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by 구현모 Jun 02. 2016

<0602>

인플루언서 전략 / 미디어피바다(..)/ 민주노조 / Vox의 롱폼기사

http://digiday.com/agencies/confessions-social-media-exec-no-idea-pay-influencers/

Influencers are going to start disappearing. Brands are going to start realizing the amount of followers you have doesn’t mean shit. Just because photos look good and have 200,000 followers means nothing. You can’t rely on content creators all day long. For the influencers, their entire business is about relationships and friendships. Someone was at Vice, so uses their friend to do photography. Someone knows someone else at Instagram so gets featured on the trending page. We live and die by these platforms today.

인플루언서 생태계와 기존 광고 생태계가 다른 메카니즘으로 돌아가기에 생기는 갈등. 인플루언서(스타) 매니지먼트는 항상 어렵다. 인플루언서는 과거 얼짱처럼 어쨌거나 곧 사라질 문화다. 그렇다면, 인플루언서들은 각자 자신만의 엣지와 관심분야를 바탕으로 스스로를 발전시켜야.


http://digiday.com/publishers/shane-smith-vice-media-interview/

I don’t think it’s any secret that you’re going to see a bloodbath in the next 12 months in digital or mobile or terrestrial because what’s happening it’s all brand money. This is why people are moving to subcription-based things. What brands are moving to are finding an audience. This is my big funny thing right now, everyone including [Hearst] knows where we have to get to it.

디지털과 모바일 그리고 종이를 가리지 않고 앞으로 1년 간 미디어는 대격변을 맞을 거라는 이야기. 미디어들은 각자 생존을 위해 광고베이스에서 구독베이스로 옮기고 있다. 모든 플랫폼에서 활동하는 이유는 그만큼 페이스북의 힘이 너무나 강하기 때문에. 결국 미디어의 미래는 구독모델이다. 엣지 있는 유료 콘텐츠 + 온갖 통로에 뿌려둔 콘텐츠 = 미디어. 플랫폼을 가리지 않고, 여러 플랫폼에 동시에 적응해야 하는 어려움. 플랫폼에 맞는 가치를 콘텐츠를 담는 것도. 어렵다.


http://www.vox.com/2015/4/20/8457719/mediterranean-migrant-shipwreck

하나의 사건을 소개하고, 이 사건관 관련된 상황을 설명. 이 상황이 왜 일어났는지, 이게 왜 위험한지, 그간 무슨 일이 있었고, 앞으로 관련 당사자는 어떻게 할지 설명하는 기사. 존나 길어서 읽진 않지만 구성은 좋다. 구조가 매력적이다. 좋은 기사다.


https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=1292123624148487&id=100000525857011

위험-안전 업무에 한해 <비정규직의 정규직화>도 하나의 해법일 수 있겠지만, 원청의 책임성 강화와 연대책임, 미국식 민법에 기반한 '강력한 대항력'의 형성이 <비정규직이 다수인 시대적 변화>까지를 바라본다면, 더 현실적이고, 더 근본적인 해법이 될 수 있다.
성희롱-성폭력을 <남성의 눈>으로 보는 것과 <여성의 눈>으로 보는 것은 많이 다르다. 우리가 접하는 노동문제 해법의 대부분은, 심지어 비정규직 해법의 대부분도 <상위 10%, 대기업-공공부문, 정규직 노동자의 눈>으로 보는 것들이 태반이다.

가슴 아프지만, 현실. 조직되어야 할 사람은 조직하기 어렵고, 조직되면 안 되어야 하는 사람들은 잘 조직된다. 비정규직이여, 청년들이여.


http://www.bbc.com/news/business-36423859

A Leave vote could also reinforce uncertainty about the future of the EU and the single market, leading to more difficult financial conditions in other European countries.
It forecast global GDP growth of 3% in 2016, unchanged from last year, with "only a modest improvement foreseen in 2017", while global trade growth remained "subdued".
"Many emerging market economies have lost momentum, with sharp downturns in some, especially commodity producers," the OECD said.

선진경제국가들은 낮은 임금 상승과 지지부진한 투자로 인해 저성장중. 이머징 국가들은 모멘텀을 잃었다. 이런 상황에서 영국이 나가면 EU도 손해고, 영국도 손해다(국내 규제 완화로 약간 상승하지만 큰그림은 손해) 게다가 전세계게가 손해...


http://digiday.com/platforms/silent-world-facebook-video/

“Sound is still an option [on Facebook], but it’s not required,” said Rye Clifton, director of experience at GSD&M. “If you can make something compelling without needing people to turn the audio on, you’re ahead of people who are not thinking that way.”
But that’s only if the content is completely made for Facebook. It’s different when it’s a paid media buy for a video ad that wasn’t intended solely for Facebook. When measuring the performance of campaigns on a cost-per-view basis, nine times out of 10, YouTube will come in at a lower price than Facebook, according to Nick Pappas, CEO of SwellShark. (A hurdle here is that Facebook only charges advertisers for three-second or 10-second views, whereas on YouTube, advertisers can pay based on completed views.)

소리 없이 재생되는 영상이 전체의 85%. 소리 대신 자막으로 영상을 전달. 이 말인 즉슨, 각 플랫폼에 맞게 영상을 편집해야 한다는 점. 스냅챗, 인스타, 페북 각자 다 다르게. 각 플랫폼에 맞게 UI를 짜고 UX를 추구하자.

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