Greedy scent, brand project
니치향수 같은 라이프스타일 브랜드가 많아지는 추세이다. 다양한 콘셉트로 브랜드 시장이 포화되고 있음을 알기에 시각화에 대한 고민과 드래프트가 많았던 프로젝트였다.
브랜드 네이밍 제안은 '그리디센트'였다.
'욕심 많은 사람들을 위한 향기'라는 뜻으로 네이밍을 대표님께 제안했을 때 첫 반응은 그렇게 좋지 않았었다. 그러고부터 며칠이 지나 대표님으로부터 계속 생각하다 보니 너무 괜찮은 것 같으시다며 활용하시겠다고 회신이 왔고 얼마 지나지않아 가게에 상호가 붙여지기 시작했다.
프로젝트_그리디센트 연남, 라이프스타일브랜드
Greedy scent, a new daily life filled with the scent you want
New Brand Identity and Total Branding
March 2023 - ing
그리디센트 브랜딩 프로젝트 결과물은 이미 비핸스에서 인기가 많다. 외국 디자이너들로부터 호평도 많이 받은 상태이니. 디자이너로 이미 노트폴리오나 비핸스, 핀터레스트등 다양한 포트폴리오사이트에서 10만 뷰 이상 많은 조회수를 기록 중인 인지도 높은 포트폴리오들이 꽤 있는 편인데 그런 많은 포트폴리오들을 제치고 근래 제일 애정 가는 작업물이었다고 이야기하고 싶다.
Brand concept. story
그리디센트는 삭막한 현실 속에서 삶의 한계를 뛰어넘으며 자기만의 향기에 욕심내는 사람들을 위한 브랜드이다. 현실적인 제약을 벗어나 특별함을 추구하는 사람들에게 호소하는 그리디센트는 그들의 욕망과 열정을 자극하며, 자기만의 향기로 가득한 세계를 구축하고 즐길 수 있는 경험을 만드는데 목표로 둔다.
브랜드는 이들에게 독창적이고 혁신적인 여러 컨셉의 센트 제품을 제공하여 그들이 자신만의 세계를 창조하고 향기로 가득한 삶을 가꾸는 데 목표로 두고자 한다.
고체향수, 디퓨저, 향수등 다양한 제품을 브랜드 메인 아이템으로 구축 준비중에 있으며 서울 연남동에 오프라인 매장이 자리하고있다.
How does it feel when you suddenly smell the scent of wrapping around the tip of your nose while walking in a quiet gray alley? Doesn't the scent get you out of the gray of your daily life and enliven your mind?
Greedy Scent is a brand that was created to bring a new sense to that daily life. It provides a scent that will fill your daily life, making small moments feel rich and special.
We pursue scents that make small moments of everyday life beautiful. Our scent is not just a good smell, but it stimulates your senses, awakens your memory, and gives you a new experience.
Our scent stimulates greed. The scent that awakens desire and passion will be like a sweet temptation. So you'll discover a better self, explore the other side of your life.
Greedy Scent brings together scented artists to complete scents for you through creative combinations and focused research. Our products stand out with excellent quality and delicate design, and decorate your space beautifully.
From now on, your daily life will be filled with rich, vibrant scents with Greedy Scent. Through our products, you will be able to travel to the world of fragrance and enjoy a unique experience.
Greedy Scent gives you a greedy scent to change your daily life and make it shine even more. Join Greedy Scent now.
Key visual
Use minimal images representing experimental elements as the brand's core visual images. The brand's design identity is a design grid tag that is positioned on the right side of the package, signage, and branding elements, and branding elements.
Brand Core Values & Essence
According to greedy scents, core values represent the brand's clear direction to customers and the elements that consumers need. The goal is to become a daily brand that satisfies new greed in ordinary life.
Brand Color & Material
The colors and materials of the greedy scents were found in aluminum and grayish-colored sculptural elements of ordinary daily life. We wanted to bring a sophisticated and experimental atmosphere by using artificial and cold materials.
Brand Experience
Based on the modern and simple atmosphere with deep design, the logo type, color, and graphic design are used as visual elements of the brand so that customers can get to know, see, feel, and experience the brand through various applications.