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by 현안 XianAn 스님 Jul 15. 2023

영화 선사의 대비주(신묘장구대다라니)

영화 선사의 대비주(신묘장구대다라니)

Great Compassion Mantra

2012년 10월 28일

https://youtube.com/watch?v=UarOE7ykBBI

유튜브에서 자막을 켜고 보시면 (CC버튼을 누르세요) 영어와 한글이 번갈아가면서 자막으로 나옵니다.


Good morning everyone. Thank you for coming to participate in our month-end Great Compassion Repentance. It's always ... I always look forward to the end of the month where I have a chance to repent of my offenses of the month, during the month. In fact, according to what I learned from Master HsuanHua. Every day, we would recite this Great Compassion Repentance. To repent. So, um, we're not as vigorous as they are. So at least we try to do it once a month. Now, I'm getting older. I think I get a good excuse. this is, uh, uh, the time where normally... what I like about this repentance is that we have the chance to repent all kinds of karmic offenses. Not only for ourselves. But what I really like about this Dharma is that you also repent on behalf of all living beings. This is our small contribution to society, to the world. So, I think we should be appreciative of the Buddhas and Bodhisattvas, and especially my late teacher, Master HsuanHua to bring such a wonderful, wonderful Dharma. Okay?

굿모닝 여러분. 우리의 월말 대비참에 참여하기 위해 오셔서 고맙습니다. 항상... 나는 항상 한 달 동안 지은 죄를 참회할 기회가 있는 월말을 기대합니다. 사실은 내가 선화 상인으로부터 배운 바에 따르면, 우리는 참회를 위해서 매일 이 대비참을 염송해야 합니다. 그러니 우리는 그들만큼 정진하지는 않지만, 적어도 매달 한 번은 하려고 노력합니다. 이제 내가 나이를 먹어가니까, 내 생각엔 핑계가 좋습니다. 이 시간은 보통.... 내가 이 참회에 대해서 좋아하는 부분은 우리가 모든 종류의 업죄를 참회할 기회가 있다는 점입니다. 단지 우리 자신을 위해서가 아니라, 내가 이 다르마를 정말로 좋아하는 부분은, 모든 중생을 대신해 참회한다는 것입니다. 이게 우리 사회, 이 세계에 대한 우리의 작은 기여입니다. 그래서 나는 우리가 부처님들과 보살님들께 감사해야 한다고 생각합니다. 그리고 특히 나의 고인이 된 선화 상인은 이렇게 멋지고 훌륭한 다르마를 가져온 것에 대해서 말입니다. 알았나요?

It turns out that I'm Vietnamese, and I know that most Vietnamese temples don't practice this particular Dharma. They practice other kinds of Dharma. We practice it because of our great affinities with GuanYin Bodhisattva. He had great affinity with GuanYin Bodhisattva. In particular, when he was younger and he got into trouble. I remember he recounted when he was traveling by boat in China. And the sea spirits and ghosts ganged up on him. And they tried to kill him by drowning, by sinking the ship he was riding on. And so they raised the storm and the waves and wind and everything you can think of. and so the boat was in big trouble for a long, long time. I don't remember how long, like a week, or maybe a few days or something. And you can imagine. He didn't have the sea sick pills back then, like Roberta would take in addition her heart pills. Don't forget the heart pills.

어쩌다보니 나는 베트남인인데, 대부분 베트남 사찰에서는 이 특정 다르마(대비참)을 수행하지 않습니다. 그들은 다른 종류의 다르마를 실천합니다. 우리가 이걸 하는 이유는 우리가 관음보살님과 큰 인연이 있기 때문입니다. 그(선화 상인)이 관음 보살님과 큰 인연이 있습니다. 특히, 그가 젊었을 때, 곤경에 처한 적이 있습니다. 내가 기억하기로, 그(선화 상인)가 중국에서 배를 타고 여행했을 때를 회상했습니다. 그때 바다의 귀신들이 그에게 몰려들었습니다. 그리고 그가 타고 있던 배를 침몰시켜서 그를 죽이려고 했습니다. 그래서 그들은 폭풍, 파도, 바람, 그리고 여러분이 생각할 수 있는 모든 걸 동원했습니다. 그래서 배가 오랫동안 큰 곤경에 빠졌습니다. 얼마나 오래였는지 기억 못하는데, 일주일 또는 아마 몇 일간인가 그랬을 겁니다. 그리고 상상해보세요. 당시에 선화 상인은 멀미약도 없었어요. 로버르타 같았으면 심장약에 추가로 멀미약도 먹었을텐데요. 심장약 잊어먹지 말고...

