brunch

You can make anything
by writing

C.S.Lewis

by 이충호 Aug 23. 2018

제발 나의 인생을 살게 내버려둬라, 그것도 내 방식으로

Jimi Hendrix : If 6 Was 9

Jimi Hendrix : If 6 Was 9




Don't be reckless with other people's hearts. Don't put up with people who are reckless with yours. I'm the one that has to die when it's time for me to die, so let me live my life, the way I want to. All I'm gonna do is just go on and do what I feel. Knowledge talks, wisdom listens.

- Jimi Hendrix(1942-1970)




다른 사람의 마음에 개의치 말라. 당신 마음에 끼어드는 사람들에게는 참지 말라. 내가 죽을 시간이 왔을 때 죽어야 할 사람은 다름 아닌 나다. 그러니 제발 나의 인생을 살게 내버려둬라, 그것도 내가 살고 싶은 방식으로. 나는 그냥 계속해서 내 가슴이 느끼는 일을 할 것이다. 아는 자는 말이 많고, 지혜로운 자는 듣는다. 

- 지미 핸드릭스




reckless [réklis] 개의치 않는, 무모한

reck [rek] 주의하다, 상관하다

knowledge [nάlidʒ] 지식

wisdom [wízdǝm] 지혜

매거진의 이전글 당신이 이 시대에 기여하고 싶다면, 이 시대를 배반하라
브런치는 최신 브라우저에 최적화 되어있습니다. IE chrome safari