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by 볕뉘 Apr 14. 2024

우리의 선택과 결정을 망가뜨릴 수 있는 20가지의 편견

From Business Insider

20 Cognitive Biases That Affect Your Decisions 


우리의 선택과 결정에 영향을 미치는 무의식적인 20가지의 편견들에 관하여..

                                      

1. Anchoring bias 

The first bit of information you hear might have too much influence on your decisions.

고정 편향: 첫번째 정보가 우리의 결정에 지난친 영향을 미치는것


2. Availability heuristic

Keep referencing anecdotal information? You might be relying too much on stories about people you know than a wide scope of data.

휴리스틱 편향: 사실적인 자료보다 우리가 아는 사람들의 이야기에 지나치게 의존을 하는것. 


3. Bandwagon effect

The more people believe in an idea, the more likely you might be to share it.

편승 효과: 더 많은 사람들이 아이디어를 믿을수록 공유할 가능성도 높아짐.


4. Blind-spot bias

If you don't know which biases you have, you might not know how they affect your thinking.

맹점 편향: 우리가 어떤 편견을 갖고 있는지 모른다면, 그것이 우리의 생각에 어떤 영향을 미치는지도 모름.


5. Choice-supportive bias

Once you make a choice, you might tend to support that choice no matter what.

선택 지지 편향: 일단 선택을 하면 무슨 일이 있어도 그 선택을 지지하는 경향.


6. Clustering illusion

See patterns where there aren't any? You might be making decisions based on data that isn't valid.

클러스터링 착각: 존재하지 않는 패턴에 의지하여 결정을 내리는 것.


7. Confirmation bias

Preconceptions can make it harder to be open to opposing ideas.

확증편향: 이미 알고 있는 사실에 의존하여 반대되는 의견에 열린 마음을 갖지 않는것.


8. Conservatism bias

A deeply-held set of beliefs can be hard to adjust when they've been embedded in your thinking.

보수주의 편향: 깊게 자리잡은 일련의 믿음이 우리의 생각에 깊이 박혀 바꾸기 힘든것.


9. Information bias

You might think having lots and lots of information makes for a better decision, even though some of it might not be relevant.

정보 편향: 정보 중 일부가 관련성이 없더라도 정보가 많을수록 더 나은 결정을 내릴 수 있다는 편견


10. Ostrich effect

Do you avoid negative input? You might be avoiding information you don't like to hear.

타조효과: 듣고 싶지 않은 정보를 피하는것.


11. Outcome bias

You might lean too much on how a decision played out rather than how you arrived at that decision.

결과 편향: 어떻게 결정에 도달했는지보다는 그 결정이 어떻게 진행되었는지에 너무 많이 의존하는 것.


12. Overconfidence

Being too confident in your ability to make a decision might blind you to more rational thinking.

과신: 결정을 내리는 능력에 대해 너무 자신감을 가져 더 합리적인 사고를 할 수 없게 되는것.


13. Placebo effect

You might be too quick to believe in an event's outcome, similar to how a person taking a sugar pill is convinced it will help their headache.

플라시보 효과: 설탕 알약을 복용하는 사람이 그것이 두통에 도움이 될 것이라고 확신하는 것과 유사하게, 어떠한 일의 결과를 너무 빨리 맹신하는 것.


14. Pro-innovation bias

Did you invent something? You might be too biased toward it to have an objective opinion about it.

혁신 편향: 무엇인가를 발견한 후에 그것에 대해 너무 편견이 있어서 그것에 대해 객관적인 의견을 가질 수 없는것.


15. Recency

Newer information might be more valuable to you than dated--but still solid—data

최신성: 오래된 확실한 정보보다 최신 정보가 더욱 가치 있다고 믿는 것. 


16 Salience

The easier something is to imagine, the more you might dwell on it--even if it's not statistically likely to happen

두드러짐: 상상하기가 더 쉬울수록, 통계적으로 일어날 가능성이 없더라도 그것에 대해 더 많이 생각하게 되는 것.


17 Selective perception

Your expectations might influence your opinion.

선택적 인식: 우리의 기대감이 우리의 의견에 영향을 미치는것. 


18. Stereotyping

When you assume someone has the traits of a larger group, you fail to identify the individual.

고정관념: 누군가가 집단의 특성을 가지고 있다고 가정하여 그 개인의 고유함을 식별하는 데 실패하는 것.


19. Survivorship bias

When you focus on success stories, you might miss how difficult it's been for others to achieve the same goals.

생존자 편향: 성공 사례에만 초점을 맞추어 다른 사람들이 동일한 목표를 달성하는 것이 얼마나 어려웠는지 놓치는 것.


20 Zero-risk bias

Don't want to take a chance? Focusing on goals that guarantee success means you miss out on riskier propositions that could pay off in the end.

제로 리스크 편향: 성공을 보장하는 목표에 집중하여, 추후에 성과를 거둘 수 있는 리스크가 있는 제안을 놓치는 것.


                                                                                                - From Busines Insider - 

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