So Master Xuan Hua was so, so sick. That he couldn't take it anymore. He said, he says, “GuanYin. If I... if it’s my turn to die, I die.” So he says that GuanYin Bodhisattva, if it's for my turn to die, because I owe these ghost spirits of the sea, then let me die. But I will not, I will not get the passenger of the boat into trouble because of me. So, please give me a sign that if it's meant for me to die, I die gladly. I throw myself overboard. Okay? So that I can save these people. Okay? So, and but if I'm not, it's not my turn to die yet, because I have yet to propagate Mahayana, then please help us. As soon as he prayed to the GuanYin Bodhisattva, the storm went away, instantaneously. This is how miraculous Buddhism is. How miraculous sincerity is. That's why he had great affinity. I believe that his GuanYin bodhisattva is helping him propagate Mahayana to this country. That's why he transmitted a lot of GuanYin bodhisattva’s. Okay? And actually, he later became enlightened through, I heard, practicing the Great Compassion Mantra.

그래서 선화 상인은 너무 많이 아팠어요. 더는 참을 수가 없었습니다. 그래서 그가 말하길, “관음보살님... 만약 내가 죽어야할 차례라면 내가 죽겠어요.” 그러니가 그가 말하길, 관음보살님, 내가 죽을 차례라면, 내가 바다의 귀신에 빚이 있으니, 절 구냥 죽게 내버려 두세요. 하지만 나는.. 나는 이 배에 타고 있는 다른 승객들을 내 때문에 곤경에 처하게 두지 않을거에요. 그러니 내가 죽을 운명이라면, 나에게 그 징후를 보여주십시오. 기꺼이 죽겠습니다. 스스로 바다에 몸을 던지겠어요. 알았나요? 그렇게 내가 이 사람들을 구할 수 있게요. 알았나요? 그래서.... 하지만 아직 내가 아직 대승을 전해야하고, 죽을 차례가 아니라면, 그러면 제발 도와주십시오. 그가 관음보살에게 기도하는 순간, 폭풍은 순식간에 사라졌습니다. 이것이 바로 불교가 얼마나 기적적인지를 보여줍니다. “간절함”이란 얼마나 기적적인 가를. 이것이 그가 큰 인연이 있는 이유입니다. 나는 그의 관음보살님이 대승을 이 나라(미국)에 전파하는 데 도움을 주고 있다고 믿습니다. 그런 이유로 선화 상인은 관음보살님의 법을 많이 전한 것입니다. 오케이? 그리고 사실, 나중에, 내가 듣기로는, 선화 상인은 대비주를 수행해서 깨달음을 얻었다고 합니다.

Okay? In fact, when GuanYin Bodhisattva, a long, long time ago, GuanYin Bodhisattva was still a Bodhisattva, was on the causal grounds. And he encountered GuanYin Buddha. So GuanYin Buddha transmitted the mantra called GuanYin, the Great Compassion Mantra. And transmitted the Great Compassion Mantra to GuanYin Bodhisattva. And according to the scriptures, after the Buddha transmitted the Great Compassion Mantra to GuanYin Bodhisattva. He merely certified to at least 8th ground Bodhisattva. Just from mere fact of transmission. This is how wonderful the mantra is. How wonderful it is to be able to meet with the Buddhas.

아셨죠? 사실 관음보살님이 아주 오래 오래 전에, 관음보살님은 여전히 보살이었고, 인지(인을 심는 곳)에 있었습니다. 그때 관음보살님은 관음부처님을 만났습니다. 그리고 관음부처님은 관음, 대비주라 불리는 만트라를 전해줬습니다. 관음보살님께 대비주(신묘장구대다라니)를 전수해줬습니다. 그리고 문헌에 따르면, 부처님께서 관음보살님께 대비주를 전수한 후, 관음보살님은 단지 그냥 전수만으로 적어도 8지 보살에 증득했습니다. 바로 그 만트라가 그만큼 위대한 것입니다. 부처님을 만날 수 있다는 것은 얼마나 멋진 일인가요.

