‘Tall… decaf… Cappuccino...’
“The whole purpose of places like Starbucks is for people with no decision-making ability whatsoever to make six decisions just to buy one cup of coffee. Short, tall, light, dark, café, decaf, low-fat, non-fat, etcetera.
So, people who don’t know what the hell they’re doing or who on earth they are can, for 2.95, get not just a cup of coffee but an absolutely defining sense of self.
Tall… decaf… cappuccino.”
스타벅스 같은 곳의 존재 이유는 결정장애가 있는 사람들에게 커피 한잔을 사기 위해 6가지의 결정을 내리게 만들기 위함이야. 작은 거, 큰 거, 연하게, 진하게, 카페인 있는 거, 없는 거, 저지방, 무지방, 등등.
그러니, 뭘 하고 있는지, 자신이 누군지조차 모르는 사람들에게 2.95불에 한 잔의 커피 이외에도 스스로를 분명히 알 수 있는 기회를 제공해 주는 거지.