brunch

AAP 최철주 웹소설《검과 도자기: 피의 에도》1화

Ai Aided Plot 소설가 최철주《검과 도자기: 피의 에도》1화

by 최철주

AAP (Ai Aided Plot) novelist Choi Chul-joo Web Short Novel "Sword and Pottery: Bloody Edo" [1] AAP 소설가 최철주 웹 단편 소설: 문화 디자인 박사 최철주의 개념을 담은 AAP (Ai Aid Plot) 단편 소설 " 검과 도자기: 피의 에도". AAP Artist Choi Chul-joo Web Short Story: AAP (Ai Aid Plot) Short Story " Sword and Pottery: Bloody Edo" with the concept of Choi Chul-joo, a Ph.D. in Culture Design [1] 망국의 검, 불타는 도자기 Sword of Mangguk, Burning Pottery / 웹 소설가로서 개념 추상 현실주의 화가이자 현대 개념 팝 아티스트, 만화 평론가, 그리고 현대 미술 평론가인 최철주는 페이스북과 인터넷에 최철주의 AAP 단편 소설을 연재하고 있습니다. As a web novelist, Choi Chul-joo, a conceptual abstract realist painter, contemporary conceptual pop artist, cartoon critic, and contemporary art critic, is publishing Choi Chul-joo's AAP short story on Facebook and the Internet.

최철주의 AAP 소설 정의는 인간 인식의 초기 단계에서 추상 이미지로 인지된 대상을 개념 이전의 언어적 이미지와 결합하여 실재적 이야기로 총합하고, 이를 다시 분해·재조합하여 서사로 형상화하는 과정을 통해, AI에 기록된 플롯을 문화의 프리즘을 통해 시간성과 양식으로 굴절시켜 회귀·재구성함으로써, 이야기란 존재의 시간적 흔적이자 문화적 굴절의 결과물이라는 점을 드러내며, 결국 AAP는 예술과 철학의 경계를 넘나들며 기억과 구조, 이미지와 서사 사이의 미학적 장치를 구현하는 존재론적 이야기 생성 방식으로 해석된다.

따라서 “최철주의 AAP 소설 정의는 AI에 기록된 플롯을 문화의 프리즘으로 굴절시켜 시간성과 양식에 어울리는 이야기로 회귀·재구성한 서사적 존재 구조이다.”

Choi Chul-joo's AAP novel definition combines an object recognized as an abstract image in the early stages of human recognition with a pre-concept linguistic image to synthesize it into a real story, and decomposes and recombines it into a narrative. By refracting the AI-recorded plot into temporality and style through the prism of culture, regression and reconstruction, the story reveals that it is a temporal trace of existence and a result of cultural refraction. In the end, AAP is interpreted as an ontological story generation method that crosses the boundaries of art and philosophy and implements an aesthetic device between memory and structure and image and narrative.

Therefore, "The definition of Choi Chul-joo AAP novel is a narrative existence structure that refracts plots recorded in AI with a cultural prism and regresses and reconstructs them into stories that fit temporality and style."

브런치와 같은 플랫폼을 포함한 온라인 연재물인 이 이야기는 도자기 사업을 운영하며 선술집을 운영하는 에도의 주인공이 인신매매와 지정학적 갈등이라는 잔인한 현실에 직면하는 삶을 탐구합니다.에도 시대 일본, 조선, 청나라 사이에 문화적 긴장이 고조된 시기를 배경으로 합니다. 주요 줄거리는 주인공이 인신매매에 가담한 해적들과 도덕적, 육체적 싸움을 벌이고, 한국 여성들을 착취로부터 보호하기 위해 노력한다는 것입니다. 이 소설은 개념적 팝아트와 추상적 리얼리즘, 스토리텔링이 결합된 광범위한 AI 기반 창작물이라는 점에서 예술적 가치가 있습니다. Serial online, including platforms like Brunch, the story explores the life of a protagonist in Edo who runs a pottery business and manages a tavern while confronting the brutal reality of human trafficking and geopolitical conflict. The setting is a period of heightened cultural tensions between Japan, Joseon, and the Qing Dynasty during the Edo period. The main plot line is that the protagonist faces a moral and physical fight against pirates who participated in human trafficking, and strives to protect Korean women from exploitation. Its artistic value is that this novel is an extensive AI-based creation that combines conceptual pop art with abstract realism with storytelling.