Okay? So, if you maintain GuanYin Great Compassion mantra, you can, it's a very wonderful form of repentance. Okay? In fact, what you do is, if you have children at home, or spouses at home, and they have a few minutes a day in evening. Okay. After work or something. Okay. After dinner. You recite GuanYin's name three times. And then you recite the Great Compassion. And you recite the ten vows that we recite on the Great Compassion Repentance. I don't know what. Well, I'll show you the pages later. If you're interested. And then you recite the Great Compassion mantra for five times. That's how you repent every single day. this is how you can use the mantra, the great compassion mantra to repent. to perform repentance. And when you do that, our karmic obstruction will be lessened. Good things will happen. Okay. Questions or comments? Yes.

여러분이 관음의 대비주를 유지한다면, 그건 아주 훌륭한 참회의 한 형태입니다. 여러분이 하는 일은 집에 아이들이나 배우자가 있다면, 매일 저녁 몇 분씩 시간을 갖습니다. 알았나요? 직장을 마친 후, 저녁 식사를 마친 후, 그렇게 여러분이 관음보살님의 명호를 세 번 부릅니다. 그런 후 대비주를 외웁니다. 그리고 나서 대비참을 할 때 나오는 관음보살님의 십대원을 외웁니다. 어느 페이지인지 모르겠는데, 관심이 있다면 나중에 어느 페이지인지 보여줄게요. 그리고 대비주를 다섯 번 염송합니다. 그게 바로 여러분이 매일 참회하는 방법입니다. 이것이 바로 참회를 위한 만트라, 대비주를 이용하여 참회를 행할 수 있는 방법입니다. 그리고 그렇게 하면, 우리의 업장들이 줄어들 것이고, 좋은 일들이 일어날 것입니다. 오케이. 질문이나 의견있나요? 네

Vickie: Um, you mentioned there's a GuanYin Buddha. And then you said a GuanYin Bodhisattva. Are there those two different people?

빅키: 음. 스님이 관음불이 계신다고 했는데, 그리고 관음보살님도 언급했어요. 둘이 다른 건가요?

Master: Uh, yes. Guan Yin Buddha transmitted the mantra to the Bodhisattva. And then gave him a prediction. Says in the future, you'll be called the Guan Shu Yin of Great Compassion Bodhisattva. And then you'll become a Buddha as well. So he gave him a prediction. So that's how GuanYin Bodhisattva got his name. They are two people. They are two different entities. It's not uncommon for Buddhas and Bodhisattvas to share the same name. Because what happens is that the names reflect their Dharma door. Their teaching or their practice in order to get where they are. Okay. Any other questions? Do not underestimate the power of repentance. You know, uh, when I was cultivating, I looked down the repentance Dharma. Okay. I figure that since you're, uh... Since I'm a man, therefore, I should be able to take all kinds of instructions like a man and not cry, not complain. haha. (All together laughing) and then later I understood that repentance actually is a form of a very important form of cultivation. Why is that? Why is this repentance Dharma so important? Does anyone know? Hm? Yes, Yin.

어, 네. 관음부처님은 그 보살님에게 만트라를 전하였습니다. 그리고 나서 그에 대해서 예언을 했습니다. 미래에 당신은 위대한 자비의 보살 관세음으로 불릴 것이라고 말합니다. 그러면 당신도 부처가 될 것이라고, 그렇게 관음부처님은 그에게 예언을 해줬습니다. 그게 관음보살님이 그렇게 자신의 명호를 얻게 된 일입니다. 이들은 두 사람입니다. 두 명의 다른 인물이에요. 부처님들과 보살님들이 같은 이름을 공유하는 일은 드문 일도 아닙니다. 왜냐하면 그 이름들이 그들의 법의 문을 반영하기 때문입니다. 그들의 가르침이나 그들이 있는 곳에 도달하기 위한 수행을요. 오케이. 또 다른 질문? 참회의 힘을 과소평가하지 마십시오. 나는 수행하면서, 참회법을 업신여겼습니다. 그러니까 나는 남자니까, 사나이처럼 온갖 지침을 다 받아들이고, 불평하지 말고, 울지 말아야 한다고 여겼습니다. 하하하 (다 같이 웃는다) 그리고 나중에 참회가 실제로 매우 중요한 형태의 수행이라는 것을 알게 되었습니다. 왜 그런가요? 어째서 이 참회법이 그렇게 중요할까요? 아는 사람 있나요? 음? 네 잉(사람이름)

Yin: Probably to show humility, like to show that you know that you have done wrong and willing to accept whatever it may be. I'm guessing. But I have a question.

