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by 김종찬 May 10. 2024

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Ford abandons electric vehicles in Europ

포드차 ‘2030년 유럽 전기차’ 포기 ‘엔진 하이브리드 판매’ GM 말리부 '중단'


포드차가 ‘2030년 유럽 완전 전기차 생산’을 포기하고 ‘엔진 하이브리드 유럽 판매’로 수정 발표하며 2035년 전면 전기차 생산 정책을 파기했다.

미국 포드차는 로이터에 보낸 성명에서 "유럽의 전기차 채택이 둔화됨에 따라 2030년 이후에도 고객에게 ICE(내연 기관)와 하이브리드 차량 옵션을 제공해야 한다고 믿는다"고 밝혔다.

로이터는 “이는 이 지역의 순수 전기 라인업에 대한 초기 계획에서 변경된 것이라고 디트로이트 자동차 제조업체가 9일 밝혔다”고 보도했다.

미국 2위 자동차 제조업체인 포드는 당시 “2026년까지 유럽에서 판매되는 모든 승용차의 전기 버전을 보유할 것이며 2030년까지 유럽에서 판매되는 상용차의 3분의 2가 완전 전기 또는 플러그인 하이브리드가 될 것”이라 공식 발표했었다.

제너럴 모터스(GM)은 8일 미국 모델 라인업의 마지막 저렴한 세단으로 1천만대 이상 판매한 미국의 유서 깊은 명판인 쉐보레 말리부 제작 중단하고 연말까지 전기차인 쉐보레 볼트와 고급 SUV인 캐딜락 XT4의 새 버전을 만들기 위해 공장 개조를 발표했다.

포드의 유럽 책임자인 Stuart Rowley는 2021년 2월 16일 “유럽의 자동차 라인업이 2030년까지 완전 전기차 될 것”이라며 “향후 30개월 동안 10억 달러 투자해 독일 쾰른에 있는 자동차 조립공장을 유럽 최초의 미국 자동차 제조업체 전기차 시설로 전환할 것”이라며 “포드는 2023년부터 유럽에서 제작한 첫 번째 순수 전기 승용차가 이 시설에서 생산될 것이며 그곳에서 두 번째 모델을 만드는 것을 고려하고 있다”고 기자회견으로 밝혔다.

그는 이어 “포드는 독일 폭스바겐 AG와 전략적 제휴로 MEB 전기차 플랫폼을 사용해 일부 모델을 제작할 예정”이라며 “쾰른에서 나온 모델이 폭스바겐의 MEB 플랫폼을 사용하는 첫 번째 모델”이라고 밝혔다. 

미국 1위인 GM은 2021년 1월 27일 “2035년까지 모든 신차, SUV 및 소형 픽업트럭을 배기가스 배출이 없는 상태로 판매하겠다는 목표를 세웠다”고 밝혔고 GM도 전기차 완전 생산 체제 구축을 수정할 것으로 보인다,

GM은 당시 조 바이든 대통령 취임 일주일 만에 온실가스 배출 방지와 전기차(EV) 판매 확대를 극적으로 발표했었다.

GM의 전기차 생산은 2020년에 미국에서 총 255만대 차량 판매에서 전기차인 쉐보레 볼트 해치백은 고작 2만대 판매 수준이고, 전기차 전환에 대해 2020년 11월에 ‘향후 5년간 전기차와 자율주행차에 270억 달러 투자’를 발표했으나, 이는 코로나 팬데믹 이전에 계획된 200억 달러보다 70억 달러 증가였다.

발표 다음날인 28일 GM 주가는 7.4% 일시 급등했고, 이날 3.5% 상승 마감했다.

메리 바라 GM 최고경영자(CEO)는 당시 성명으로 “환경보호기금(EDF)과 협력하여 순수 전기차의 미래에 대한 공유된 비전과 2035년까지 새로운 경량 차량의 배기관 배출을 제거하려는 열망을 개발했다"고 밝혔다.

GM은 미국 경제에서 지배적이었을 때 도입된 유서 깊은 명판인 쉐보레 말리부 제작 중단에서 

캐딜락 브랜드로 두 개의 가솔린 세단을 만들고 올해 고급 전기 자동차 판매를 시작할 계획을 밝혔다.

GM의 세단 축소와 고급 SUV 주류 부각에 대해 뉴욕타임스는 “소비자들은 자동차에서 더 넓은 SUV와 픽업 트럭으로 옮겨서 아이들과 자전거 카약과 같은 레크리에이션 장비를 운반하고 있다”며 “자동차 제조업체들은 세단과 소형차보다 더 큰 수익을 창출하는 더 큰 차량을 더 많이 제공함으로써 이러한 추세를 도왔다”며 “GM이 미국 시장을 위해 만드는 다른 모든 모델은 이제 트럭 또는 SUV이다”고 9일 밝혔다.

NYT는 이어 “수년 동안 미국 운전자들은 세단, 소형차, 해치백에서 벗어나 스포츠유틸리티차량(SUV)에 끌리고 있다”며 “GM의 두 디트로이트 라이벌인 스텔란티스와 포드 자동차도 미국에서 자동차를 거의 없앴다. 도요타, 혼다, 현대와 같은 외국 자동차 제조업체들은 여전히 매년 수십만 대의 세단과 콤팩트를 판매하고 있지만, 도요타 캠리와 혼다 어코드가 미국 도로에서 가장 인기 있는 차량 중 하나로 꼽혔던 지난 수십 년에 비하면 훨씬 줄어 들었고, 지난달 일본 자동차 제조사 스바루는 내년에 레거시 세단 생산을 중단한다”고 자동차 시장 전환을 부도했다.

