<The Brand Gap>을 읽고
A brand is a person's gut feeling about a product, service, or company. It's not what you say it is. It's what they say it is.
브랜드는 상품과 서비스 혹은 회사에 대한 고객의 직감이다. 브랜드는 당신이 말하는 무언가가 아닌 고객이 말하는 무언가다.
Modern society is information-rich and time-poor. The value of your brand grows in direct proportion to how quickly and easily customers can say yes to your offering.
현대 사회는 정보는 풍부하지만 시간은 부족하다. 브랜드의 가치는 당신의 제안에 고객이 얼마나 빠르고 쉽게 응하는지에 비례한다.
Marketing people often talk about managing their brands, but what they usually mean is managing their products, or the sales, distribution, and quality thereof. (...) To manage a brand is to manage something much less tangible; an aura, an invisible layer of meaning that surrounds the product.
마케터는 종종 브랜드를 관리한다고 이야기하는데 그들이 대개 의미하는 바는 상품, 판매, 유통, 품질을 관리한다는 것이다. 브랜드를 관리한다는 것은 상품을 둘러싸고 있는 아우라, 오묘한 의미 등과 같이 훨씬 덜 실체적인 것을 관리하는 것이다.