잉: 아마도 겸솜함을 보이고, 여러분이 잘못했다는 점을 알고 있다는 걸, 그게 무엇이든 기꺼이 받아들일 거라는 것을 보여주면 좋아할 것 같습니다. 제가 추측하기에, 그런데 질문도 하나 있어요.

Master: Yeah. Okay.

네, 오케이.

Yin: My question is how would you

잉: 제 질문은 어떻게...

Master: answer a question of question? That's very good.

질문의 질문에 답하네요. 아주 좋아요. (하하)

Yin: How would one go about learning the compassion mantra? If you said you don't want us to memorize it, but do I, should I just, since I'm starting, so I just use the paper and go through it slowly or how to,

잉: 대비주를 배우려면 어떻게 시작해야 할까요? 만약에 우리가 그걸 암기하는 걸 원하지 않으신다고 했던가요... 아니면 그냥 이제 전 시작했으니까, 종이를 써서 천천히 훑어 보거나, 어떻게 하면 좋을까요?

Master: How do you memorize it? Okay. The question is how do you memorize it?

어떻게 그걸 암기하는지? 오케이. 질문은 그걸 여러분이 어떻게 임기하는지..

Yin: Yeah.

잉: 네

Master: Anyone has not memorized it. See, those of you shame on you. How come you didn't raise your arm?

그거 아직 못 외운 사람? 보세요. 당신들 중에 부끄러운 줄 아세요. 너는 왜 손 안들었니?

Yin: I didn't understand the question.

잉: 저 질문을 이해 못했어요.

Master: The question who hasn't memorized the great compassion mantra yet. Raise your hand. Okay. It is, you know, here's what happens. In order to memorize this mantra, you have to have a lot of blessings. You know Master HsuanHua has a lot of disciples. They cannot... they cannot memorize it. It's called obstructions. Okay? To me, I love this mantra. Because as I practice more and more. Why is that? Because it does something you cannot do by yourself. It unfolds your great compassion. It makes you more compassionate. The more you recite, the more you maintain it, the more compassionate you become. It's very, very important. Okay? So I encourage you to memorize it and maintain it. Okay. How do you memorize? The people memorize it. What did you do to memorize it?

질문은 대비주를 아직 외우지 못한 사람 손 드는 거에요. 오케이. 이런 일이 벌어집니다. 이 만트라를 외우기 위해서는 복이 많이 있어야 합니다. 선화 상인은 제자가 많은데, 외우지 못하는 제자들이 많습니다. 그들이 그걸 외우지 못합니다. 그걸 장애라고 부릅니다. 나는 이 만트라를 사랑합니다. 더 많이 하면 할수록 말입니다. 왜 그럴까요? 왜냐하면 여러분이 혼자 할 수 없는 일을 해주기 때문입니다. 이게 여러분의 큰 자비를 펼쳐줍니다. 여러분을 더 자비롭게 만들어줍니다. 더 많이 하면 할수록, 대비주를 더 많이 유지할수록, 여러분은 더 자비로워집니다. 아주 아주 중요한 일입니다. 오케이? 그래서 나는 여러분이 그걸 암기하고 유지하기를 권합니다. 오케이. 어떻게 외울까요? 그걸 외우는 사람들, 여러분은 외우기 위해 뭘 했나요?

