brunch

AAS 웹 만화《도자기와 피의 바다》제1화 붕황진 전투

Ai Aided Sketch 미술가 최철주 만화《도자기와 피의 바다》1화

by 최철주

AAS (Ai Aided Sketch) Artist Choi Chul-joo Web Cartoon [1] AAS 아티스트 최철주 웹 만화: 도자기와 피의 바다, 문화디자인박사 최철주의 컨셉을 코딩하여서 AI 스케치(sketch)를 만화 미술가 최철주가 렌더링(Rendering AI-enabled sketches)한 AAS(Ai Aided Sketch) 만화 Choi Chul-joo AAS Author's Short Cartoon [1] "Sea of Pottery and Blood" is an AI-enabled sketch (Ai Aided Sketch) cartoon rendering that the cartoonist painted with AI sketches through AI sketches by coding the concept of Choi Chul-joo, a Ph.D. in culture and design. [1] 도자기와 피의 바다/ 만화 미술가, 개념 추상 리얼리즘 화가, 현대 개념 팝 아티스트, 만화 평론가, 현대 미술 평론가, 개념 팝 만화가로 개념 웹툰 만화를 그리는 최철주 작가. 최관우(최철주의 필명) 현대 개념미술사학자로서 최철주 AAS 웹 만화미술가 최철주 AAP 웹 소설을 페이스북과 인터넷에 AAS 이미지를 기반으로 연재하고 있습니다. - Choi Chul-joo, a cartoon designer, conceptual abstract realism painter, contemporary concept pop artist, cartoon critic, contemporary art critic & conceptual pop cartoon artist who draws conceptual webtoon cartoons. Choi Kwan-woo (Choi Chul-joo's pseudonym) As a modern conceptual art historian, he is serializing Choi Chul-joo AAS web cartoons and Choi Chul-joo AAP(Ai Aided Plot) cartoon artist web novels based on AAS conceptual abstract realism painting on Facebook and the Internet./

최철주 작가의 AAS 만화 이미지 정의는 이미지가 단순한 시각적 표현을 넘어 기억과 시간의 환상이 교차하는 지점에서 존재론적 흔적과 인식론적 장치로 작용한다는 것을 드러내는 미학적 구조로 해석되며, 이는 과거와 미래가 현재를 반복하며 공간을 시간으로 변환하고 특정 장소에 반복적으로 존재하는 사물을 통해 기억을 이미지로 굳히는 시간성에서 그늘과 성찰의 일탈이 현재로 오인되는 착각으로 이어진다. AA는 AI 기반 스케치를 넘어 기억된 시간의 흔적을 현실감 있게 줄이고, 기술을 통해 기억의 아우라를 복원하며, 이미지가 미디어를 초월해 지각의 구조를 드러내는 방식으로 예술과 철학의 경계를 넘나드는 새로운 시각적 존재론을 제시하는 철학적 장치로 기능합니다.

따라서 "최철주 AAS 만화 이미지의 정의는 기억된 공간의 시간성을 지닌 AI 재현 이미지의 사실성으로 렌더링된 시각적 실재 이미지입니다.“

Choi Chul-joo's definition of AAS cartoon image is interpreted as an aesthetic structure that reveals that images go beyond simple visual representation and act as ontological traces and epistemological devices at the point where the illusion of memory and time intersects, which leads to the illusion that the deviation of shade and reflection is mistaken for the present in the temporality that consists of the past and the future repeating the present, converting space into time, and solidifying memories into images through objects that repeatedly exist in a specific place. AAS functions as a philosophical device that reduces the traces of time remembered to realism beyond AI-based sketches, restores the aura of memory through technology, and presents a new visual ontology that crosses the boundaries of art and philosophy in a way that images transcend media to reveal the structure of perception.

Thus, "The definition of Choi Chul-joo AAS cartoon image is a visual real image rendered by realism of AI-reproduced images with the temporality of the remembered space."

브런치와 같은 플랫폼을 포함한 온라인 연재물인 이 이야기는 도자기 사업을 운영하며 선술집을 운영하는 에도의 주인공이 인신매매와 지정학적 갈등이라는 잔인한 현실에 직면하는 삶을 탐구합니다.에도 시대 일본, 조선, 청나라 사이에 문화적 긴장이 고조된 시기를 배경으로 합니다. 주요 줄거리는 주인공이 인신매매에 가담한 해적들과 도덕적, 육체적 싸움을 벌이고, 한국 여성들을 착취로부터 보호하기 위해 노력한다는 것입니다. 이 소설은 개념적 팝아트와 추상적 리얼리즘, 스토리텔링이 결합된 광범위한 AI 기반 창작물이라는 점에서 예술적 가치가 있습니다. Serial online, including platforms like Brunch, the story explores the life of a protagonist in Edo who runs a pottery business and manages a tavern while confronting the brutal reality of human trafficking and geopolitical conflict. The setting is a period of heightened cultural tensions between Japan, Joseon, and the Qing Dynasty during the Edo period. The main plot line is that the protagonist faces a moral and physical fight against pirates who participated in human trafficking, and strives to protect Korean women from exploitation. Its artistic value is that this novel is an extensive AI-based creation that combines conceptual pop art with abstract realism with storytelling.


1.jpg

최철주 AAS 만화《도자기와 피의 바다》[1] 제1화 붕황진 전투, 도자기 전쟁 p1


w-1.jpg

최철주 AI 만화《도자기와 피의 바다》[1] 제1화 붕황진 전투, 도자기 전쟁 p2


장면 1: 엔딩 컷 — 장군 윤석의 결의

배경: 윤석이 언덕 위에서 바다를 바라보며 검을 꽂음

대사 (윤석의 결의): “이 흙은 조선의 것이고, 이 검은 조선을 향한다.”

