brunch

약리학 외우기

디곡신, 또 심장부여잡고 있니?

by 김예림

아무리 봐도 그 약이 그 약이라서 고민하다가,

약들의 담임샘이 되기로 했다.


지금부터 나는 50여개 약을 관리하는 담임샘이고, 얘네들(?)의 특징을 기억해서 예뻐해줘야겠다. 항생제들의 기전이 가장 낯설고 어렵지만- 얘네는 특목고(?) 가는 까다로운 애들이라고 생각해야지.


디곡신, 너 또 심장 부여잡고있지? (심장배당체)

베타네콜, 또 화장실갔니(콜린성작용제/이뇨제)

덱사메타소, 너는 당뇨병있는 애 괴롭히지 말라니까(항염 면역억제제/ 부작용: 혈당수치 증가)


ㅎㅎㅎㅎㅎㅎㅎㅎ

아… 이러면 외워지나…


#의대생 #JudyInUB #finalcountdown #phalma


__________


Pharmacology Memorization.


Ah, no matter how much I study, all these drugs feel the same, so I’ve decided to take a different approach.

From now on, I’m their homeroom teacher, managing a class of around 50 drugs. I’ll memorize their unique traits and learn to appreciate them. Antibiotics, though, are the toughest—they’re like students aiming for elite schools, with all their complicated mechanisms.


Digoxin, are you clutching your heart again? (Cardiac glycoside)

Bethanechol, off to the bathroom again, I see? (Cholinergic agent/diuretic)

Dexamethasone, stop bullying the kids with diabetes! (Anti-inflammatory, immunosuppressant/side effect: increases blood sugar levels)


Haha, maybe this will help me remember them better!


#MedicalStudent #JudyInUB #FinalCountdown #Pharma

keyword
매거진의 이전글새해가 밝았다