It's funny. Because when I memorize the shurangama mantra. So HengDu Fa Shi, he once told to, he said. so you considering becoming buddhist. Why don’t you memorize Shurangama mantra for me? I said “ok” and I went back and memorialized it. You see, that's how I practice Buddhism. I practice Buddhism because I do what I'm told. Not because I understand anything. I don't try to understand anything. unlike Thomas. Unlike Travid here. When I was practicing, I just do what I was told. So he told me to memorize the Daily recitation handbook. I memorized it. And he told me to memorize Great Compassion Mantra. I memorize it. So he first started by telling me, “memorize Great Compassion Mantra. No memorize the Shurangama mantra.” And then the Great Compassion Mantra. Shurangama mantra is 554 lines. And the Great Compassion Mantra is 83 lines. So I went back. I memorized the Great Compassi... uh! the Shurangama mantra. So I would take that Great Compassion Mantra from this yellow Daily recitation book from CTTB and try to memorize it 10 lines a day.  So every day I would memorize 10 more lines. So every day I memorize 10 lines. Next day I memorized, I reviewed the 10 lines and added more 10 lines. So the third day I review 20 lines, I added more 10 lines. So you keep on adding and adding and adding. Okay? So I kept going and the first section is the most difficult. Okay? There are 5 sections in the Shurangama Mantra. The first section is the most difficult to memorize. When I made it through the first portion. I think Thomas must be interested in knowing that because you're supposed to memorize the Shurangama Mantra. It's a requirement.

이게 재미있는 일이에요. 왜냐면 내가 능엄주를 외울 때, 그때 항덕법사(선화 상인의 제자 스님)이 한번은 나에게 말하길, 이제 불교인이 되려고 생각하고 있으니, 능엄주를 외워보지 않겠나? 라고 말했습니다. 그래서 내가 “오케이”라고 답하고, 돌아가서 그걸 암기했습니다. 보세요. 그게 내가 불교를 수행하는 방식입니다. 나는 그냥 하라는대로 해서 불교를 수행합니다. 내가 뭘 이해해서 하는게 아닙니다. 아무것도 이해하려고 하지 않습니다. 토마스와는 달리. 여기 있는 트래비드와는 다릅니다. 나는 수행할 때, 그냥 시키는 대로만 합니다. 그래서 항득스님이 나한테 예불집을 외우라고 말했습니다. 그래서 외웠습니다. 그가 나에게 대비주를 외우라고 했습니다. 그래서 그걸 외웠어요. 그래서 그가 나에게 처음에 이렇게 말하는걸로 시작했습니다. “대비주...아 아니다. 능엄주를 암기해라” 그리고 그때 대비주.. 아.. 능엄주는 554줄이이고, 대비주는 83줄입니다. 그래서 내가 돌아가서, 대비..아! 능엄주를 암기했어요. 그때 만불성에서 나온 노란색 예불집에서 대비주(능엄주를 잘못 말씀하심)를 가져다가, 하루에 10줄씩 암기하려고 노력했습니다. 매일 나는 10줄씩 더 암기했어요. 그래서 매일 나는 10줄을 외웠습니다. 다음날에는 10줄을 더 보고 외웠습니다. 그담에 10줄 더 추가했어요. 그렇게 셋 째날 20줄을 복습했습니다. 그리고 10줄을 더 추가했습니다. 그렇게 계속 늘리고, 늘리고, 또 늘려나갔습니다. 그렇게 나는 계속해나갔고, 첫 섹션이 제일 어렵습니다. 오케이? 능엄주에 다섯 개의 섹션이 있습니다. 첫 번째 부분이 가장 외우기 어렵습니다. 내가 첫 부분을 통과했을 때, 내 생각에 토마스도 알고 싶어할 것 같군요. 토마스는 능엄주를 외워야 합니다. 그게 필수입니다.

Back then, in the old times, in China, in Vietnam even, if you cannot memorize the Shurangama Mantra, you cannot become a monk. That's a requirement. Yeah. It's very important. That's how important the Mantra is. So I memorized it after the first section. And then the second section is very short. It's very easy for me to make through it. Then I started going by, uh, 10 lines in the morning, and 10 lines in the afternoon. So pretty soon, in 5 weeks, I memorized the Mantra. Okay? So I memorized based on the yellow (book). And then, later on, and I skipped the story a little bit before I go to the Great Compassion Mantra. So Master HengSure ask me, did you memorize the Shurangama Mantra? So I said yes. And he said and then... and then I asked him, but you know there are the different versions of the Shurangama Mantra in various books. How can it be like that? He said, even in the BTTS publication, there are slight variations of Great Compassion Mantra, I mean the Shurangama Mantra. So what do I do? So I complained to him, but I put it politely, but actually I was bitching. And, uh, he says, he didn't even answer me.

