They are back
일론 머스크가 트위터를 인수한 후, 유저들은 대안을 찾고 있으며 많은 창업자들이 Next twitter가 되기 위해 서비스를 내놓고 있음.
소셜서비스는 아는 친구(FB) 건너 건너 아는 친구(FB) 모르지만 관심 있어서 팔로우하는 사람(Twitter, instagram) 전혀 몰랐던 사람 추천(Tiktok) 하는 형태로 변화해 왔음.
케빈시스트롬, 마크 크리거 인스타그램을 창업 & exit ,2018년 퇴사한 한 그 둘.
을 포함한 7명(Robby Stein, a top product executive at Instagram from 2016 to 2021을 포함한)
그들은 3가지 조건이 갖춰지게 된다면 창업하겠다고 했는데, 1) 그들이 충분히 캐치업할만한 컨슈머테크의 등장, 2) 크리거가 꾸준히 마음이 가는 소셜테크의 물결 3) 그들이 개발하고자 하는 제품이 해결 필요한 문제를 풀 수 있을 때.
One, a big new wave in consumer technology that he and Krieger could attempt to catch.
Two, a way to connect that wave to social technology, which he and Krieger continue to feel invested in emotionally.
And three, an idea for how their product could solve a problem.
그 미래를 틱톡에서 본 듯함.
“I saw that shift, and I was like, ‘Oh, that’s the future of social,’” Systrom said. “These unconnected graphs; these graphs that are learned rather than explicitly created. And what was funny to me is as I looked around, I was like, ‘Man, why isn’t this happening everywhere in social? Why is Twitter still primarily follow-based? Why is Facebook?’”
Artifact article + fact
알려진 바로는 소셜적 요소가 있는 관심사 기반 개인화된 뉴스 서비스
a personalized news feed that uses machine learning to understand your interests and will soon let you discuss those articles with friends.
The simplest way to understand Artifact is as a kind of TikTok for text
뉴욕타임스부터 로컬신문, 블로그 개인화된 추천.
기사에 대한 팔로우 하는 친구의 논평
One is a feed showing articles posted by users that you have chosen to follow, along with their commentary on those posts. (You won’t be able to post raw text without a link, at least for now.)
DM으로 받은 게시물을 친구와 토론.
The second is a direct message inbox so you can discuss the posts you read privately with friends.
적어도 초기에는 어떤 매체의 콘텐츠들이 노출될지에는 어느 정도 개입할 예정.
밤이 되면 다크모드로 자동 변환되고, 공유한 콘텐츠에 대한 댓글 또한 설정할 수 있음. (누구나, 친구만 etc)
아직 서비스는 미출시, 현재 미국 +1 번호 사용자들을 대상으로 웨이트리스트를 받고 있음.
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콘텐츠 공급자와 수익쉐어.