brunch

You can make anything
by writing

C.S.Lewis

by Hyeonin Sep 08. 2021

사랑은 무엇일까 (feat. 박원)

What is love (feat. Park Won)

박원- 0M : 앨범 소개 글


살면서 아직까진 가장 강렬했고 가장 바닥을 쳤던 그 사람과의 이야기입니다.

사랑엔 좀 더 솔직하고 이별은 그다지 아름답지 않은 그런 노래들입니다

당신의 공감보다 저의 고통을 택한 앨범입니다.

반복되고 당연하면 무뎌지듯 이 앨범으로 그 사람이 무뎌지면 좋겠습니다.



Park Won- 0M : Album Introduction


This is the story of the person who was the most intense and, made me hit the rock bottom of my life so far.

These are songs that are more honest in love and not so beautiful in parting.

This is an album that chose my pain over your sympathy.

Just as like the world's rule, if it repeats itself over and over again, I hope this album will make that person dull on everything.




내가 너를 정말로 사랑한다고 생각 했던 순간은

너의 아이를 낳고 싶다는 생각을 했던 그 순간.

내가 보지 못한 유년의 너를 보고 싶었어.

내가 놓친 너의 그 순간을 함께 살고 싶었어.


For me, the moment I thought I really loved you was the moment I thought I wanted to have your child. I wanted to see your youth that I had missed.

I wanted to live that moment of you that I had missed.




아무리 좋은 부모를 만나도 우리 안에는 늘 상처가 있잖아. 만일 내가 너의 유년을 현실에서 마주할 기회가 있다면 너의 잊지못할 아픔까지 다 치유해줄 수 있는 사랑을,

너를 닮은 그 아이에게 쏟아 주고 싶다-,

온전한 너를 만들어 주고 싶다- 나는 그렇게 생각했던 것 같아.


No matter how good parents we meet, we always have some wounds inside us.

So, If I could have a chance to face your childhood in reality, I want to pour the love into the child who resembles you,

For making the perfect of you- as your wish-,

I guess I thought so.




너의 가족이 세상을 다 떠도 나만큼은 네가 외롭지 않게 너의 마지막 가족이 되어주고 싶다-, 그렇게 생각했던 것 같아. 내가 너의 집이 되어 줄게-, 그렇게 생각 했던 것 같아. 그게 내가 정의 내린 사랑인 것 같아.


I guess I thought like even if your family leaves this earth, I want to be your last family so that you don’t feel lonely-. I think that's what I thought.

I’ll be your home-, I think I thought so.

I think that's my definition of love.




난 너의 집이 될 수 없었지만 여전히 네가 행복하길 빌어. 참 고마웠어.

이젠 진짜 안녕.

비로소 안녕.

오래도 걸렸다.

잘 가- 나의 고마운 사람아.

꼭 행복해. 안녕-.


I couldn't be your home, but I still wish for your happiness. I had been very grateful to you.

Bye for real now.

Finally, i can say goodbye.

It took a long time.

Goodbye - my dear one.

Be sure to be happy.

Hey! Goodbye-.

작가의 이전글 The wind blows
작품 선택
키워드 선택 0 / 3 0
댓글여부
afliean
브런치는 최신 브라우저에 최적화 되어있습니다. IE chrome safari