그 당시, 옛날에는 중국에서, 베트남에서도, 능엄주를 외울 수 없으면, 스님이 될 수 없었습니다. 그게 필수였습니다. 네. 매우 중요한 겁니다. 이 만트라가 그만큼 중요합니다. 그래서 첫 단락 후 그걸 외웠습니다. 그리고 두 번째 단락은 아주 짧습니다. 그건(두 번째 단락)은 해내는 게 매우 쉽습니다. 그러고나서 아침 10줄, 오후 10줄을 지나가기 시작했습니다. 그렇게 금세 5주만에 그 만트라(능엄주)를 암기했습니다. 알았나요? 그렇게 난 그 노란색 예불집을 기준으로 외웠습니다. 그런데 나중에 대비주 이야기하기 앞의 이야기를 좀 건너뛸게요. 근데 항실 스님이 묻더군요. 능엄주는 외웠는지. 그래서 나는 그렇다고 답했습니다. 그리고 그가 말하길, 그리고 나서... 그리고 내가 그에게 물었습니다. 여러 책에 있는 능엄주가 조금씩 다르던데요. 어떻게 그럴 수 있죠? 그가 말하길, 심지어 BTTS(Buddhist Text Translation Society) 출판물 내에서도 대비주가 약간 다른 버전들이 있다고 했습니다. 내 말은 능엄주 말입니다. 그래서 내가 어떻게 해야하나요? 내가 항실 스님에게 불평했습니다. 정중하게 표현했지만, 사실 나는 불평을 하고 있었습니다. 그리고, 어, 그가 말하길... 사실 나에게 대답도 하지 않았습니다.

Anyway. then after, going back to the story, after I memorized the Shurangama Mantra, then I started memorizing the Great Compassion Mantra. You know what happened? You know how long it took me to memorize the Great Compassion Mantra? Take a guess. One day. Do I hear two? I have two. Can I hear, can I have 3? No? What do you think?

아무튼 나중에, 이야기로 돌아가자면, 능엄주를 암기한 후 나는 대비주를 암기하기 시작했습니다. 무슨 일이 생겼는지 아나요? 내가 대비주를 외우는 데 얼마나 걸렸는지 아나요? 맞춰보세요. 하루? 이틀 없나요? 여기 이틀. 3일 없나요? 3일? 없어요? 어떻게 생각하나요?

(Audience speaks)

(청중: 안들림)

I have 3. (Everyone laughs) Thank you very much ma'am. (Everyone laughs) Do I have four? Took me around 2 weeks. 2 weeks to memorize the Great Compassion Mantra. Back then I didn't understand why. Why? Because when I see ants. (Master hits the desk with his hand loudly) (Everyone laughs) When I see ants, I squash ants. When I see cockroaches, I kill them. I see cats, I shoot at them. So, you know, it's no compassion. If your mind, your heart lacks compassion. You can't memorize it. And after I maintained the Great Compassion Mantra for years, I became to understand more about compassion. Before that, I had the attitude, suffer a little bit, it's okay. Have no compassion whatsoever. So interesting. So, there, I'm relating the story if you lack compassion, you can't memorize it. (Master laughs) Okay? Alright. Any other questions.

3일이 있네요. (모두 웃음) 숙녀분 정말 고맙습니다! (모두 웃음) 4일 있나요? 그게 2주정도 걸렸습니다. 대비주를 외우는데 2주가 걸렸습니다. 그때 나는 왜 그런지 이해하지 못했습니다. 왜일까요? 왜냐면 내가 개미를 보면, (마스터가 손으로 힘차게 탁자를 내려친다) 나는 개미를 보면, 개미를 짓눌러버립니다. 바퀴벌레를 보면 죽여버려요. 고양이를 보면 쏴버립니다. 그래서 이제 아셨죠. 그건 자비가 아닙니다. 여러분의 마음, 가슴이 자비가 부족하면, 대비주를 암기할 수 없습니다. 나는 대비주를 수년간 유지한 후에 자비에 대해서 더 이해하게 되었습니다. 그러기 전까지 그런 태도였습니다. 고통을 좀 겪었는데, 괜찮습니다. 자비가 전혀 없었습니다. 정말 흥미로워요. 그래서 여러분이 자비가 부족하면 외울 수 없다는 연관된 이야기를 해주는 겁니다. (마스터 웃음) 오케이? 좋아요. 또 다른 질문.