AAP 웹 소설 [1] 망국의 검, 불타는 도자기 Sword of Mangguk, Burning Pottery: 이 웹소설은 감정 서사 중심의 문체와 시각 묘사 그리고 대사 중심 진행으로 구성되며, 전통 사극물로서 로맨스와 복수극 요소를 살려 몰입감을 높임./ 제1화: 망국의 검, 불타는 도자기 1.서문: 에도. 낯선 섬의 땅, 불길이 하늘을 태웠다. 칼은 손을 떠났고, 피는 강처럼 흘렀다. 그날 이후, 그는 더 이상 ‘조선의 장군’이 아니었다. 살아서 도망쳤다는 죄. 지켜야 할 것을 지키지 못했다는 치욕. 그리고, 아직도 타지 않는 불길 같은 죄책감. 망국의 장군이 ‘도자기’를 굽는다. 살아 있는 자처럼 부서지는 그릇 속에, 그는 여전히 무언가를 묻고 있었다. 2. 본문: “아침부터 어깨가 무겁네요.” 사요가 찻잔을 내밀었다. 잔은 조선산 백자. 눈처럼 맑고 얇은 그릇이었다. “오늘은 술집 납품이 많죠? 다녀오면, 술 한 잔 하시죠.” 그녀의 웃음은 맑았지만, 어딘가 조심스러웠다. 리겐은 찻잔을 받아 들었다. 도공의 손이라기엔 너무 거칠고, 검객의 손이라기엔 너무 조용했다. “불타는 새벽보단 저녁이 낫군.” 그의 말에에사요는 잠시 눈을 떨구었다. ‘이 사람은… 전쟁을 잊지 못하고 있다.’ 그녀는 알고 있었다. 그의 눈동자 깊은 곳엔, 아직 타오르는 것들이 있다는 것을./ This web novel consists of an emotional narrative-oriented style, visual description, and dialogue-oriented progression, and as a traditional historical drama, it enhances the sense of immersion by utilizing romance and revenge. Episode 1: The Ruined Country Sword, Burning Pottery 1. Preface: Edo. Flames burned through the sky, the land of a strange island. Carl leaves his hands and blood flows like a river. After that, he was no longer the 'General of Joseon.' Sin of running away alive. Disgrace for not keeping what to keep. And still not burning guilt. The Ruined Country General bakes 'Pottery.' In it, he was still burying something, broken like a living person. 2. Text: "My shoulders have been heavy since this morning," Sayo held out a teacup. The cup was a white porcelain made during the Joseon Dynasty. It was a bowl as clear and thin as snow. "There are many bowls that you supplied to the bar today, right?" Her smile was clear but somewhere cautious. Regen accepted the teacup. It was too rough with the hands of a potter, and too quiet with the hands of a swordsman. "A fiery evening is better than dawn." Sayo shook his eyes for a moment at his words. "This man... 'I can't forget war.' She knew that deep in his eyes there were still things burning.


p-1.jpg

최철주 AI 웹소설《검과 도자기: 피의 에도》[1] 제1화 망국의 검, 불타는 도자기: p-1


1화 콘티: 망국의 검, 몰락한 장군의 도피

컷 1

배경: 조선 시골, 폐허가 된 집 앞에 서 있는 장군 리겐

구도: 와이드 샷, 쓸쓸하고 절망적인 분위기

내레이션(오버랩):

“조선의 한 장군, 정권의 몰락과 함께 모든 것을 잃었다.”

