brunch

You can make anything
by writing

C.S.Lewis

by 평론가 청람 김왕식 Jun 23. 2024

대학 시절 습작 노트를 펼치니

문학평론가 청람 김왕식











                 대학 시절 습작 노트를 펼치니




유월이다.
여름의 문턱인 줄만  알았다.

연일 폭염이다.

선풍기도

역부족이다.


며칠 전부터

추억을 움키려는 듯

습관처럼

학창 시절 노트를 펼친다.


그중

한 페이지다.




         

그대 내게로 오던 날, 내 가슴 안에  샘물이 있고 푸른 숲이 있다는 사실을 처음 알았다. 그날까지 나는 그저 평범한 삶을 살아가고 있었고, 내 안에 그런 아름다움이 존재한다는 것을 전혀 느끼지 못했다. 그대가 내 삶에 들어오면서 모든 것이 변했다.

그대는 마치 목을 축이는 한 마리 새처럼 내 샘물에 다가왔다. 그대는 푸른 숲 속에 둥지를 틀고 영원히 살고자 하는 듯했다. 나는 그대가 내 삶에 이렇게 깊이 자리 잡을 줄 몰랐다. 그대와 함께라면 어떤 어려움도 이겨낼 수 있을 것 같았고, 내 마음은 언제나 푸르고 신선한 기운으로 가득 찼다.

그대가 내게 와서 하얀 구름 위로 날아갈 하늘의 축복을 열어 주었고, 천국의 문을 여는 열쇠를 주었다. 그대의 존재만으로도 나는 이미 축복받은 사람임을 느꼈다. 그대와 함께하는 순간순간이 소중했고, 그대가 내 삶에 들어오면서부터 모든 것이 아름다워졌다.

그대가 있어 내 안의 샘물은 마르지 않았다. 그대의 사랑이 내게로 와서 나의 숲은 하루가 다르게 푸르게 변해갔다. 그대의 존재가 나에게는 생명의 물과 같았고, 그대 덕분에 나는 늘 새로운 에너지를 얻을 수 있었다.

그대가 내게로 와서 꽃이 되고, 새가 되고, 사랑이 될 때 나는 세상을 시로 만들어 그대에게 바치고 싶다. 그대의 아름다움과 사랑을 시로 표현하고, 그 시를 통해 그대에게 내 마음을 전하고 싶다. 그대와 함께하는 모든 순간이 나에게는 하나의 작품이었고, 나는 그 작품을 통해 그대에게 내 진심을 전하고자 했다.

그대가 내 삶에 들어온 것은 우연이 아니었다. 그대와 나의 만남은 운명이었고, 그 운명 덕분에 나는 진정한 행복을 찾았다. 그대와 함께하는 지금 이 순간이 나에게는 무엇보다 소중하고, 나는 그대를 위해 무엇이든 할 수 있다.

그대에게 이 글을 바친다. 그대가 내 삶에 와 주어 고맙다. 그대가 있어서 나는 더 나은 사람이 되었고, 그대 덕분에 나는 내 안의 샘물과 숲을 발견할 수 있었다.










       Opening a College Notebook






It’s June.  
I thought it was just the threshold of summer.  
It's been scorching hot for days.  
Even the fan is not enough.  
For the past few days,  
as if trying to grasp memories,  
I habitually open my school notebooks.  
This is a page from them.  






The day you came to me, I realized for the first time that there was a spring and a green forest inside my heart. Until that day, I was just living an ordinary life and had no idea such beauty existed within me. When you entered my life, everything changed.

You approached my spring like a bird quenching its thirst. You seemed to want to build a nest in the green forest and live there forever. I never imagined you would take such a deep place in my life. With you, I felt I could overcome any difficulty, and my heart was always filled with fresh, green energy.

When you came to me, you opened the blessings of the sky that would fly me above the white clouds, and gave me the key to open the gates of heaven. Just by your presence, I felt I was already blessed. Every moment with you was precious, and since you entered my life, everything became beautiful.

With you, the spring inside me never dried up. Your love came to me, and my forest turned greener every day. Your presence was like water of life to me, and thanks to you, I always gained new energy.

When you came to me and became a flower, a bird, and love, I wanted to turn the world into poetry and dedicate it to you. I wanted to express your beauty and love through poetry and convey my feelings to you through it. Every moment with you was a piece of art to me, and I wanted to convey my sincerity to you through that artwork.

Your entrance into my life was not a coincidence. Our meeting was fate, and thanks to that fate, I found true happiness. This moment with you is the most precious to me, and I would do anything for you.

I dedicate this writing to you. Thank you for coming into my life. Because of you, I became a better person, and thanks to you, I discovered the spring and forest within me.




ㅡ 청람




작가의 이전글 주광일 시인의 '젊은 날 내 사랑'을 청람 평하다
브런치는 최신 브라우저에 최적화 되어있습니다. IE chrome safari