구나하며 (그래도 2시간은 난다)

아무데나 쏘다니고 잠도 안자며 현작가님 기다리던 시간들.


코로나 팬더믹만 아니었다면 매년 1회씩은 유럽에 가려 했던 내 계획과 조금 더 바라봐서 유럽으로 대학원도 가고 싶었는데~ 아~ 어쩌란 말이냐 이 아픈 가슴을~


I was in London, England, two years ago today. I hung out with a college friend,  had fish and chips, enjoyed talking with my German friend with fewer time differences. I was satisfactorily roaming around and waiting for Director Hyun to arrive as we had a mission to complete: Searching for the Korean War Veterans!

If there were no Wuhan Virus, I'd visit Europe once a year, as I planned when I left there, and even I dreamed of doing postgraduate there...

Xi Jinping should pay 10BTC to me.

매거진의 이전글 암스테르담에 다시 가고 싶다
브런치는 최신 브라우저에 최적화 되어있습니다. IE chrome safari