컷 2

배경: 밤, 리겐이 어두운 길을 걸어 일본으로 떠나는 배를 바라봄

구도: 중거리 샷

대사(리겐, 독백):

“살아남기 위해, 그리고 다시 일어서기 위해…”

컷 3

배경: 일본 에도 항구, 리겐이 첫 발을 디딤

구도: 클로즈업, 긴장과 결의가 묻어나는 표정

내레이션(오버랩):

“그가 선택한 새로운 삶, 에도에서의 도전이 시작된다.”

컷 4

배경: 도자기 공방, 리겐이 손으로 흙을 만지는 장면

구도: 클로즈업

대사(리겐):

“도자기라는 무기, 이곳에서 내 운명을 빚는다.”

컷 5

배경: 술집 내부, 리겐이 주변을 경계하며 앉아 있는 모습

구도: 중거리 샷

내레이션(오버랩):

“새로운 땅에서의 삶은 순탄치 않았다. 어둠 속 적들이 다가오고 있었다.”

컷 6

배경: 술집 문이 열리며 사요가 들어오는 장면

구도: 와이드 샷 ‘문이 열리고, 우아한 기모노 여인의 등장’

대사(사요):

“당신도 조선에서 온가요?”

대사(리겐):

“그래, 그리고 이곳에서 살아남으려 한다.”


p-2.jpg

최철주 AI 웹소설《검과 도자기: 피의 에도》[1] 제1화 망국의 검, 불타는 도자기: p-2


p-3.jpg

최철주 AI 웹소설《검과 도자기: 피의 에도》[1] 제1화 망국의 검, 불타는 도자기: p-3



p-4.jpg

최철주 AI 웹소설《검과 도자기: 피의 에도》[1] 제1화 망국의 검, 불타는 도자기: p-4


"My shoulders have been heavy since this morning."

Sayo offered a teacup.

The glass was made of Joseon white porcelain. It was a bowl as clear and thin as snow.

"There's a lot of bar deliveries today, right? When you're back, let's have a drink."

Her smile was clear, but somewhere cautious.

Regen picked up a teacup.

Too rough for a potter's hand,

It was too quiet to be the hands of a swordsman.

"It's better than a burning dawn."

At his words, Sayo shook his eyes for a moment.

This guy is... I can't forget the war.'

She knew.

Deep in his eyes, there are still things burning.


p-5.jpg

최철주 AI 웹소설《검과 도자기: 피의 에도》[1] 제1화 망국의 검, 불타는 도자기: p-5


Touching the soil, Regen took a short breath.

Bake as in Joseon, and engrave patterns as in Joseon.

But this is not Joseon.

"The Fatherland burns... All that's left is the hand."

He whispered.

And next to it, Sayo was organizing her things in the yard,

Stranger shadows permeated the alley.


p-6.jpg

최철주 AI 웹소설《검과 도자기: 피의 에도》[1] 제1화 망국의 검, 불타는 도자기: p-6


"I'm sorry... Who are you looking for--"

Before she finished speaking, the man's hand grabbed Sayo's arm.

The screams went off quietly. 'The pirate's invasion, the moment of kidnapping.'

But the streets were quiet,

People are not up yet.

Sayo's body was rough on the wagon.

The red cloth was blindfolded, and someone murmured.

p-7.jpg

최철주 AI 웹소설《검과 도자기: 피의 에도》[1] 제1화 망국의 검, 불타는 도자기: p-7


Black woke up from the sheath again

Raindrops began to fall one by one.

Edo's sky was filled with dark clouds before I knew it.

Regen carried a sword

I stepped towards a dark alley.

His toes pushed through the water that had permeated the floor.

The fight hasn't started yet.

but,

His mind was already wet with the smell of blood. Episode I, The End

[Preview for the next episode]

"Red porcelain, black flag"

a blue pirate who landed in Edo.

Is Sayo alive?

Regen's Black, will he bleed again.

keyword
작가의 이전글Realismo Abstratto Concettuale