brunch

You can make anything
by writing

C.S.Lewis

by 썸머그린 Aug 18. 2022

나의 아지트

여행자가 그린 여행 그림





서점은 어려서부터  아지트였다. 책을 읽지 않아도 표지만 가지고 친구와 몇 시간 동안 이야기를 하곤 했다. 언젠가부터 답답할 때는 중고서점에 가서 숨는 나만의 유행이 시작되었다. 바깥이 위험한 것도 아닌데 종이 냄새에 왠지 모를 안도감이 들었다. 누군가 밑줄  문장들은 내게  콕콕 박혔다. 중고책을 읽다 보면 함께 책을 읽는 느낌이 들었다. 하릴없이 앉아있다 보면 좁은  세상에 창문이 생기는  같았다. 작은 동네 책방 한구석에서 나는 여행을 꿈꿨고  한권만 들면 세상에서 제일 멀리 나아갈  있었다.

.

.

.

.


The bookstore has been my hideout since I was little. Even if I didn't read the book, I would just pick up the cover and talk with my friends for hours. Someday, when I'm in trouble, I'll go to a second-hand bookstore and hide. It's not like it's dangerous outside, but I could hear a sense of security in the smell of paper. A few underlined sentences popped up and stuck together. Reading secondhand books felt like reading a book together. As I sat there, it felt like a window opened into my small world. In the corner of a small town bookstore, I dreamed of traveling the farthest in the world with a single book.

brunch book
$magazine.title

현재 글은 이 브런치북에
소속되어 있습니다.

작품 선택

키워드 선택 0 / 3 0

댓글여부

afliean
브런치는 최신 브라우저에 최적화 되어있습니다. IE chrome safari