brunch

You can make anything
by writing

C.S.Lewis

by 이충호 Apr 01. 2019

욕망은 결국 하나의 질병이나 광기,
혹은 그 둘 다였다

Oscar Wilde: Desire, a malady or madness

I became the spendthrift of my own genius, and to waste an eternal youth gave me a curious joy. Tired of being on the heights I deliberately went to the depths in the search for new sensations. What the paradox was to me in the sphere of passion. Desire, at the end, was a malady, or a madness, or both.




나는 내 천재적인 재능을 헤프게 쓰고, 영원한 젊음을 낭비하는 데에서 야릇한 즐거움을 느꼈다. 정상에 있는 게 지겨운 나머지 나는 새로운 감각들을 찾아 의도적으로 깊은 수렁 속으로 내려갔다. 욕망은 결국 하나의 질병이나 광기, 혹은 그 둘 다였다.




매거진의 이전글 나는 나 자신에게도 수수께끼 같은 존재다
브런치는 최신 브라우저에 최적화 되어있습니다. IE chrome safari