미국에서 포드는 몇해 전 라인업에서 세단을 없앴고, 이제 머스탱은 포드가 미국 시장을 위해 만드는 유일한 자동차가 됐다.

크라이슬러의 소유주인 스텔란티스는 현재 주 종목이 트럭과 SUV 미니밴으로 전환됐으며 2025년에 닷지 챌린저 머슬카의 전기 버전을 만들기 시작할 예정이다. kimjc00@hanmail.net


Ford abandons ‘European electric vehicles by 2030’, ‘engine hybrid sales’, GM Malibu ‘discontinues


Ford Motor Company gave up its policy of producing full electric vehicles in Europe by 2030 and announced a revised plan to ‘sales of engine hybrids in Europe’ and gave up its policy of producing full electric vehicles in 2035.

“With the slowing adoption of electric vehicles in Europe, we believe we must continue to offer our customers ICE (internal combustion engine) and hybrid vehicle options beyond 2030,” Ford of America said in a statement to Reuters.

“This is a change from initial plans for an all-electric lineup in the region,” the Detroit automaker said on the 9th, Reuters reported.

Ford, the second-largest U.S. automaker, said at the time that "by 2026, every passenger vehicle sold in Europe will have an electric version, and by 2030, two-thirds of commercial vehicles sold in Europe will be fully electric or plug-in hybrid." It was officially announced.

On the 8th, General Motors (GM) stopped producing the Chevrolet Malibu, a historic American nameplate that sold more than 10 million units as the last affordable sedan in its U.S. model lineup, and plans to launch new versions of the electric vehicle Chevrolet Bolt and luxury SUV Cadillac XT4 by the end of the year. announced factory remodeling to make

“Europe’s vehicle lineup will be fully electric by 2030,” Stuart Rowley, Ford’s head of Europe, said on February 16, 2021. “We will invest $1 billion over the next 30 months to open our vehicle assembly plant in Cologne, Germany, as Europe’s first.” “The U.S. automaker will transition to an electric vehicle facility,” he said in a press conference. “Ford’s first fully electric passenger vehicle manufactured in Europe will be produced at this facility starting in 2023, and the company is considering building a second model there,” he said in a press conference. .

He continued, “Ford plans to produce some models using the MEB electric vehicle platform in a strategic partnership with Germany’s Volkswagen AG,” and added, “The model coming out of Cologne is the first model to use Volkswagen’s MEB platform.”

GM, the number one company in the United States, announced on January 27, 2021, “We have set a goal to sell all new cars, SUVs, and small pickup trucks with zero emissions by 2035,” and GM is also expected to revise its plan to establish a full electric vehicle production system. ,

GM dramatically announced measures to prevent greenhouse gas emissions and expand electric vehicle (EV) sales just a week after President Joe Biden took office.

GM's electric vehicle production is a total of 2.55 million vehicles sold in the United States in 2020, and the Chevrolet Bolt hatchback, an electric vehicle, is sold at only 20,000 units. Regarding the transition to electric vehicles, in November 2020, it said, '270 million units will be invested in electric vehicles and autonomous vehicles over the next five years. A billion-dollar investment was announced, but this was an increase of $7 billion from the $20 billion planned before the coronavirus pandemic.

On the 28th, the day after the announcement, GM's stock price temporarily surged 7.4% and closed up 3.5% that day.

“We worked with the Environmental Defense Fund (EDF) to develop a shared vision for an all-electric future and a desire to eliminate tailpipe emissions from new light-duty vehicles by 2035,” GM CEO Mary Barra said in a statement at the time. revealed.

GM is discontinuing production of the Chevrolet Malibu, a venerable nameplate introduced when it was dominant in the U.S. economy.

The company announced plans to build two gasoline sedans under the Cadillac brand and begin selling luxury electric vehicles this year.

Regarding GM's downsizing of sedans and the emergence of mainstream luxury SUVs, the New York Times said, "Consumers are moving from cars to wider SUVs and pickup trucks to transport children and recreational equipment such as bicycles and kayaks." “We have helped this trend by offering more larger vehicles that generate big profits,” he said on the 9th. “Every other model GM makes for the U.S. market is now a truck or SUV.”

The NYT continued, “For several years, American drivers have been moving away from sedans, compact cars, and hatchbacks and are gravitating towards sports utility vehicles (SUVs),” adding, “GM’s two Detroit rivals, Stellantis and Ford Motor Company, have also almost eliminated their cars in the United States. Foreign automakers such as Toyota, Honda and Hyundai still sell hundreds of thousands of sedans and compacts each year, but far fewer than in previous decades when the Toyota Camry and Honda Accord were among the most popular vehicles on U.S. roads, and last month in Japan Automaker Subaru has defied the transition in the automobile market, saying, “We will stop producing the Legacy sedan next year.”

In the United States, Ford eliminated sedans from its lineup a few years ago, and the Mustang is now the only car Ford makes for the American market.

Chrysler owner Stellantis has now shifted its focus to trucks, SUVs and minivans, and plans to begin building an electric version of the Dodge Challenger muscle car in 2025.


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