Scène 1 : Fin de la séquence - Résolution du général Yoon Seok

Fond: Yoon Seok regarde la mer depuis le haut d'une colline et pose une épée

L'ambassadeur (résolution de Yoon Seok): "Cette terre appartient à la dynastie Joseon, et cette épée fait face à la dynastie Joseon".


w-2.jpg

최철주 AAS 만화《도자기와 피의 바다》[1] 제1화 붕황진 전투, 도자기 전쟁 p2


제1화 붕황진 전투, 도자기 전쟁 p2: 윤석과 켄지는 처음으로 마주하게 되고, 동맹이 시작되는 순간—채연을 구출하기 위한 여정의 서막이 됩니다. Yoon Seok and Kenji face each other for the first time, and the moment the alliance begins—the prelude to the journey to rescue Chae Yeon.


w-3.jpg

최철주 AAS 만화《도자기와 피의 바다》[1] 제1화 붕황진 전투, 도자기 전쟁 p3


제1화 붕황진 전투, 도자기 전쟁 p3: 윤석과 켄지가 해적 팀의 본거지에 잠입해 채련을 구출하는 극적인 장면으로, 전투에서 도자기의 상징이 되살아납니다. It is a dramatic scene in which Yoon Seok and Kenji infiltrate the pirate team's home base and rescue Chaeryeon, and the symbol of pottery comes back to life in the battle.


w-4.jpg

최철주 AAS 만화《도자기와 피의 바다》[1] 제1화 붕황진 전투, 도자기 전쟁 p4


제1화 붕황진 전투, 도자기 전쟁 p4: 윤석이 조선 궁궐로 돌아와 궁중을 마주하고 영혼과의 갈등이 본격적으로 시작되는 정치 서사를 중심으로 한 구조 장면 A rescue scene centered on a political narrative where Yoon Seok returns to the Joseon palace and faces the court, and the conflict with the spirits begins in earnest


w-5.jpg

최철주 AAS 만화《도자기와 피의 바다》[1] 제1화 붕황진 전투, 도자기 전쟁 p5


제1화 붕황진 전투, 도자기 전쟁 p5: 윤석은 조선 왕조의 지도자 이현과 손잡고 군사 개혁을 제안하고, 당국의 반대와 청나라의 위협이 동시에 대두되는 정치적, 전략적 구조를 제안합니다 Yoon Seok joins hands with Lee Hyun, the leader of the Joseon Dynasty, to propose a military reform, and a political and strategic structure in which opposition from the authorities and the threat of the Qing Dynasty rise at the same time



w-6.jpg

최철주 AAS 만화《도자기와 피의 바다》[1] 제1화 붕황진 전투, 도자기 전쟁 p6


제1화 붕황진 전투, 도자기 전쟁 p6: 윤석은 실제 훈련에 붕황진을 적용하고, 조선 군인들이 새로운 전술에 적응하는 과정과 청나라의 침략 징후가 동시에 다가오고 있다. Yoon Seok applies Boong Hwang-jin to actual training, and the process of Joseon soldiers adapting to new tactics and signs of the Qing Dynasty's invasion are coming at the same time.


w-7.jpg

최철주 AAS 만화《도자기와 피의 바다》[1] 제1화 붕황진 전투, 도자기 전쟁 p7


제1화 붕황진 전투, 도자기 전쟁 p7: 윤석이 붕황진을 실전 배치하고, 눈 덮인 전장에서 조선과 청의 정규군이 처음으로 격돌하는 장면이 중심입니다. 겐지와 채연도 각자의 위치에서 전투를 지원하며, 세 인물의 결연함이 돋보이는 전투 전초전입니다. It is centered on the scene where Yoon Seok deploys the Boonghwangjin in action, and the Joseon and Qing regular troops clash for the first time on a snowy battlefield. Genji and Chaeryeon also support the battle in their respective positions, and it is a battle prelude in which the determination of the three characters shines.


w-8.jpg

최철주 AAS 만화《도자기와 피의 바다》[1] 제1화 붕황진 전투, 도자기 전쟁 p8


제1화 붕황진 전투, 도자기 전쟁 p8: 윤석과 청나라 장군 장위청이 전장의 중심에서 처음으로 맞붙는 이 전투는 붕황진의 진정한 힘을 드러내는 전환점입니다. Yoon Seok and the Qing Dynasty's General Jang Wicheng face off for the first time at the center of the battlefield, and it is a turning point in the battle that reveals the true power of Boonghwangjin.

w-9.jpg

최철주 AAS 만화《도자기와 피의 바다》[1] 제1화 붕황진 전투, 도자기 전쟁 p9


제1화 붕황진 전투, 도자기 전쟁 p9: 청나라와의 전투가 끝난 후 윤석은 조선 북부의 평화를 재건하고 장위청은 패배에 대한 책임을 지고 귀국합니다. 이 지상의 평화는 조선과 청나라 모두에 파문을 일으키는 전환점입니다. After the battle against the Qing Dynasty is over, Yun Seok reconstructs peace in the northern part of Joseon, and Zhang Yu-cheng returns home taking responsibility for his defeat. This earthy peace is a turning point that ripples through both the Joseon and Qing dynasties.

keyword
작가의 이전글AAP 최철주 웹소설《검과 도자기: 피의 에도》1화