Really, it really helps open your Great Compassion. It's much faster with this Dharma. Okay? Alright. So, now start memorizing Great Compassion Mantra. And see your nature, your compassion nature. Okay? It's a very wonderful mantra. I highly recommend it. I will tell you, share you a little secret. If you maintain the Great Compassion Mantra, you receive protection from the Dharma protectors of Master HsuanHua. Sounds good? Okay. Okay, very good. I will stop here today then. ok?

정말로 대비주는 여러분의 큰 자비를 열도록 해줍니다. 이 다르마(대비주 수행)을 하면 훨씬 더 빠릅니다. 알았나요? 좋습니다. 그래서 이제 대비주를 외우기 시작하십시오. 그리고 자성, 여러분 자비의 성품을 보십시오. 알았나요? 아주 훌륭한 만트라입니다. 강력히 권장합니다. 여러분에게 이야기해줄게요. 작은 비밀을 하나 말해주겠어요. 여러분이 대비주를 유지하면, 선화 상인의 호법자에게서 보호를 받습니다. 어때요 괜찮나요? 오케이. 좋습니다. 아주 좋아요. 오늘은 여기서 마치도록 하겠습니다. 오케이?

(Master’s voice chanting “Transference of Merit and Virtue”)

(마스터 회향공덕하는 소리)

***

Verse for Transferring Merit and Virtues

HUÍ XIÀNG GŌNG DÉ

迴 向 功 德

회 향 공 덕     

I DEDICATE THE MERIT AND VIRTUE FROM...

Xiū Xíng GŌNG DÉ SHŪ SHÈNG HÈNG

修 行 功 德 殊 勝 行

수 행 공 덕 수 승 행     

WITH ALL ITS SUPERIOR, LIMITLESS BLESSINGS,

WÚ BIĀN SHÈNG FÚ JIĒ HUÍ XIÀNG

無 邊 勝 福 皆 迴 向

무 변 승 복 개 회 향     

WITH THE UNIVERSAL VOW THAT ALL LIVING BEINGS SUNK IN DEFILEMENT,

PǓ YUÀN CHÉN NÌ ZHŪ ZHÒNG SHĒNG

普 願 沉 溺 諸 衆 生

보 원 침 익 제 중 생     

WILL QUICKLY GO TO THE LAND OF THE BUDDHA OF LIMITLESS LIGHT.

SÙ WǍNG WÚ LIÀNG GUĀNG FÓ CHÀ

速 往 無 量 光 佛 剎

속 왕 무 량 광 불 찰     

ALL BUDDHAS OF THE TEN DIRECTIONS AND THREE PERIODS OF TIME,

SHÍ FĀNG SĀN SHÌ YÍ QIÈ FÓ

十 方 三 世 一 切 佛

시 방 삼 세 일 체 불     

ALL BODHISATTVAS, MAHASATTVAS,

YÍ QIÈ PÚ SÀ MÓ HĒ SÀ

一 切 菩 薩 摩 訶 薩

일 체 보 살 마 하 살     

MAHA PRAJNA PARAMITA !

MÓ HĒ BŌ RĚ BŌ LUÓ MÌ

摩 訶 般 若 波 羅 蜜

마 하 반 야 바 라 밀

**

대비주(신묘장구대다라니)

한국에서 흔히 알려지고 많이 실행되는 다라니와 조금 다릅니다. 그러나 잘 살펴보면 구전되면서 조금씩 바뀌어서 그렇게 되지 않았을까 하는 추측도 됩니다. 아래 대비주 순서는 맨왼쪽 맨 위에서 아래로 쭉, 그다음 중간 줄에서 또 위에서 아래로, 다음은 맨 오른쪽 줄의 맨 위에서 아래로 가는게 순서입니다.

                          

 

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