brunch

You can make anything
by writing

C.S.Lewis

by 작은 불씨 Mar 21. 2024

별에서 태어난 별담이(Star-born Stardam)

세상에 떨어진 별빛 하나

빛나는 별 루미나

오래전 밤하늘에는 수많은 별들이 반짝이고 있었어요.

Long ago, the night sky was filled with numerous twinkling stars


그중에서도 가장 빛나는 별인 루미나는 다른 별들보다 더 욱 특별한 빛을 가지고 있었답니다.

 Among them, the brightest star, Lumina, had a more exceptionally special light than the others.

어느 날 밤, 루미나가 너무나도 강렬하게 빛나더니 갑자기 커다란 별조각 하나가 바다로 떨어졌어요.

One night, Lumina shone so intensely that suddenly a small piece of a star fell into the sea.

바다에 떨어진 작은 별조각은 갈라지며 밝은 빛을 뿜어내기 시작했어요.

The small star fragment that fell into the sea began to emit a bright light as it split apart.


그리고 바다속 생물들이 궁금해서 하나둘 씩 모여들기 시작했습니다.

And the sea creatures, curious, began to gather one by one.

그 갈라진 별조각 속에서 작은 알락돌고래 한 마리가 탄생했어요.

From the split star fragment, a small spotted dolphin was born.


그녀의 이름은 별담이

 Her name is Stardam.


별담이는 다른 돌고래들과는 달리 특별한 별빛을 지닌 지느러미와 눈동자를 가지고 태어났어요.

Unlike other dolphins, Stardam was born with fins and eyes that held special starlight.


그녀의 지느러미는 마치 밤하늘에 빛나는 별처럼 아름답게 빛났죠.

Her fins shimmered beautifully like the stars in the night sky. 


빛나는 별 루미나에서 내려온 별담에게는 어떤 모험이 기다리고 있을까요?

What adventures await Stardam, who came from the shining star Lumina?

작품 선택

키워드 선택 0 / 3 0

댓글여부

afliean
브런치는 최신 브라우저에 최적화 되어있습니다. IE chrome safari